Η Επιτροπή Περιβάλλοντος του ΕΚ, ενέκρινε την Τετάρτη την περαιτέρω μείωση των ορίων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα των επιβατικών οχημάτων νέας γενιάς μέχρι το 2020.
Οι ευρωβουλευτές ψήφισαν υπέρ της πρότασης που αναλύει τους τρόπους μείωσης των εκπομπών CO2 σε 95gCO2/km μέχρι το 2020.
Το επιτρεπόμενο όριο διοξειδίου του άνθρακα σήμερα είναι 160gCO2/km και βαίνει μειούμενο κάθε χρόνο. Έως το 2050, οι εκπομπές των οδικών μεταφορών θα πρέπει να έχουν μειωθεί στο μισό.
Η πρόταση που εγκρίθηκε δίνει στις αυτοκινητοβιομηχανίες κίνητρα έτσι ώστε να προχωρήσουν στην κατασκευή αυτοκινήτων χαμηλών εκπομπών.
Συγκεκριμένα, εάν οι αυτοκινητοβιομηχανίες κατασκευάζουν αυτοκίνητα με παραγόμενες εκπομπές χαμηλότερες από τις απαιτούμενες σε ετήσια βάση, τότε κερδίζουν πόντους.
Σε περίπτωση που η εταιρεία ξεπεράσει το απαιτούμενο ετήσιο όριο εκπομπών, έχει τη δυνατότητα να κάνει χρήση των πόντων που έχει κερδίσει τις προηγούμενες χρονιές. Αυτό το σύστημα θα ισχύει μέχρι το 2020.
Σε περίπτωση που οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν καταφέρουν να φτάσουν τον στόχο των 95gCO2/km το 2020, τότε για κάθε γραμμάριο ανά χιλιόμετρο (g/km) εκπομπών παραπάνω πάνω από το επιτρεπτό όριο θα επιβάλλεται πρόστιμο.
Σημειώνεται ότι το ένα πέμπτο των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην Ευρώπη προέρχεται από τα αυτοκίνητα και μεταξύ του 1990 και 2008 η ρύπανση μόνο από τις οδικές μεταφορές αυξήθηκε κατά 26%.
ΠΗΓΗ: defencenet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου