Η Σαουδική Αραβία και τα ΗΑΕ προχώρησαν σε αποφασιστικές κινήσεις ώστε να είναι προετοιμασμένες σε περίπτωση που η Τεχεράνη αποφασίσει να κλείσει τα Στενά του Ορμούζ για την ναυσιπλοΐα. Έτσι λοιπόν, οι Σαουδάραβες μετέτρεψαν αγωγό φυσικού αερίου σε αγωγό πετρελαίου, ενώ το Άμπου Ντάμπι ολοκλήρωσε τον αγωγό που το συνδέει με το λιμάνι Φουτζέιρα στον Ινδικό Ωκεανό.
Ως γνωστόν, η γεωπολιτική σημασία των Στενών είναι πολύ μεγάλη, καθώς από εκεί περνάει ένα μεγάλο μέρος του αργού πετρελαίου της Μέσης Ανατολής, με κατεύθυνση προς τις μεγάλες καταναλώτριες χώρες της Δύσης και της Ανατολής. Πλέον όμως, με τις κινήσεις αυτές, μειώνεται η ανάγκη για διακίνηση μέσω των Στενών: Η δυνατότητα μεταφοράς μέσω αγωγών αγγίζει τα 6,5 εκατ. βαρέλια, ενώ αυτή μέσω του Περσικού Κόλπου κυμαίνεται σε 17 εκατ. βαρέλια ανά ημέρα.
Όσον αφορά τον αγωγό της Σαουδικής Αραβίας, έχει μήκος 1.200 χμ και μπορεί να μεταφέρει έως και 2 εκατ. βαρέλια ημερησίως, δηλαδή το 25% των εξαγωγών του βασιλείου. Η όδευσή του ξεκινά από τις πετρελαιοπηγές στα ανατολικά της χώρας και φτάνει μέχρι το τερματικό της Γιανμπού στην Ερυθρά Θάλασσα.
Αρχικά είχε κατασκευαστεί στις αρχές της δεκαετίας του 1980 κατά τη διάρκεια του πολέμου Ιράν-Ιράκ, όταν οι επιθέσεις σε δεξαμενόπλοια αποτελούσαν μεγάλο κίνδυνο. Οι Σαουδάραβες τον μετέτρεψαν στη συνέχεια σε αγωγό αερίου και πλέον τον ξαναμετατρέπουν για να εκτελέσει την αρχική του αποστολή.
Στα Εμιράτα, ο αγωγός που ολοκληρώθηκε συνδέει τις πετρελαιοπηγές του Άμπου Ντάμπι με το λιμάνι Φουτζέιρα, παρακάμπτοντας τα Στενά. Το μήκος είναι 370 χμ και το κόστος του έργου έφτασε τα 3,7 δις δολάρια. Η χωρητικότητα είναι 1,5 εκατ. βαρέλια, τα οποία εκπροσωπούν το 65% της εξαγωγικής δυνατότητας της χώρας
ΠΗΓΗ:energia.grΩς γνωστόν, η γεωπολιτική σημασία των Στενών είναι πολύ μεγάλη, καθώς από εκεί περνάει ένα μεγάλο μέρος του αργού πετρελαίου της Μέσης Ανατολής, με κατεύθυνση προς τις μεγάλες καταναλώτριες χώρες της Δύσης και της Ανατολής. Πλέον όμως, με τις κινήσεις αυτές, μειώνεται η ανάγκη για διακίνηση μέσω των Στενών: Η δυνατότητα μεταφοράς μέσω αγωγών αγγίζει τα 6,5 εκατ. βαρέλια, ενώ αυτή μέσω του Περσικού Κόλπου κυμαίνεται σε 17 εκατ. βαρέλια ανά ημέρα.
Όσον αφορά τον αγωγό της Σαουδικής Αραβίας, έχει μήκος 1.200 χμ και μπορεί να μεταφέρει έως και 2 εκατ. βαρέλια ημερησίως, δηλαδή το 25% των εξαγωγών του βασιλείου. Η όδευσή του ξεκινά από τις πετρελαιοπηγές στα ανατολικά της χώρας και φτάνει μέχρι το τερματικό της Γιανμπού στην Ερυθρά Θάλασσα.
Αρχικά είχε κατασκευαστεί στις αρχές της δεκαετίας του 1980 κατά τη διάρκεια του πολέμου Ιράν-Ιράκ, όταν οι επιθέσεις σε δεξαμενόπλοια αποτελούσαν μεγάλο κίνδυνο. Οι Σαουδάραβες τον μετέτρεψαν στη συνέχεια σε αγωγό αερίου και πλέον τον ξαναμετατρέπουν για να εκτελέσει την αρχική του αποστολή.
Στα Εμιράτα, ο αγωγός που ολοκληρώθηκε συνδέει τις πετρελαιοπηγές του Άμπου Ντάμπι με το λιμάνι Φουτζέιρα, παρακάμπτοντας τα Στενά. Το μήκος είναι 370 χμ και το κόστος του έργου έφτασε τα 3,7 δις δολάρια. Η χωρητικότητα είναι 1,5 εκατ. βαρέλια, τα οποία εκπροσωπούν το 65% της εξαγωγικής δυνατότητας της χώρας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου