Επενδύσεις σε νέες μονάδες πραγματοποιούν αρκετά ευρωπαϊκά διϋλιστήρια, προκειμένου να αναβαθμίσουν την παραγωγή τους και να επιβιώσουν σε μια περίοδο χαμηλών περιθωρίων κέρδους.
Καθώς η ζήτηση διεθνώς για fuel oil μειώνεται διαρκώς, τα διϋλιστήρια αντιδρούν «ποντάροντας» σε υψηλότερης αξίας προϊόντα στη μέση διΰλιση. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι το διϋλιστήριο της ExxonMobil στο Άντβερπ του Βελγίου, χωρητικότητας 320.000 βαρελιών, όπου θα επενδυθεί 1 δις. δολάρια ώστε να είναι σε θέση να επεξεργάζεται βαρύ αργό με μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε θείο και να παράγει gasoil και ντίζελ.
Την ίδια στιγμή, το διϋλιστήριο της Total στο Άντβερπ πραγματοποιεί αντίστοιχη αναβάθμιση με στόχο την παραγωγή ντίζελ και πετρελαίου θέρμανσης χαμηλού θείου από το 2016.
Σύμφωνα με το Platts, οι αναλυτές συμφωνούν ότι οι προοπτικές είναι αρνητικές στο εξής για το fuel oil και θετικές για το ντίζελ, καθώς η ευρωπαϊκή αγορά κυριαρχείται από μεγάλες ποσότητες fuel oil από την Ρωσία.
Συγκεκριμένα στην περιοχή της ΝΑ Ευρώπης, η τουρκική Tupras ολοκληρώνει την εγκατάσταση μονάδας coker και hydrocracker στο διϋλιστήριο της Σμύρνης, ώστε να επεξεργάζεται βαρέα κατάλοιπα πετρελαίου από άλλα διϋλιστήρια.
Η Lukoil έχει σχεδόν ολοκληρώσει νέα μονάδα hydrocracker στο διϋλιστήριο του Μπουργκάς στην Βουλγαρία και η OMV Petrom υλοποίησε πλέον πρόγραμμα αναβάθμισης στο διϋλιστήριο Petrobrazi της Ρουμανίας, με αποτέλεσμα την αύξηση της παραγωγής ντίζελ από τους 900.000 τόνους το 2009 σε 1,5 εκατ. τόνους.
ΠΗΓΗ:.energypress.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου