Παρασκευή 28 Δεκεμβρίου 2012

ΟΛΘ: «Χρυσή τομή» για τις εγκαταστάσεις των πετρελαιοειδών




Σε συμβιβαστική λύση σε ό,τι αφορά τις προδιαγραφές λειτουργίας των πλοίων ρυμούλκησης στις εγκαταστάσεις πετρελαιοειδών του λιμανιού της Θεσσαλονίκης κατέληξαν τα ΕΛ.ΠΕ. μετά τις σοβαρές ενστάσεις που διατύπωσε Πανελλήνια Ενωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών και Ναυαγοσωστικών για την αρχική πρόταση τροποποίησης του υφιστάμενου κανονισμού.
Βρέθηκε μέση λύση για τη λειτουργία των εγκαταστάσεων των ΕΛ.ΠΕ. στο λιμάνι Θεσσαλονίκης.
Συγκεκριμένα, σε σχέση με το αρχικό σχέδιο, σύμφωνα με το οποίο τα ΕΛ.ΠΕ. θα έδιναν προτεραιότητα για την επιλογή των συνεργαζόμενων εταιρειών σε αυτές με τα πιο σύγχρονα πλοία από την 1η Ιανουαρίου 2013, δίνεται παράταση συμμόρφωσης ενός έτους αναφορικά με την πρόσδεση - απόδεση, αλλά ορίζεται ως προϋπόθεση ότι τα σκάφη επιφυλακής θα πρέπει να είναι καινούργια.
Ειδικότερα, σύμφωνα με έγγραφο των ΕΛ.ΠΕ. που έχει στη διάθεση της η «Ν», από 15/1/2013 όλα τα ρυμουλκά που θα χρησιμοποιούνται στις εγκαταστάσεις των ελληνικών πετρελαίων σαν ρυμουλκά επιφυλακής θα είναι παλαιότητας μικρότερης των 20 ετών και τύπου Asd/Tractors (με ελικοπηδάλια) ή Twin Screw (διπλοέλικα).
Για τις εργασίες πρόσδεσης/απόδεσης μέχρι τις 31/12/2013 θα χρησιμοποιούνται στις εγκαταστάσεις των ελληνικών πετρελαίων όλοι οι τύποι ρυμουλκών που επιτρέπονται από τους υφιστάμενους κανονισμούς λιμένος.
Επίσης από 1/1/2014 όλα τα ρυμουλκά που θα χρησιμοποιούνται στις εγκαταστάσεις των ελληνικών πετρελαίων σε όλες τις εργασίες πρόσδεσης/απόδεσης και επιφυλακής θα είναι παλαιότητας μικρότερης των 20 ετών και τύπου Asd/Tractors (με ελικοπηδάλια) ή Twin Screw (διπλοέλικα).
Πηγές από τα ΕΛ.ΠΕ. Θεσσαλονίκης τόνισαν στη «Ν» ότι η συμμόρφωση με τα ευρωπαϊκά πρότυπα ασφάλειας είναι μονόδρομος, αλλά, λόγω των γενικότερων αρνητικών οικονομικών συνθηκών, προκρίθηκε μια «μέση λύση» για να αποφευχθεί αναστάτωση και ενδεχόμενα λουκέτα στις εμπλεκόμενες εταιρείες.
Ωστόσο, τα ίδια στελέχη τόνισαν ότι «τα ΕΛ.ΠΕ. δεν πρόκειται να υποχωρήσουν για τα σκάφη επιφυλακής, καθώς η επέμβασή τους απαιτείται σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης. Χρειάζονται, λοιπόν, σκάφη τελευταίας τεχνολογίας, διότι για την εταιρεία μας η ασφάλεια αποτελεί απόλυτη προτεραιότητα».
Σε ερώτηση εάν ο νέος κανονισμός θα ισχύσει και στις λιμενικές εγκαταστάσεις των ΕΛ.ΠΕ. στην Αττική, σημείωσαν ότι δεν υπάρχει τέτοιος σχεδιασμός, καθώς οι συνθήκες εκεί είναι «πιο ήπιες», προσθέτοντας ότι εν προκειμένω τις αποφάσεις για το πότε θα αλλάξουν οι προδιαγραφές ασφαλείας θα τις λάβουν οι αρμόδιες λιμενικές αρχές.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου