Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου 2013

«Χορηγός» η κυβέρνηση (του κ. Λάτση…)

«Χορηγός» η κυβέρνηση (του κ. Λάτση…)
Η φεουδαρχία του κ. Ιωάννη Κωστόπουλου στα Ελληνικά Πετρέλαια έφθασε στο απόγειό της, καθώς όπως φαίνεται ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας επιχειρεί να πάρει τον πλήρη «έλεγχο» των ΕΛ.ΠΕ. Και αυτό δεν θα απασχολούσε κανέναν αν όλα αυτά συνέβαιναν σε μία αμιγώς ιδιωτική εταιρεία. Η διαφορά όμως στην περίπτωση των ΕΛ.ΠΕ. είναι ότι το ελληνικό Δημόσιο συμμετέχει στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας με το διόλου ευκαταφρόνητο ποσοστό του 34%.
Του Αλέξανδρου Μανωλόπουλου
Συγκεκριμένα –εν μέσω των αποκαλύψεων της «Α» για την επένδυση του διυλιστηρίου, τους όρους της συμφωνίας με την BP και τις αθρόες προσλήψεις από την Eurobank– ανακοινώθηκε η ανασύνθεση των διοικητικών συμβουλίων στις θυγατρικές των ΕΛ.ΠΕ.-ΕΚΟ και Ελληνικά Καύσιμα (BP). Τι προέκυψε από αυτή την ανασύνθεση; Αντί του προέδρου των ΕΛ.ΠΕ. κ. Χρήστου Κομνηνού τοποθετήθηκε ο διευθύνων σύμβουλος κ. Ιωάννης Κωστόπουλος, κίνηση η οποία σχολιάστηκε εντόνως στους κόλπους της εταιρείας.
Ως αιτία της αποπομπής Κομνηνού οι πληροφορίες αναφέρουν καταρχήν τους τσακωμούς μεταξύ του διδύμου της ηγεσίας των Ελληνικών Πετρελαίων. Κατά μία άλλη εκδοχή, ο λόγος της αποπομπής αφορά τη συμμετοχή στη λήψη των αποφάσεων. Ουσιαστικά, η απομάκρυνση του κ. Κομνηνού –ο οποίος παραμένει προς το παρόν πρόεδρος των ΕΛ.ΠΕ.– αποτελεί ένα κομμάτι ενός ευρύτερου σχεδίου του κ. Κωστόπουλου. Επίσης στη θέση του κ. Χ. Κομνηνού, τοποθετήθηκε ως μέλος του Δ.Σ. ΕΚΟ και Ελληνικά Καύσιμα (BP) o κ. Ι. Αψούρης, ο οποίος αποτελεί πρόσφατη πρόσληψη και ο οποίος πρόσφατα προήχθη στη θέση του γενικού διευθυντή Νομικών Υπηρεσιών του Ομίλου ΕΛ.ΠΕ., γεγονός σκανδαλώδες για τα δεδομένα της ιεραρχίας και των εταιρικών διαδικασιών του Ομίλου.
Η πιο λογικοφανής εξήγηση, επομένως, της αποπομπής Κομνηνού είναι οι ενδεχόμενες αποσχίσεις που ετοιμάζει η διοίκηση Κωστόπουλου, προκειμένου να περιορίσει και τις ζημίες του Ομίλου. Άλλωστε, οι έχοντες καλή μνήμη θα θυμούνται ότι σε ανύποπτο χρόνο η διοίκηση έχει μιλήσει για άλλο μοντέλο και πορεία…
Έφθασε η ώρα του πρωθυπουργού
Όπως ειπώθηκε και στον πρόλογο, όλα τα παραπάνω ενδεχομένως να τα προσπερνούσε η ειδησεογραφία αν συνέβαιναν σε αμιγώς ιδιωτική επιχείρηση. Στην περίπτωση όμως των ΕΛ.ΠΕ. ουδείς μπορεί να κλείσει τα μάτια στα όσα απαράδεκτα συμβαίνουν, καθώς στον Όμιλο το ελληνικό δημόσιο είναι μέτοχος κατά 34% και διορίζει πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο στη μητρική εταιρεία. Αν λοιπόν συμβαίνουν όλα αυτά και δεν κουνιέται… φύλλο, υποδηλώνονται δύο πράγματα: είτε πολιτική συμφωνία και άνευ όρων «παράδοση» των ΕΛ.ΠΕ. στον ιδιώτη μέτοχο, είτε παντελή έλλειψη εποπτείας από την ελληνική κυβέρνηση (βλ. πώληση του ΔΕΣΦΑ). Και στις δύο περιπτώσεις οι πολιτικές ευθύνες είναι σημαντικότατες. Η κυβέρνηση καλείται να βάλει φραγμό στις παραπάνω πρωτοβουλίες. Εν ολίγοις, έφθασε η ώρα του πρωθυπουργού. Είναι αδιανόητο ένας manager από τον ιδιωτικό τομέα να λειτουργεί ως «κράτος εν κράτει», να μην ενημερώνει κανέναν και να οδηγεί σε συρρίκνωση και οικονομική ζημιά έναν όμιλο που έχει στηρίξει τη χώρα. Αντί της οικονομικής ανάπτυξης εμφανίζει ζημίες, κλείνει μονάδες, έχει τον δανεισμό στα 4 δισ. ευρώ και αποτελεί τη χειρότερη διοίκηση που έχει περάσει από το τιμόνι των Ελληνικών Πετρελαίων.
Και βεβαίως, οι εμφανιζόμενες ζημιές στα ΕΛ.ΠΕ. από το μάνατζμεντ του κ. Ιωάννη Κωστόπουλου, εκλεκτού του κ. Σπύρου Λάτση, δεν είναι κάτι που παρατηρείται για πρώτη φορά σε επιχειρήσεις του Ομίλου. Αρκεί να θυμηθεί κανείς την Eurobank όταν τον έλεγχο είχε το «team» Λάτση, και τα «κόκκινα» δάνεια της τράπεζας ξεπέρασαν το 70%!!!
Τότε η κυβέρνηση λειτούργησε ως «χορηγός» του Ομίλου και έσωσε την τράπεζα με το ΤΧΣ που παίρνει το 100% των μετοχών.
Μια χορηγία στην Eurobank, άλλη μια με το κέντρο Ραδιοτηλεόραση είναι αρκετές. Ελπίζεται ότι τα «δώρα» θα σταματούσαν στα ΕΛ.ΠΕ., που επί Τσοχατζόπουλου και Παπαντωνίου η Petrola του κ. Σπύρου «μεταλλάχτηκε» σε διυλιστήριο, με τον Βαρδή Βαρδινογιάννη να έχει «βγει» στα κάγκελα.
Αλήθεια, κάποιο δημοσίευμα στην εφημερίδα «Το Χωνί», που μιλούσε για κάποια 10 εκατ. ευρώ, που από τον γνωστό-άγνωστο κ. Χρόνη βρέθηκαν στον λογαριασμό του ήδη καταδικασθέντος κ. Γιάννη Σμπώκου, την εποχή που η Petrola «βαφτίστηκε» –με έγκριση των προαναφερομένων υπουργών– σε διυλιστήριο, ερευνήθηκε ποτέ από τους αρμόδιους εισαγγελείς, ή μπήκε στα συρτάρια, αφού οι χορηγίες μέχρι κάποιου προφανώς αριθμού επιτρέπονται από τις κυβερνήσεις διαχρονικά…
 ΠΗΓΗ:.iapopsi.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου