Περίπου 15 μεγάλες συμβάσεις και πολυάριθμες υποσυμβάσεις με υπεργολάβους θα υπογράψει η κοινοπραξία του Tap για την κατασκευή του έργου, από τα ελληνικά σύνορα στους Κήπους με την Τουρκία μέχρι και την Ιταλία, όπου θα καταλήγει ο αγωγός. Αυτό ανακοίνωσε χθες μιλώντας στο Athens Energy Forum o διευθύνων σύμβουλος της κοινοπραξίας του Tap, Κέτιλ Τάνγκλαντ.
Οι ελληνικές εταιρείες, όπως επιβεβαίωσε με δηλώσεις του μία ημέρα νωρίτερα ο επικεφαλής της κοινοπραξίας στην Ελλάδα, Ρίκαρντ Σκούφιας, δεν πληρούν τα κριτήρια συμμετοχής στο κατασκευαστικό κομμάτι του αγωγού. Η κοινοπραξία, πάντως, βρίσκεται σε συζητήσεις με την ελληνική κυβέρνηση για το θέμα και σύμφωνα με πληροφορίες της "Καθημερινής", σε συνάντηση που είχε προχθές ο κ. Κέτιλ Τάνγκλαντ με κυβερνητικούς αξιωματούχους, αντιπρότεινε τη συμμετοχή ελληνικών κατασκευαστικών εταιρειών σε έργα οδοποιίας στην Αλβανία. Το θέμα παραμένει ανοιχτό, με την κοινοπραξία του Tap να εμφανίζεται ευέλικτη στην αναζήτηση λύσεων για τη συμμετοχή στους διαγωνισμούς και ελληνικών εταιρειών.
Οι προδιαγραφές, ωστόσο, για τα έργα γενικής εργολαβίας, όπως ανακοίνωσε στο συνέδριο ο κ. Κέτιλ Τάνγκλαντ, έχουν ολοκληρωθεί και οι διαγωνισμοί αναμένεται να προκηρυχθούν στο τέλος του έτους. Η κατασκευή του έργου αναμένεται στα τέλη του 2015 με αρχές του 2016 και ο αγωγός θα είναι έτοιμος να δεχθεί αέριο τέλος του 2019 με αρχές του 2020. Αυτό θα εξαρτηθεί, σύμφωνα με τον κ. Τάντγκλαντ, από την κοινοπραξία του Σαχ Ντενίζ 2, αφού, όπως είπε, ο Tap είναι ο τελευταίος κρίκος της αλυσίδας μεταφοράς του αζερικού αερίου στην Ευρώπη.
Ο κ. Τάντγκλαντ επεσήμανε τη στήριξη της ελληνικής κυβέρνησης στο έργο ως καθοριστικό παράγοντα για την επιλογή του από την κοινοπραξία του Σαχ Ντενίζ και ζήτησε τη συνέχισή της, σημειώνοντας ότι την έχει ανάγκη για την ολοκλήρωσή του. Τη στήριξη της ελληνικής κυβέρνησης στον Tap ζήτησε από το βήμα του Athens Energy Forum και ο εκπρόσωπους του Στέιτ Ντιπάρτμεντ Εϊμος Χόχσταϊν, επισημαίνοντας τον ρόλο του στη διαφοροποίηση προμηθευτών και οδεύσεων για την ενεργειακή ασφάλεια της Ευρώπης.
Ο επικεφαλής της κοινοπραξίας του Tap αναφέρθηκε και στη διαβούλευση της περιβαλλοντικής μελέτης του αγωγού με τις τοπικές κοινωνίες. «Εξετάζουμε τις επιπτώσεις που θα έχει στις τοπικές κοινότητες, πρέπει αυτό να το αποτιμήσουμε και ήδη έχουμε προχωρήσει σε 40 προσαρμογές» τόνισε χαρακτηριστικά.
Ενα από τα σημαντικά προς επίλυση προβλήματα σε σχέση με την όδευση του αγωγού είναι οι αντιδράσεις του Δήμου Καβάλας στην πεδιάδα των Τεναγών. Αισιόδοξη για την επίλυση του προβλήματος εμφανίζεται η κοινοπραξία, ενώ αντίστοιχη αισιοδοξία εκφράζεται και για το πρόβλημα που προέκυψε στην περιοχή San Foca της Ιταλίας, που προσγειώνεται ο αγωγός, όπου με επικεφαλής τον δήμαρχο της περιοχής έχουν εκφραστεί αντιδράσεις για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις από το έργο.
Πηγές της κοινοπραξίας αναφέρουν ότι εξετάζεται η παράκαμψη της περιοχής μέσω ενός μικρού τούνελ που θα βγαίνει στην ακτή, ενώ επανεξετάζονται παράλληλα και οι πέντε εναλλακτικές που μελέτησε αρχικά η εταιρεία, αναζητώντας έδαφος για την κατάληξη του αγωγού. Οι ίδιες πηγές διαψεύδουν, τέλος, τα όσα είχαν διαρρεύσει για προσπέλαση του προβλήματος στην Ιταλία μέσω της συγχώνευσης μιας διαδρομής του Tap με τον ελληνοϊταλικό αγωγό.
ΠΗΓΗ:newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου