Τη θέση του για το σχέδιο κανόνων της ΕΕ σχετικά με τη χρήση ανανεώσιμων καυσίμων και καυσίμων χαμηλών ανθρακούχων εκπομπών στις θαλάσσιες μεταφορές, υιοθέτησε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.
Ειδικότερα, το Κοινοβούλιο επιθυμεί ο..
ναυτιλιακός τομέας να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία κατά 2% από το 2025, 20% από το 2035 και 80% από το 2050 σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2020 (η Επιτροπή πρότεινε μείωση κατά 13% και 75%).Τα μέτρα θα ισχύσουν για τα πλοία ολικής χωρητικότητας άνω των 5.000 τόνων, τα οποία ευθύνονται κατ’ αρχήν για το 90% των εκπομπών διοξειδίων του άνθρακα, για το σύνολο της ενέργειας που χρησιμοποιείται επί των πλοίων εντός ή μεταξύ λιμένων της ΕΕ, και για το 50% της ενέργειας που χρησιμοποιείται εν πλω όταν ο λιμένας αναχώρησης ή κατάπλου βρίσκεται εκτός της ΕΕ ή στις εξόχως απόκεντρες περιοχές της.
Οι στόχοι για τα containerships
Οι ευρωβουλευτές έθεσαν επίσης ως στόχο το 2% στη χρήση ανανεώσιμων καυσίμων και υποχρέωσαν τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα επιβατηγά πλοία να χρησιμοποιούν ηλεκτρική τροφοδότηση από ξηράς ενώ είναι ελλιμενισμένα στα κύρια λιμάνια της ΕΕ από το 2030, μέτρο που θα μειώσει σημαντικά την ατμοσφαιρική ρύπανση.
Προκειμένου να εξασφαλιστεί η συμμόρφωση με τους κανόνες, το ΕΚ τάσσεται υπέρ της θέσπισης κυρώσεων. Τα έσοδα που θα προκύπτουν θα πρέπει να διοχετεύονται στο Ταμείο Ωκεανών και να συμβάλλουν στην απαλλαγή του ναυτιλιακού τομέα από τις ανθρακούχες εκπομπές, την ενεργειακή απόδοση και τις τεχνολογίες πρόωσης μηδενικών εκπομπών.
Από το ot.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου