Η ρωσική Lukoil πούλησε το ιταλικό της διυλιστήριο σε κοινοπραξία δυτικών ιδιωτικών εταιρειών και εμπορικών εταιρειών στην πρώτη μεγάλη πώληση περιουσιακών στοιχείων μετά την εισβολή της Μόσχας στην Ουκρανία, δήλωσαν οι εταιρείες τη Δευτέρα.
Από την ίδρυσή της μετά την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης, η Lukoil ήταν ένας ..
από τους πιο ενεργούς δυτικούς αγοραστές περιουσιακών στοιχείων ρωσικών εταιρειών, αλλά αυτά τα περιουσιακά στοιχεία στο εξωτερικό έγιναν προβληματικά αφού η Δύση επέβαλε ευρείες κυρώσεις στη Ρωσία ως απάντηση στην εισβολή της Μόσχας στην Ουκρανία.Η πώληση του εργοστασίου σε μια κοινοπραξία, υπό την ηγεσία της κυπριακής εταιρείας ιδιωτικών μετοχών GOI Energy και την υποστήριξη της Trafigura με έδρα τη Γενεύη, καλύπτει μήνες συνομιλιών και μπορεί να θεωρηθεί ως μερική επιτυχία, δεδομένης της άτακτης διαδικασίας αλλού, καθώς η Μόσχα και η Δύση κατάσχουν η μια τα περιουσιακά στοιχεία της άλλης .
Οι παγκόσμιες κυρώσεις έχουν παγώσει περίπου 300 δισεκατομμύρια δολάρια, σχεδόν τα μισά από αυτά που είχε η Ρωσία στα αποθέματα χρυσού και συναλλάγματος, αν και η Lukoil δεν έχει τεθεί άμεσα στο στόχαστρο των δυτικών κυρώσεων.
Η διαδικασία πώλησης έρχεται σε αντίθεση με την κατάσχεση από τη Γερμανία του διυλιστηρίου Schwedt της Rosneft και της Gazprom Germania ή την εξαγορά από τη Ρωσία του Sakhalin 1 από την Exxon Mobil.
Η GOI Energy διευθύνεται από τον Michael Bobrov, ο οποίος είναι επίσης Διευθύνων Σύμβουλος της ισραηλινής εταιρείας Green Oil που κατέχει σημαντικό μερίδιο στο μεγαλύτερο διυλιστήριο του Ισραήλ Bazan Group.
Η Trafigura θα παρέχει κάποια χρηματοδότηση και θα χειρίζεται τις προμήθειες αργού πετρελαίου και την παραγωγή διυλισμένων προϊόντων, ανέφεραν οι εταιρείες. Η Trafigura δεν θα έχει μερίδιο στο εργοστάσιο.
Η συμφωνία σηματοδοτεί μια επέκταση στον τομέα διύλισης για την Trafigura που σύναψε παρόμοια συμφωνία με την Prax το 2021 για ένα διυλιστήριο στη Βρετανία. Η Trafigura κατέχει επίσης μερίδιο 3% στο ιταλικό διυλιστήριο Saras, ένα έμμεσο μερίδιο στο μεγάλο διυλιστήριο Nayara της Ινδίας και διαχειρίζεται δύο μικρά διυλιστήρια μέσω της θυγατρικής Puma Energy.
Το εργοστάσιο ISAB στη Σικελία διυλίζει 320.000 βαρέλια αργού την ημέρα, αντιπροσωπεύοντας το ένα πέμπτο της ικανότητας διύλισης της Ιταλίας , και απασχολεί άμεσα περίπου 1.000 άτομα σε μια οικονομικά υποβαθμισμένη περιοχή στη νοτιότερη περιοχή της χώρας.
Σε ανακοίνωσή τους, οι εταιρείες ανέφεραν ότι η συμφωνία αναμένεται να κλείσει τον Μάρτιο. Οι εταιρείες δεν έδωσαν αξία για τη συμφωνία. Οι προηγούμενες συζητήσεις για τις τιμές με άλλους πλειοδότες ήταν λίγο λιγότερο από 1,5 δισ. ευρώ (1,61 δισ. $).
Η συμφωνία για την πώληση του εργοστασίου χρειάζεται έγκριση από την κυβέρνηση της Ιταλίας, η οποία σύμφωνα με τους γνωστούς κανονισμούς golden power, διατηρεί το δικαίωμα να μπλοκάρει ή να επιβάλλει όρους σε συμφωνίες που αφορούν εταιρείες που θεωρούνται στρατηγικής σημασίας
(Reuters)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου