Τρίτη 6 Σεπτεμβρίου 2022

Eni: Το 2025 θα έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή του αγωγού EastMed

 



Ο αγωγός που έχει την στήριξη των ΗΠΑ έχει ενταχθεί στα Έργα Κοινού ενδιαφέροντος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, και αναμένεται να στοιχίσει 6 δισ. ευρώ. Σημαντικά τα οφέλη για την Ευρώπη από την ολοκλήρωση του αγωγού.

Έως το 2025 θα έχει ολοκληρωθεί πλήρως ο αγωγός Eastmed που αποτελεί..

στρατηγικής σημασίας έργο για την ενεργειακή επάρκεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως ανέφερε ο Guido Brusco διευθύνων σύμβουλος της Eni κατά τη διάρκεια εκδήλωσης στο Μιλάνο.

Ο EastMed είναι ένας υποθαλάσσιος αγωγός που έχει σχεδιαστεί για την παροχή φυσικού αερίου στην Ευρώπη από την ανατολική Μεσόγειο μέσω του Ισραήλ, της Ελλάδας και της Κύπρου, αξίας 6 δισ. ευρώ (5,97 δισ. δολαρίων) και ο οποίος σχεδιάζεται εδώ και αρκετά χρόνια. 

Σύμφωνα με τις μελέτες, το κόστος μεταφοράς του φυσικού αερίου μέσω του EastMed εκτιμάται στα 2,81 δολάρια ανά MMBtu (εκατομμύριο Btu) ή 3,50 δολάρια ανά MMBtu, ανάλογα με την μεταφορική ικανότητα του αγωγού που θα επιλεγεί (20 ή 10 δισ. κυβικά μέτρα αερίου το χρόνο). Το κόστος εξαγωγής του φυσικού αερίου σε υγροποιημένη μορφή (δηλαδή μεταφορά στην Αίγυπτο και υγροποίηση στα εργοστάσια που βρίσκονται εκεί) κυμαίνεται από 3,65 δολάρια ανά MMBtu έως 4,50 δολάρια ανά MMBtu, ενώ το κόστος μεταφοράς μέσω αγωγού προς την Τουρκία (περίπτωση κατά την οποία η τουρκική κυβέρνηση όπως επισημαίνεται στη μελέτη θα είχε αποφασιστική επιρροή) είναι δολάρια 0,97 ανά MMBtu. Τονίζεται ακόμη, ότι η κατασκευή αγωγού μέσω Τουρκίας προϋποθέτει πιθανώς την λύση του Κυπριακού προβλήματος.

Αντίθετα, η επιλογή του EastMed ξεχωρίζει ως η μόνη εναλλακτική που δεν εξαρτάται από τρίτα μέρη εκτός ΕΕ. Λόγω της άμεσης πρόσβασης στην Ευρωπαϊκή Ένωση έχει το πλεονέκτημα της χαμηλής παρεμβολής πολιτικών κινδύνων και μιας μεγάλης διαφοροποιημένης αγοράς με πολλούς πιθανούς αγοραστές στην απελευθερωμένη και συνδεδεμένη αγορά φυσικού αερίου της ΕΕ. Ο αγωγός θα πρέπει να συμμορφώνεται με το νομικό πλαίσιο της ΕΕ και του τρίτου ενεργειακού πακέτου, που συνεπάγεται είτε ρυθμιζόμενους όρους πρόσβασης τρίτων είτε εξαιρέσεις από τους όρους αυτούς.

Ο αγωγός έχει ενταχθεί στα Έργα Κοινού ενδιαφέροντος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και το σύνολο των μελετών και ερευνών του, χρηματοδοτούνται από ευρωπαϊκά κονδύλια, ενώ την περασμένη χρονιά, η κοινοπραξία IGI Poseidon αποφάσισε την επένδυση 70 εκατ. ευρώ για την ολοκλήρωση των εναπομεινάντων σταδίων ανάπτυξης και ωρίμανσης του έργου σε επίπεδο λήψης τελικής επενδυτικής απόφασης. Ωστόσο άτυπη τοποθέτηση του αμερικανικού υπουργείου Εξωτερικών - πριν την εισβολή στην Ουκρανία - χαρακτήριζε το έργο ως μη βιώσιμο οικονομικά.

Η IGI Poseidon ολοκληρώνει επί του παρόντος τις δραστηριότητες ανάπτυξης του Έργου και στοχεύει στην πλήρωση των προϋποθέσεων για μια θετική Τελική Επενδυτική Απόφαση (FID) εντός του 2022. Τον Ιούνιο, ο ανεξάρτητος πάροχος διασφάλισης και διαχείρισης κινδύνων DNV, είχε προχωρήσει σε εκ νέου επιβεβαίωση της σκοπιμότητας κατασκευής του αγωγού. 

Αυτή η ανεξάρτητη αξιολόγηση επιβεβαίωσε την τεχνική ωριμότητα του Έργου και τα πλεονεκτήµατα της έγκαιρης συµµετοχής των υπεράκτιων κατασκευαστικών εταιρειών στις δραστηριότητες σχεδιασµού, χάρη στον ανταγωνιστικό διάλογο που διενεργήθηκε στο πλαίσιο της τρέχουσας διαδικασίας υποβολής προσφορών, σημειώνεται στην ανακοίνωση της ΔΕΠΑ Διεθνών Έργων.

Επίσης, η IGI Poseidon, θυγατρική της ΔΕΠΑ Διεθνών έργων που αναπτύσσει την Υποθαλάσσια Διασύνδεση φυσικού αερίου μεταξύ Ελλάδας - Ιταλίας – Poseidon, είχε ήδη από το 2019 υπογράψει Μνημόνιο Συνεργασίας με την INGL για τη συντονισμένη ανάπτυξη του Έργου


Από το businessdaily.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου