Δευτέρα 13 Ιουνίου 2022

Το Ηνωμένο Βασίλειο στέλνει δισεκατομμύρια λίτρα βενζίνης στις ΗΠΑ, όπου είναι φθηνότερο

 


Οι οδηγοί στο Ηνωμένο Βασίλειο αντιμετωπίζουν τιμές ρεκόρ βενζίνης, ωστόσο η χώρα εξάγει εκατομμύρια λίτρα καυσίμου κάθε μήνα στις ΗΠΑ, όπου οι αυτοκινητιστές πληρώνουν λίγο περισσότερο από το μισό για να γεμίσουν τις δεξαμενές τους.

Το Ηνωμένο Βασίλειο έχει τη δεύτερη υψηλότερη τιμή βενζίνης μεταξύ της Ομάδας των 20 μελών — μόνο οι Γάλλοι οδηγοί πληρώνουν περισσότερα. Και οι τιμές της..

βενζίνης στο Ηνωμένο Βασίλειο δεν είναι απλώς υψηλές, αλλά αυξάνονται με τον ταχύτερο ρυθμό των τελευταίων 17 ετών. Σε όλο τον Ατλαντικό, οι οδηγοί στις ΗΠΑ αντιμετωπίζουν επίσης τις υψηλότερες τιμές φυσικού αερίου που έχουν καταγραφεί, αλλά εξακολουθούν να πληρώνουν μόνο περίπου το 60% αυτού που κάνουν οι Βρετανοί.

Γιατί λοιπόν κάτι σαν 3 δισεκατομμύρια λίτρα βενζίνης, και τα εξαρτήματα για την κατασκευή της, θα αποσταλούν φέτος από το Ηνωμένο Βασίλειο στις ΗΠΑ; Σχεδόν εξ ολοκλήρου λόγω φόρων.

Στις 6 Ιουνίου, την πιο πρόσφατη ημέρα για την οποία το Globalpetrolprices.com δημοσιεύει στοιχεία, ένα λίτρο βενζίνης στο Ηνωμένο Βασίλειο κόστιζε 1,76 £, που ισοδυναμεί με 8,35 δολάρια το γαλόνι. Αυτό συγκρίνεται με 5,04 $ το γαλόνι στις ΗΠΑ, ή 1,06 £.

Η ροή τον Μάιο από το Ηνωμένο Βασίλειο στις ΗΠΑ έφτασε τα 1,85 εκατομμύρια βαρέλια, ή 300 εκατομμύρια λίτρα, αύξηση 15% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα και το υψηλότερο από τον Δεκέμβριο, σύμφωνα με την ναυτιλιακή εταιρεία ανάλυσης Vortexa Ltd.

Το Ηνωμένο Βασίλειο είναι μέρος ενός διεθνούς δικτύου εμπορίου τόσο σε αργό όσο και σε διυλισμένα προϊόντα, με φορτία που εισέρχονται και αποστέλλονται από τη χώρα για να πληρούν διαφορετικές προδιαγραφές καυσίμων σε διάφορα μέρη του κόσμου.

Αλλά ο πιο προφανής λόγος που συμβαίνει αυτό είναι ότι η αξία της βενζίνης για τους παραγωγούς της δεν είναι ίδια με τις τιμές που πληρώνουν οι αυτοκινητιστές. Και η διαφορά είναι οι φόροι.

Υπάρχουν δύο φόροι στη βενζίνη στο Ηνωμένο Βασίλειο: φόρος καυσίμου και φόρος προστιθέμενης αξίας. Ο φόρος καυσίμου επιβάλλεται με σταθερό συντελεστή, ο οποίος είναι επί του παρόντος 52,95 πένες ανά λίτρο στην αμόλυβδη βενζίνη, αφού η κυβέρνηση τον μείωσε κατά 5 πένες ανά λίτρο τον Μάρτιο. Αυτό το επίπεδο δασμού δεν αλλάζει με την υποκείμενη τιμή του καυσίμου.

Αλλά ο δεύτερος φόρος, ο ΦΠΑ, το κάνει. Επιβάλλεται με συντελεστή 20% τόσο στην υποκείμενη τιμή του καυσίμου όσο και στον φόρο καυσίμων. Αυτό σημαίνει ότι οι αυτοκινητιστές του Ηνωμένου Βασιλείου πληρώνουν φόρο επί του φόρου.

Από τις 1,76 λίρες που πληρώθηκαν στις 6 Ιουνίου για ένα λίτρο βενζίνης στο Ηνωμένο Βασίλειο, 82 πένες, που ισοδυναμούν με 3,89 δολάρια ή 47%, πήγαν στο δημόσιο ταμείο μέσω ενός συνδυασμού φόρου καυσίμων και ΦΠΑ. Τα υπόλοιπα κάλυψαν το κόστος του αργού πετρελαίου, την παράδοση και την επεξεργασία του και τη μεταφορά του τελικού προϊόντος στις αντλίες. Επιπλέον, υπάρχουν περιθώρια κέρδους για τις εταιρείες που συμμετέχουν σε κάθε βήμα της αλυσίδας εφοδιασμού.

Μόλις αφαιρέσετε τους φόρους και το κόστος που σχετίζεται με την παράδοση σε πρατήρια καυσίμων, τα σχετικά οικονομικά μεγέθη της πώλησης βενζίνης στο Ηνωμένο Βασίλειο και στις ΗΠΑ αρχίζουν να φαίνονται πολύ διαφορετικά — αρκετά διαφορετικά ώστε να είναι ελκυστική η αποστολή του καυσίμου μέσω του Ατλαντικού σε μια αγορά που φαίνεται να προσφέρει πολύ χαμηλότερες τιμές.


Από το bnnbloomberg.ca

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου