Χωρίς επιτήρηση με σύγχρονα θαλάσσια σκάφη μένει η κυπριακή ΑΟΖ, σύμφωνα με αναφορές του "Φιλελεύθερου", αφού όλα δείχνουν πως ύστερα από την ακύρωση του διαγωνισμού για κατασκευή και προμήθεια 4 ταχύπλοων περιπολικών σκαφών της Αστυνομίας, τον ίδιο δρόμο φαίνεται να ακολουθεί και η προσφορά για την προμήθεια 5 ταχύπλοων περιπολικών ακάτων.
Ο προϋπολογισμός για την κατασκευή των 5 σκαφών εκτιμήθηκε στα €12,5 εκατ. και εντάχθηκαν στο πρόγραμμα χρηματοδοτήσεων από τα ταμεία της ΕΕ. Ήδη, κατόπιν προσφυγής προσφοροδότη, η Αναθεωρητική Αρχή Προσφορών αποφάσισε τη λήψη προσωρινών μέτρων για αναστολή της διαδικασίας.
Η απόφαση ήταν ομόφωνη για τις ακάτους, ενώ η τελεσίδικη απόφαση της Αρχής για τα τέσσερα ταχύπλοα ελήφθη κατά πλειοψηφία. Σημειώνεται, ωστόσο, ότι η συνήθης πρακτική είναι να εγκρίνονται οι αιτήσεις για έκδοση προσωρινών μέτρων μέχρι να εκδοθεί τελική απόφαση.
Με βάση τους όρους των προσφορών, για τη συμμετοχή τους στον διαγωνισμό οι ενδιαφερόμενοι οικονομικοί φορείς έπρεπε να έχουν μέσο ετήσιο κύκλο εργασιών σε συναφείς συμβάσεις, για τα τρία τελευταία οικονομικά έτη, τουλάχιστον ίσο με €5 εκατ. Παράλληλα, τα τελευταία τρία χρόνια πρέπει να ήταν δρώσα και οικονομικά εύρωστη επιχειρηματική μονάδα, σύμφωνα με τις ελεγμένες οικονομικές καταστάσεις, καθώς και τις εκθέσεις των ελεγκτών που τις συνοδεύουν. Πρέπει επίσης να έχει ολοκληρώσει επιτυχώς κατά τα τελευταία τρία έτη, τουλάχιστον δύο σκάφη παρομοίου τύπου και μεγέθους ή και μεγαλύτερα και με ποσοστό συμμετοχής τουλάχιστον 50%.
Σημειώνεται, ότι στην ακύρωση της απόφασης για τα τέσσερα ταχύπλοα, η πλειοψηφία της Αναθεωρητικής Αρχής υπέδειξε, ότι τα μεταλλικά σκάφη 14 - 34 μέτρων (που κατασκεύαζε η εταιρεία στην οποία κατακυρώθηκε η προσφορά) δεν είναι παρόμοιου τύπου με τα ζητούμενα ημιφουσκωτά 9 μέτρων.
ΠΗΓΗ:energypress.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου