Πέμπτη 7 Μαρτίου 2013

Σημαντικές Δυνατότητες στο LNG Βλέπει η ΔΕΠΑ




Νέες δυνατότητες ανάπτυξης στην αγορά του LNG βλέπει η ΔΕΠΑ, δεδομένης της σχετικής στασιμότητας της ζήτησης στην εγχώρια αγορά φυσικού αερίου που αναμένεται τα επόμενα χρόνια. Όπως τόνισε ο αντιπρόεδρος της εταιρείας, κ. Σπύρος Παλαιογιάννης, ο οποίος μίλησε χθες στο 2ο Διεθνές Σεμινάριο «Energy and Shipping» του ΙΕΝΕ που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, υπό την αιγίδα του  Ιnternational Chamber of Commerce – Hellas, το LNG είναι μια από τις πιθανές λύσεις ώστε η ΔΕΠΑ να συνεχίσει να αναπτύσσεται και στο μέλλον.
Πιο αναλυτικά, ο κ. Παλαιογιάννης μίλησε χθες στα πλαίσια του σεμιναρίου του ΙΕΝΕ για τη ναυτιλία και την ενέργεια και παρουσίασε τον προγραμματισμό της ΔΕΠΑ για το LNG, το οποίο μπορεί να έχει πολλές διαφορετικές εφαρμογές στην ελληνική αγορά. Η ΔΕΠΑ λοιπόν δηλώνει έτοιμη να παρέχει LNG και CNG σε απομακρυσμένες περιοχές και νησιά. Παράλληλα, έχει σχέδιο για να μεταφέρει LNG στην Κρήτη ώστε να τροφοδοτήσει την ΔΕΗ μέσω πλωτού τερματικού χωρητικότητας 130.000 κ.μ.
Αντίστοιχα, η ΔΕΠΑ θεωρεί πολύ υποσχόμενο το σχέδιο κατασκευής τερματικού στην Καβάλα ( Aegean LNG), χωρητικότητας 6 δις. κ.μ., το οποίο θα είναι σε θέση να τροφοδοτήσει τόσο την αγορά της Β. Ελλάδος, όσο και την περιφερειακή αγορά των Βαλκανίων.
Συγκεκριμένα όσον αφορά τη ναυτιλία, το LNG είναι, σύμφωνα με τον κ. Παλαιογιάννη, ένα υποσχόμενο και «πράσινο» καύσιμο που έχει σημαντικά συγκριτικά πλεονεκτήματα έναντι των υπολοίπων διαθέσιμων λύσεων, γι’αυτό άλλωστε και αναμένεται να υπάρχουν ως το 2020 1.000 πλοία με καύσιμο το LNG, με βάση τις εκτιμήσεις του νορβηγικού νηογνώμονα ( DNV).
Προκειμένου όμως να γίνουν όλα αυτά πραγματικότητα στην Ελλάδα, χρειάζεται ένα σαφές ρυθμιστικό πλαίσιο το οποίο σήμερα απουσιάζει, όπως τόνισε ο κ. Παλαιογιάννης. Για αυτό το λόγο και καλεί το υπουργείο Ναυτιλίας να αναλάβει πρωτοβουλία για τον σχηματισμό μιας εθνικής στρατηγικής που θα φέρει αποτελέσματα.
Χορηγός του 2ου Διεθνούς Σεμιναρίου “Energy and Shipping” ήταν η Prime Marine Corporation, ενώ στους χορηγούς επικοινωνίας συγκαταλέγονταν η εφημερίδα «Καθημερινή», το SeeNews, το Maritime Economy και το energia.gr
 ΠΗΓΗ:energia.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου