Θαλάσσιους διαδρόμους που θα μειώνουν τον χρόνο εκτέλεσης ενός δρομολογίου από την Δυτική προς την Ανατολική πλευρά της υφηλίου και παράλληλα θα απαιτούνται λιγότερα καύσιμα αλλά και θα διασφαλίζεται η καλύτερη προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος αναζητά η διεθνής ναυτιλιακή βιομηχανία.
Όχι τυχαία η προσπάθεια να αξιοποιηθεί ακόμη πιο αποτελεσματικά το Northern Sea Route (Βόρειο πέρασμα-NSR) στην Αρκτική το οποίο συντομεύει κατά 30 ημέρες σχεδόν το ταξίδι από τα λιμάνια της Άπω Ανατολής στα λιμάνια της Δυτικής Ευρώπη. Ήδη η Ρωσία σχεδιάζει εντός των επόμενων τριών ετών να διαθέσει ένα δις δολάρια για την ανάπτυξη ενός δικτύου υποστήριξης των πλόων μέσω του NSR με τον παράλληλο εκσυγχρονισμό των λιμένων της κατά μήκος του Βορείου Περάσματος.
Να σημειωθεί ότι η Ρωσία σχεδιάζει , στα όρια της ρωσικής Αρκτικής, να ιδρύσει νέες βάσεις εξειδικευμένης αεροδιάσωσης στα λιμάνια, Ντίξον, Τίξι, Πέβεκ,και Προβιντένιε. Ειδικότερα, σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, τρία από τα ανωτέρω λιμάνια θα ενταχθούν σε ένα κεντρικό σύστημα λιμένων με αεροπορικά και διασωστικά μέσα τα οποία θα επιτρέπουν την εργασία σε πλωτά μέσα κάτω από το νερό στις ακραίες καιρικές συνθήκες της Αρκτικής. Επίσης θα δημιουργηθούν επτά ενδιάμεσοι σταθμοί διάσωσης οι οποίοι θα μπορούν να καλύπτουν όλη την έκταση της Αρκτικής σε πραγματικό χρόνο από αέρος και θαλάσσης. Προσφάτως, (Μάρτιος 2013), η Ρωσία αποφάσισε να ιδρύσει Ομοσπονδιακή Υπηρεσία ( Διοίκηση Βόρειου Θαλάσσιου Δρόμου) με βασικό στόχο την οργάνωση πλεύσης των πλοίων στο πλαίσιο του NSR καθώς και την εξασφάλιση της ακίνδυνης πλεύσης όπως και την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος από πιθανή ρύπανση.
Το 2012 διέπλευσαν το NSR, 46 πλοία έναντι 34 το 2011 και μόλις 6 το 2010. Μεταξύ αυτών των πλοίων και δύο ελληνικά το < OB RINER>, της εταιρείας Dynagas, με φορτίο υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG Carrier) το οποίο πέρασε δυο φορές από το NSR και το <Skyfrost Reefer>, της εταιρείας Laskaridis Shipping, με φορτίο κατεψυγμένα ψάρια, το οποίο διέπλευσε μία φορά το πέρασμα. Η Laskaridis Shipping ήταν πάντως η πρώτη ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία που χρησιμοποίησε το NSR, το 2011 με το πλοίο <Rainfrost>.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου