Στις 14 Φεβρουαρίου 2023 , η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε φιλόδοξους νέους στόχους εκπομπών CO 2 για νέα βαρέα οχήματα (HDV) από το 2030 και μετά. Αυτοί οι στόχοι θα συμβάλουν στη μείωση των εκπομπών CO2 στον τομέα των μεταφορών - τα φορτηγά, τα αστικά λεωφορεία και τα λεωφορεία μεγάλων..
αποστάσεων ευθύνονται για πάνω από το 6% των συνολικών εκπομπών αερίων θερμοκηπίου (GHG) της ΕΕ και περισσότερο από το 25% των εκπομπών GHG από τις οδικές μεταφορές. Αυτά τα ενισχυμένα πρότυπα εκπομπών θα διασφάλιζαν ότι αυτό το τμήμα του τομέα των οδικών μεταφορών συμβάλλει στη στροφή προς την κινητικότητα με μηδενικές εκπομπές και τους στόχους της ΕΕ για το κλίμα και τη μηδενική ρύπανση.Η Επιτροπή προτείνει τη σταδιακή εισαγωγή ισχυρότερων προτύπων εκπομπών CO 2 για σχεδόν όλα τα νέα HDV με πιστοποιημένες εκπομπές CO 2 , σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2019, και συγκεκριμένα:
. 45% μειώσεις εκπομπών από το 2030.
. 65% μειώσεις εκπομπών από το 2035.
. Μείωση εκπομπών κατά 90% από το 2040.
Για να τονωθεί η ταχύτερη ανάπτυξη λεωφορείων μηδενικών εκπομπών στις πόλεις, η Επιτροπή προτείνει επίσης να γίνουν όλα τα νέα αστικά λεωφορεία μηδενικών εκπομπών από το 2030 .
Σύμφωνα με τους στόχους της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας και του REPowerEU , αυτή η πρόταση θα έχει επίσης θετικό αντίκτυπο στην ενεργειακή μετάβαση , μειώνοντας τη ζήτηση για εισαγόμενα ορυκτά καύσιμα και ενισχύοντας την εξοικονόμηση ενέργειας και την απόδοση στον τομέα των μεταφορών της ΕΕ. Θα προσφέρει οφέλη για τους ευρωπαίους μεταφορείς και τους χρήστες μειώνοντας το κόστος των καυσίμων και το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας και θα εξασφαλίσει ευρύτερη ανάπτυξη ενεργειακά αποδοτικότερων οχημάτων. Θα βελτιώσει επίσης την ποιότητα του αέρα, ιδίως στις πόλεις , και την υγεία των Ευρωπαίων.
Επιπλέον, αυτός είναι ένας βασικός τομέας για την υποστήριξη της ευρωπαϊκής βιομηχανίας καθαρής τεχνολογίας και την ενίσχυση της διεθνούς ανταγωνιστικότητας . Η ΕΕ κατέχει ηγετική θέση στην αγορά στην παραγωγή φορτηγών και λεωφορείων και ένα κοινό νομικό πλαίσιο συμβάλλει στη διασφάλιση αυτής της θέσης για το μέλλον. Ειδικότερα, τα αναθεωρημένα πρότυπα παρέχουν ένα σαφές και μακροπρόθεσμο μήνυμα για την καθοδήγηση των επενδύσεων της βιομηχανίας της ΕΕ σε καινοτόμες τεχνολογίες μηδενικών εκπομπών και την ενίσχυση της ανάπτυξης υποδομών επαναφόρτισης και ανεφοδιασμού.
Ιστορικό
Οι εκπομπές στον τομέα του HDV αυξάνονται από έτος σε έτος από το 2014, με εξαίρεση το 2020 λόγω της πανδημίας COVID-19. Ειδικά στον τομέα των εμπορευματικών μεταφορών, οι εκπομπές αυξάνονται ραγδαία. Αυτό οφείλεται κυρίως στην αυξανόμενη ζήτηση οδικών μεταφορών, η οποία αναμένεται να συνεχίσει να αυξάνεται στο μέλλον. Το 2019, οι εκπομπές εμπορευμάτων ήταν 44% υψηλότερες από τις εκπομπές από τον τομέα των αερομεταφορών και 37% υψηλότερες από τις εκπομπές των θαλάσσιων μεταφορών.
Η συντριπτική πλειονότητα των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων του στόλου της ΕΕ (99%) κινούνται επί του παρόντος με κινητήρες εσωτερικής καύσης, που τροφοδοτούνται σε μεγάλο βαθμό από εισαγόμενα ορυκτά καύσιμα, όπως το ντίζελ. Αυτό προσθέτει στην ενεργειακή εξάρτηση της ΕΕ και στην τρέχουσα αστάθεια της αγοράς ενέργειας.
Τα τρέχοντα πρότυπα εκπομπών HDV χρονολογούνται από το 2019, αλλά δεν συνάδουν πλέον με τους κλιματικούς στόχους της ΕΕ. Η ισχύουσα νομοθεσία δεν παρέχει επαρκώς σαφές και μακροπρόθεσμο μήνυμα στους επενδυτές και δεν αντικατοπτρίζει τη νέα πραγματικότητα στον ενεργειακό τομέα και τις ραγδαίες εξελίξεις στη βιομηχανία HDV παγκοσμίως. Τα προτεινόμενα νέα πρότυπα CO 2 είναι σύμφωνα με τις αυξημένες φιλοδοξίες της ΕΕ για το κλίμα, το πακέτο Fit for 55 και τη Συμφωνία του Παρισιού.
Για να υποστηριχθεί αυτή η πρόταση, οι επενδύσεις πρέπει να διοχετευθούν σε οχήματα μηδενικών εκπομπών και στην υποδομή επαναφόρτισης και ανεφοδιασμού, και η Επιτροπή έχει ήδη προτείνει τον κανονισμό για την υποδομή εναλλακτικών καυσίμων για την ανάπτυξη της απαραίτητης υποδομής φόρτισης για την υποστήριξη της πράσινης μετάβασης των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων τομέας. Ειδικότερα, η Επιτροπή πρότεινε την εγκατάσταση σημείων φόρτισης και τροφοδοσίας καυσίμων σε τακτά χρονικά διαστήματα σε μεγάλους αυτοκινητόδρομους: κάθε 60 χιλιόμετρα για ηλεκτρική φόρτιση και κάθε 150 χιλιόμετρα για ανεφοδιασμό με υδρογόνο. Η Επιτροπή εργάζεται εντατικά με τους συννομοθέτες για την ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων σχετικά με αυτές τις προτάσεις.
Για περισσότερες πληροφορίες
. Εκτίμηση επιπτώσεων της πρότασης
. Ιστοσελίδα για βαρέα οχήματα
Απόσπασμα(α)
Για να επιτύχουμε τους στόχους μας για το κλίμα και τη μηδενική ρύπανση, όλα τα τμήματα του τομέα των μεταφορών πρέπει να συμβάλουν ενεργά. Το 2050, σχεδόν όλα τα οχήματα στους δρόμους μας πρέπει να έχουν μηδενικές εκπομπές. Ο νόμος μας για το κλίμα το απαιτεί, οι πόλεις μας το απαιτούν και οι κατασκευαστές μας προετοιμάζονται για αυτό. Με τη σημερινή πρόταση, διασφαλίζουμε ότι τα νέα φορτηγά γίνονται λιγότερο ρυπογόνα και ότι περισσότερα λεωφορεία με μηδενικές εκπομπές ρύπων θα κυκλοφορούν στις πόλεις μας. Η καταπολέμηση της κλιματικής κρίσης, η βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών μας και η τόνωση της βιομηχανικής ανταγωνιστικότητας της Ευρώπης πάνε χέρι-χέρι.
Frans Timmermans, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος για την Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία - 14/02/2023
Από το ec.europa.eu
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου