Πέμπτη 10 Μαρτίου 2022

Η κομητεία Santa Barbara μπλοκάρει την προσπάθεια της ExxonMobil να επανεκκινήσει τις υπεράκτιες πετρελαιοπηγές






Ένας εργάτης αφαιρεί λάδι από την άμμο στην παραλία Refugio State, βόρεια της Goleta, τον Μάιο του 2015.(Jae C. Hong / Associated Press)

 Το συμβούλιο εποπτών της κομητείας Santa Barbara απέρριψε την Τρίτη μια προσφορά της ExxonMobil για επανεκκίνηση των υπεράκτιων πετρελαιοπηγών που..

έκλεισαν το 2015 μετά από διαρροή αγωγού που προκάλεσε τη χειρότερη παράκτια διαρροή των τελευταίων 25 ετών.

Εν μέσω παρατεταμένων περιβαλλοντικών ανησυχιών, το διοικητικό συμβούλιο ψήφισε 3-2 για να απορρίψει το αίτημα της ExxonMobil να δημιουργήσει ενδιάμεσες διαδρομές φορτηγών για τη μεταφορά πετρελαίου - ένα κρίσιμο βήμα για να επιτραπεί σε τρεις αδρανείς πλατφόρμες γεώτρησης της δεκαετίας του 1980 να ξαναρχίσουν την παραγωγή.

«Διαφωνούμε με την απόφαση, η οποία αγνοεί τους υπαλλήλους, τους εργολάβους μας και αμέτρητους άλλους που εργάζονται στη βιομηχανία πετρελαίου και φυσικού αερίου της Καλιφόρνια που εξαρτώνται από αυτές τις θέσεις εργασίας για να στηρίξουν τις οικογένειές τους», ανέφερε η ExxonMobil σε δήλωση. «Η ExxonMobil έχει εκπληρώσει όλες τις προϋποθέσεις για την έκδοση της άδειας, η οποία έχει περάσει από εκτενή περιβαλλοντική αναθεώρηση και δημόσιο σχόλιο».

Ένας αγωγός που μετέφερε πετρέλαιο στην ακτή έκλεισε στις 19 Μαΐου 2015 , όταν ένα διαβρωμένο τμήμα πάνω από το έδαφος που έτρεχε δυτικά της Σάντα Μπάρμπαρα έσπασε, στέλνοντας 140.000 γαλόνια πετρελαίου σε μια κρατική παραλία και στον ωκεανό.

Η ExxonMobil πρότεινε την αποστολή έως και 24.820 βυτιοφόρων φορτηγών ετησίως στον αυτοκινητόδρομο 101 και στον αυτοκινητόδρομο 166 για έως και επτά χρόνια ή έως ότου επισκευαστεί ή αντικατασταθεί ο αγωγός. Η ExxonMobil υποστήριξε ότι η μεταφορά με φορτηγά ήταν ο μόνος τρόπος για να φέρει το υπεράκτιο αργό στην αγορά μέχρι τότε και ότι το έργο θα έφερνε θέσεις εργασίας και χρήματα στην περιοχή.

Αλλά δύο πρόσφατες πετρελαιοκηλίδες έφεραν εκ νέου έλεγχο του θέματος. Τον Μάιο του 2020, ένα δεξαμενόπλοιο που συνετρίβη στον αυτοκινητόδρομο 166 χύθηκε πάνω από 4.500 γαλόνια πετρελαίου στον ποταμό Cuyama. Και τον περασμένο Οκτώβριο, μια θραύση υπεράκτιου αγωγού κοντά στην παραλία Χάντινγκτον απελευθέρωσε τουλάχιστον 25.000 γαλόνια αργού που έκλεισε τις παραλίες και είχε θανατηφόρο τίμημα στη θαλάσσια ζωή σε ένα από τα θρυλικά διαλείμματα για σέρφινγκ στον κόσμο.

Οι περιβαλλοντολόγοι επικρότησαν την απόφαση να μπει φρένο στην πρόταση για τα φορτηγά.

«Η πρόταση της Exxon για τη μεταφορά φορτηγών ήταν ένα βήμα προς τη λάθος κατεύθυνση για το κλίμα και έθεσε σε κίνδυνο τους Καλιφορνέζους και τους παράκτιους πόρους μας από διαρροές, ατυχήματα, ρύπανση και πυρκαγιές», ανέφερε μια δήλωση από το Συμβούλιο Περιβαλλοντικών Υποθέσεων στο UC Santa Barbara.

Οι Καλιφορνέζοι έχουν ρίξει μια πιο σκληρή ματιά τα τελευταία χρόνια στη βιομηχανία πετρελαίου και φυσικού αερίου της πολιτείας, η οποία υποστηρίζει άμεσα και έμμεσα περισσότερες από 365.000 θέσεις εργασίας και έχει ετήσια παραγωγή άνω των 150 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με μια μελέτη δεδομένων του 2017.

Η κλιματική αλλαγή επεκτείνει την απειλή των δασικών πυρκαγιών, της ξηρασίας και των παλιρροϊκών εκρήξεων και το κράτος έχει τοποθετηθεί ως παγκόσμιος ηγέτης στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και στις πρωτοποριακές πολιτικές που αποσκοπούν στην επιβράδυνση της θέρμανσης του πλανήτη. Το κράτος σχεδιάζει να απαγορεύσει την πώληση νέων αυτοκινήτων και φορτηγών που κινούνται με φυσικό αέριο έως το 2035 και να τερματίσει την παραγωγή πετρελαίου μια δεκαετία αργότερα.

Την Τρίτη, οι αντίπαλοι ανέφεραν περιβαλλοντικούς λόγους για το μπλοκάρισμα της πρότασης, ενώ οι εργαζόμενοι στη βιομηχανία πετρελαίου είπαν ότι η έγκριση θα βοηθούσε στη διατήρηση των καλοπληρωμένων θέσεων εργασίας στην κομητεία.

Ο επόπτης Steve Lavagnino είπε ότι η Καλιφόρνια απέχει ακόμη χρόνια από το να μπορέσει να εξαλείψει το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο υπέρ των εναλλακτικών πηγών ενέργειας.

«Η πραγματικότητα είναι, όσο κι αν θέλουμε να συμβεί αυτό, όσο κι αν ψήφισα να συμβεί, δεν είναι ακόμα εκεί και πρέπει να συνεχίσουμε να παράγουμε ορυκτά καύσιμα καθώς περνάμε», είπε.


Από το latimes.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου