Κυριακή 1 Ιουλίου 2012

ΠΓΔΜ: Επικριτικά δημοσιεύματα για το διυλιστήριο της ΟΚΤΑ





Στην παρατεταμένη περίοδο διακοπής των εργασιών διύλισης του διυλιστηρίου της ΟΚΤΑ αναφέρεται εκτενές δημοσίευμα της εφημερίδας των Σκοπίων «Ντνέβνικ» (Dnevnik)m στο οποίο σημειώνεται ότι η ΟΚΤΑ προσπαθεί να βοηθήσει με κάθε τρόπο τη μητρική της εταιρία Ελληνικά Πετρέλαια (ΕΛ.ΠΕ,) εις βάρος της οικονομίας της ΠΓΔΜ.
Η εφημερίδα σημειώνει ότι η ΟΚΤΑ, όπως κάθε χρόνο, διέκοψε και φέτος την παραγωγή της, το Μάρτιο, λόγω ετήσιας συντήρησης, η οποία διαρκεί ένα με ενάμιση μήνα. Ωστόσο, όπως αναφέρει το δημοσίευμα, το διυλιστήριο, μετά τη φετινή συντήρηση, δεν έχει ξεκινήσει ακόμη τη διύλιση αργού πετρελαίου.
Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, αναφέρει το δημοσίευμα, η διακοπή της διύλισης αργού πετρελαίου, που αποτελεί την κύρια δραστηριότητα της ΟΚΤΑ, θα διαρκέσει φέτος έξι μήνες και μέχρι τον Οκτώβριο η ΟΚΤΑ θα κάνει εισαγωγές έτοιμων πετρελαϊκών προϊόντων από την Ελλάδα, για να καλύψει τις ανάγκες της αγοράς στην ΠΓΔΜ.
Το γεγονός αυτό, σημειώνει η εφημερίδα θα έχει αναμφίβολα αρνητικές συνέπειες στο ΑΕΠ της ΠΓΔΜ, καθώς η ΟΚΤΑ είναι η μεγαλύτερη παραγωγική μονάδα στη χώρα, όσον αφορά τον κύκλο εργασιών.
Στο δημοσίευμα επισημαίνεται ακόμη ότι η «πολιτική» της ΟΚΤΑ για μείωση της παραγωγής της ξεκίνησε πέρυσι, όταν μειώθηκε η διυλιστική ικανότητά της κατά 18,5% σε σχέση με το 2010 και η τάση αυτή θα συνεχιστεί και φέτος και μάλιστα η μείωση θα είναι ακόμη μεγαλύτερη.
Στο μεταξύ, τα ΜΜΕ των Σκοπίων αναφέρουν ότι περίπου 50 μεταφορείς της ΠΓΔΜ έχουν μείνει άνεργοι εδώ και δύο μήνες, παρά το γεγονός ότι επικράτησαν στο μειοδοτικό διαγωνισμό για τη μεταφορά του πετρελαίου της ΟΚΤΑ.
Αντί αυτών, αναφέρουν τα ΜΜΕ των Σκοπίων, τη μεταφορά πετρελαίου για λογαριασμό της ΟΚΤΑ πραγματοποιούν Έλληνες μεταφορείς με ελληνικά βυτία.
Η πρόεδρος της Ένωσης Μεταφορέων της ΠΓΔΜ Μπιλιάνα Μουράτοβσκα δήλωσε στην «Ντνέβνικ» ότι η Ένωση έχει ενημερωθεί για το πρόβλημα και πως πρόκειται να αντιδράσει στην ΟΚΤΑ, στο υπουργείο Οικονομικών και στην κυβέρνηση της ΠΓΔΜ σχετικά με αυτό το ζήτημα.
«Οι μεταφορείς συμμετείχαν σε ένα νόμιμο διαγωνισμό και υπέγραψαν συμφωνίες, οι οποίες δεν γίνονται σεβαστές. Είναι γεγονός ότι η ΟΚΤΑ είναι ιδιωτική εταιρεία και μπορεί να αποφασίζει ποιος θα μεταφέρει τα προϊόντα της, αλλά σε αυτή την περίπτωση δεν θα έπρεπε να προκηρύξει διαγωνισμό και να υπογράψει συμφωνίες τις οποίες δεν τηρεί» δήλωσε η κ. Μουράτοφσκα, η οποία τόνισε πως παρά το γεγονός ότι η ΟΚΤΑ ανήκει σε ελληνική εταιρεία, είναι νομικό πρόσωπο στην ΠΓΔΜ. 
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου