Τρίτη 5 Απριλίου 2022

Σε αναβάθμιση προβλήτας στα διυλιστήρια Αγ. Θεοδώρων προχωρά η Motor Oil

 


Την τροποποίηση της ΑΕΠΟ για το διυλιστήριο αργού πετρελαίου της Motor Oil στους Αγίους Θεοδώρους αποφάσισε το ΥΠΕΝ, κάνοντας αποδεκτή τη σχετική αίτηση που υπέβαλε αρχικά η εταιρεία τον περασμένο Σεπτέμβριο.

Η αίτηση της Motor Oil αφορούσε στον εκσυγχρονισμό (αναβάθμιση) της..

προβλήτας Α της υφιστάμενης λιμενικής εγκατάστασης.

Συγκεκριμένα, ο εκσυγχρονισμός της λιμενικής εγκαταστασης αφορά την επισκευή και αναβάθμιση ή/και εκ νέου έμπηξη 32 πασσάλων στη θέση πρόσδεσης στην κεφαλή του προβλήτα Α, με σκοπό την επίτευξη του βέλτιστου βαθμού εξυπηρέτησης των δεξαμενόπλοιων που προσδένουν σε αυτή. 

Εξετάζοντας το σχετικό φάκελο, αφού τηρήθηκαν όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες και λήφθηκαν οι σχετικές γνωμοδοτήσεις, το ΥΠΕΝ εκτίμησε ότι οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις που προκαλούνται από τον εκσυγχρονισμό της προβλήτας Α αναμένεται να είναι περιορισμένες και αντιμετωπίσιμες σε όλα τα επίπεδα όπως στην ποιότητα του ακουστικού και του ατμοσφαιρικού περιβάλλοντος, στην παραγωγή και διαχείριση αποβλήτων καθώς και στις φυσικοχημικές και βιολογικές παράμετροι του θαλάσσιου περιβάλλοντος. 

Σύμφωνα με την εκτίμηση του ΥΠΕΝ, η μεταβολή των περιβαλλοντικών επιπτώσεων που θα επέλθει από την αναβάθμιση και λειτουργία της προβλήτας Α θα είναι μη ουσιώδης σε σχέση με το συνολικό λιμενικό έργο, και κατ’ επέκταση με το σύνολο της δραστηριότητας. Ως εκ τούτου, το ΥΠΕΝ διαπίστωσε ότι δεν απαιτείται η υποβολή νέας ΜΠΕ.

Με βάση τα αναφερόμενα στην τροποποιημένη ΑΕΠΟ, η λιμενική εγκατάσταση της Motor Oil στους Αγίους Θεοδώρους (προβλήτες και αγκυροβόλιο) έχει δυναμικότητα ταυτόχρονης εξυπηρέτησης 6 πλοίων. Ο μέσος όρος πλοίων που καταπλέουν είναι περίπου 1700 ανά έτος, με χωρητικότητες που κυμαίνονται από 500 ως 300.000 κόρους. Η διάρκεια φόρτωσης - εκφόρτωσης των πλοίων κυμαίνεται από λίγες ώρες έως και 2-3 μέρες, σε κάποιες περιπτώσεις. Σε περίπτωση που οι θέσεις πρόσδεσης των πλοίων είναι κατειλημμένες, τα επιπλέον πλοία αγκυροβολούν στα ανοιχτά του κόλπου. Ο μέγιστος χρόνος παραμονής των αγκυροβολημένων εν αναμονή προσέγγισης πλοίων είναι 10 ημέρες, όπως καθορίζεται από το Λιμεναρχείο Ίσθμιας. 

Στην τροποποιημένη ΑΕΠΟ ορίζεται ότι κατά τη διάρκεια του εκσυγχρονισμού του προβλήτα Α, θα πρέπει να εξασφαλιστεί η εύρυθμη και ασφαλής λειτουργία των προβλήτων Β και C, για τη εκφόρτωση των πρώτων υλών και τη φόρτωση των προιόντων του διυλιστηρίου. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα κατασκευής του έργου, θα πρέπει, εφόσον απαιτηθεί, να γίνει τροποποίηση των δρομολογίων και των μεγεθών των πλοίων που θα προσεγγίζουν τη λιμενική εγκατάσταση. 

Οι υπόλοιποι όροι της ΑΕΠΟ που τροποποιήθηκαν αφορούν τα αστικού τύπου επεξεργασμένα υγρά απόβλητα (λύματα προσωπικού) από τη λειτουργία της ανεξάρτητης Μονάδας Επεξεργασίας Αστικών Αποβλήτων, τα οποία προβλέπεται να οδηγούνται μέσω του υφιστάμενου συστήματος μεταφοράς στον τελικό αποδέκτη (Σαρωνικό κόλπο).

Επίσης, ορίζεται προβλέψεις σχετικά με τη διαχείριση των αποβλήτων συσκευασίας των προϊόντων που χρησιμοποιούνται κατά τη λειτουργία του έργου, καθώς και τη διαχείριση των αποβλήτων ηλεκτρικού και ηλεκτρονικού εξοπλισμού, των αποβλήτων ηλεκτρικών στηλών και συσσωρευτών και των μεταχειρισμένων ελαστικών οχημάτων μέσω εγκεκριμένων συστημάτων εναλλακτικής διαχείρισης.

Ακόμα, αναφέρεται ότι κατά την παράδοση αποβλήτων σε τρίτους, θα πρέπει να υπάρχουν τα σχετικά παραστατικά για την παρακολούθηση της περαιτέρω διαχείρισης των αποβλήτων εκτός της εγκατάστασης. Προκειμένου για επικίνδυνα απόβλητα, να συμπληρώνεται κατάλληλα το “Έντυπο αναγνώρισης για τη συλλογή και μεταφορά επικίνδυνων αποβλήτων”.

Τέλος, αναφέρεται ότι η συλλογή και μεταφορά των επικινδύνων αποβλήτων από την εγκατάσταση να γίνεται αποκλειστικά και μόνο από εταιρείες που διαθέτουν την προβλεπόμενη άδεια συλλογής και μεταφοράς, ενώ ο φορέας του έργου οφείλει να τηρεί μητρώο για τα επικίνδυνα απόβλητα και λοιπά απόβλητα


Από το energypress.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου