Κυριακή 7 Ιουλίου 2013
Η. Μπέλος: ΔΕΠΑ και ΕΛΠΕ ανοίγουν την αγορά αεριοκίνησης των Ι.Χ.
Στο άνοιγμα της αγοράς της αεριοκίνησης προχωρούν ΔΕΠΑ και ΕΛΠΕ, εγκαινιάζοντας τα πρώτα πρατήρια εφοδιασμού οχημάτων με συμπιεσμένο φυσικό αέριο. Το νέο καύσιμο θα έχει την εμπορική ονομασία «Fisikon» ή Φυσικό Αέριο Κίνησης. Η κίνηση έχει δυνητικά τις προϋποθέσεις να μεταλλάξει σε μεγάλο βαθμό την ελληνική αγορά καυσίμων αλλά και εμπορίας των Ι.Χ. οχημάτων -και όχι μόνο- αφού σύμφωνα με στοιχεία της επιχείρησης αερίου ο παγκόσμιος μέσος όρος για το κόστος του καυσίμου (Compressed Natural Gas ή CNG) δείχνει ότι η οδήγηση ενός οχήματος φυσικού αερίου επιτυγχάνει ποσοστό εξοικονόμησης 66% έναντι της χρήσης ενός οχήματος βενζίνης και 33% έναντι του ντίζελ.
Με βάση δοκιμές της γερμανικής ένωσης αυτοκινητιστών ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club), που είναι η μεγαλύτερη της Ευρώπης, ένα Fiat Panda με καύσιμο CNG με μόλις 30 ευρώ κατάφερε να διανύσει 720 χλμ. όταν τα υπόλοιπα 241 αυτοκίνητα που εξετάστηκαν, συμπεριλαμβανομένων σε αυτά υβριδικών και πετρελαιοκίνητων, δεν ξεπέρασαν το όριο των 500 χλμ.
Σημειώνεται πως το συμπιεσμένο φυσικό αέριο δεν έχει καμία σχέση με το ακριβότερο, σύμφωνα με τους ειδικούς, λιγότερο περιβαλλοντικά φιλικό και όχι χωρίς προβλήματα για τους κινητήρες που το χρησιμοποιούν, υγροποιημένο αέριο ή LPG γνωστό στην Ελλάδα ως υγραέριο.
Μεγάλοι κατασκευαστές όπως η VW, η Mercedes, η FIAT, η OPEL και η VOLVO διαθέτουν ήδη στην ελληνική αγορά κατόπιν παραγγελίας οχήματα με προεγκατεστημένο σύστημα τροφοδοσίας με συμπιεσμένο φυσικό αέριο πέραν του συμβατικού καυσίμου (Bi-fuel).
Έχουν έτσι ήδη πιστοποιηθεί από τη ΔΕΠΑ εξειδικευμένα συνεργεία για την εγκατάσταση σε συμβατικά οχήματα του κιτ τροφοδοσίας με CNG, ενώ το ενδιαφέρον των ιδιοκτητών Ι.Χ. αναμένεται να κλιμακωθεί με τη λειτουργία των νέων πρατηρίων στην Αθήνα και τη συμπρωτεύουσα. Το σχετικό κόστος εξαρτάται από τον τύπο του οχήματος, αλλά εκτιμάται ότι τυπικά είναι της τάξης των 1.000-1.500 ευρώ.
Στην Ελλάδα υπάρχει υποδομή για την τροφοδοσία με φυσικό αέριο οχημάτων, εδώ και αρκετά χρόνια και ήδη σήμερα τροφοδοτούνται περί τα 1.000 λεωφορεία του ΟΣΥ και άνω των 100 απορριμματοφόρων δήμων. Στους δύο υπάρχοντες σταθμούς ανεφοδιασμού στην Αττική, στις περιοχές της Ανθούσας και των Άνω Λιοσίων -που εξυπηρετούσαν και τους παραπάνω στόλους- έρχονται τώρα να προστεθούν άμεσα πρατήρια στην Κηφισιά, τα νότια προάστια και τη Θεσσαλονίκη και σύντομα σε όλο τον οδικό άξονα ΠΑΘΕ.
Το πλάνο της αεριοκίνησης στην Ελλάδα εκπονήθηκε μαζί με το επιχειρησιακό σχέδιο της εταιρείας και εντάσσεται στο πλαίσιο ανάπτυξης νέων τομέων της αγοράς. Σύμφωνα με το σχέδιο αυτό προβλέπεται, σε πρώτη φάση, η ανάπτυξη ενός βασικού δικτύου σε επιλεγμένα πρατήρια υγρών καυσίμων (10-12 πρατήρια) σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λάρισα και Βόλο.
(Καθημερινή 7/7/2013)
ΠΗΓΗ:energypress.gr
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου