Το θρίλερ με το κλεμμένο έγγραφο από το ΥΠΕΞ για την οριοθέτηση του FIR Αθηνών-Κωνσταντινούπολης του 1958 και η επέκταση της τουρκικής επικράτειας στην ευαίσθητη περιοχή
Με μια πατέντα παγκόσμιας παρανομίας, η Τουρκία ξεκίνησε το 1993, επί κυβέρνησης Κωνσταντίνου Μητσοτάκη και εδραίωσε τώρα, επί κυβέρνησης Κυριάκου Μητσοτάκη (αφού είχε ρίξει πολλές προειδοποιητικές βολές στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ από το 2018), τη μονομερή παράνομη επέκταση της ..
τουρκικής επικράτειας και κυριαρχίας της ανατολικά της Ρόδου.Μετατόπισε αυθαιρέτως και παρανόμως τα όρια του FIR Κωνσταντινούπολης μέσα στο FIR Αθηνών, μετατρέποντας τη διεθνή θάλασσα (εντός του FIR Αθηνών) σε τουρκική κυριαρχία/ επικράτεια σε βάρος της Ελλάδας, της κυριαρχίας και των συμφερόντων της.
Όλοι σιωπούν
Καμιά ελληνική κυβέρνηση δεν έχει αντιδράσει μέχρι σήμερα, καταγγέλλοντας στον ΟΗΕ και τον ICAO την Τουρκία για καταπάτηση εθνικής κυριαρχίας στην περιοχή.
Στις 23 Ιουλίου 1993, επί κυβέρνησης Κωνσταντίνου Μητσοτάκη, η Ελλάδα διαπίστωσε ότι από τους φακέλους του ελληνικού ΥΠΕΞ έχουν εξαφανιστεί η απόφαση και τα πρακτικά της σύσκεψης του ΙCΑΟ για την οριοθέτηση του FIR Αθηνών – Κωνσταντινούπολης του 1958.
Η μετατόπιση του 1958
Ο ICAO, το 1958, σε περιοχική συμφωνία με την Ελλάδα, την Τουρκία και το Ηνωμένο Βασίλειο, επέβαλε τροποποίηση του FIR Αθηνών ανατολικά του Καστελλόριζου στις νέες συντεταγμένες (36.05Ν), μετακινώντας έτσι αυτό το κομβικό σημείο του FIR κατά 10 ναυτικά μίλια βορειότερα από το σημείο που όριζε η προγενέστερη απόφαση του ICAO 1950, με συντεταγμένες (35.55N), έτσι ώστε η Τουρκία να έχει 6 ν.μ. χωρικά ύδατα.
Το 1950, ο ICAO οριοθέτησε το FIR Αθηνών και Κωνσταντινούπολης, το οποίο από τις εκβολές του Έβρου μέχρι 15 ν.μ. ανατολικά του Καστελόριζου ορίζεται από τα τουρκικά θαλάσσια σύνορα και καθόρισε ότι το σύνολο της περιοχής που κείται εντός του FIR Κωνσταντινούπολης αποτελεί τουρκική επικράτεια-κυριαρχία. Δηλαδή, το FIR Κωνσταντινούπολης συμπίπτει με τα θαλάσσια σύνορα της Τουρκίας.
Επειδή κατά τη χρήση του FIR Κωνσταντινούπολης – Αθηνών προέκυψαν πολλά νομικά και τεχνικά προβλήματα, ο ICAO το 1958 μετακίνησε στην περιοχή του Καστελλόριζου το FIR Αθηνών – Κωνσταντινούπολης 10 ν.μ. βόρεια προς την Τουρκία, προκειμένου να εξαλειφθούν τα προβλήματα.
Με την τροποποίηση του ICAO 1958, η οριογραμμή του FIR Κωνσταντινούπολης – Αθηνών συνέπιπτε με τη συνοριακή οριογραμμή της Συνθήκης των Παρισίων του 1947 για τα Δωδεκάνησα, όπως αυτή είχε καταχωριστεί στην Ιταλοτουρκική Συμφωνία του 1932, που όριζε τα θαλάσσια σύνορα της Τουρκίας.
Με την απόφαση του ICAO 1958 και σε συνδυασμό με το άρθρο 16 της Συνθήκης της Λωζάννης, η Τουρκία από τον Έβρο μέχρι και το Καστελόριζο δεν είχε και δεν έχει κανένα κυριαρχικό δικαίωμα πέραν και έξω από το FIR Κωνσταντινούπολης.
Πού πήγε το έγγραφο;
Η αναζήτηση από το ελληνικό ΥΠΕΞ, το 1993, της απόφασης του ICAO 1958 ήταν το αποτέλεσμα της (για πρώτη φορά) τουρκικής αγγελίας για εκτέλεση στρατιωτικής άσκησης στην περιοχή μεταξύ Ρόδου – Καστελόριζου εντός του FIR Κωνσταντινούπολης. Αυτή η ενέργεια της Τουρκίας αιφνιδίασε την κυβέρνηση του Κων. Μητσοτάκη, η οποία ζήτησε από τη Μόνιμη Ελληνική Αντιπροσωπία στον ICAO, στο Μόντρεαλ, να στείλει στην Αθήνα την απόφαση ICAO 1958, προκειμένου να αντικρούσει τις τουρκικές ενέργειες και να λήξει το θέμα.
Ωστόσο, στις 29 Ιουλίου 1993, η Αθήνα έλαβε μόνο κάκιστα νέα, καθώς η ελληνική αντιπροσωπία ενημέρωσε γραπτώς το ΥΠΕΞ ότι «το πρωτότυπο των κεκυρωμένων πρακτικών του συμβουλίου του ICAO της 15/5 1958 φέρεται απολεσθέν από εδώ αρχεία ICAO» (βλ. σχετικό έγγραφο).
Με άλλα λόγια, το επίσημο διεθνές έγγραφο του ΙCΑΟ 1958 για την οριοθέτηση του FIR Κωνσταντινούπολης στην περιοχή Ρόδου – Καστελόριζου έχει κάνει «φτερά»! Έχει χαθεί ή έχει κλαπεί και από το αρχείο του ελληνικού ΥΠΕΞ και από τα αρχεία του αρμόδιου διεθνούς οργανισμού, όπως ο ICAO.
Η επισημοποίηση του κλεμμένου εγγράφου. Το επίμαχο απόσπασμα της επίσημης ενημέρωσης του ΥΠΕΞ
30 χρόνια καμιά αντίδραση
Όμως, επί σχεδόν μια 30ετία, καμιά ελληνική κυβέρνηση δεν κατήγγειλε την Τουρκία στον ΟΗΕ και τον ICAO για την προάσπιση των ελληνικών συμφερόντων, μολονότι η Τουρκία μέχρι τώρα έχει εκτελέσει πάνω από 1.000 ασκήσεις στην περιοχή Ρόδου – Καστελόριζου, μετατρέποντας παρανόμως την διεθνή θάλασσα σε τουρκική κυριαρχία και επικράτεια.
Καμιά ελληνική κυβέρνηση δεν κίνησε γη και ουρανό για να ανακτηθεί το χαμένο (κλεμμένο;) έγγραφο ICAO 1958.
Αλλά και καμιά ελληνική κυβέρνηση δεν πήρε έγκαιρα χαμπάρι ποιος εξαφάνισε την απόφαση ICAO 1958 και για ποιον λόγο.
Η Τουρκία βολιδοσκόπησε πολλές φορές τις ελληνικές κυβερνήσεις για τυχόν αντιδράσεις της, που αποδείχθηκαν ανύπαρκτες. Με αποκορύφωμα το 2018, όταν η Τουρκία εκδίωξε από την περιοχή του Καστελλόριζου (με το αιτιολογικό ότι τα ελληνικά κρατικά αεροσκάφη που τους μετέφεραν στην περιοχή του Καστελόριζου παραβίασαν τουρκική κυριαρχία), κατά σειρά, τον Α/ΓΕΣ, τον υπουργό Κουρουμπλή, τον πρωθυπουργό και την υφυπουργό ΥΕΘΑ, χωρίς ποτέ η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ να εγείρει κανένα απολύτως θέμα, διότι εμφανώς δεν κατάλαβαν τι συνέβαινε. Ούτε μέχρι σήμερα.
Η Τουρκία ήξερε, όμως, πολύ καλά τι ήθελε και τι έκανε.
Η κυβέρνηση συνομολόγησε (προς όφελος του Ερντογάν) ότι «η περιοχή ανατολικά της Ρόδου δεν ανήκει στο Αιγαίο»
Το 1992, η Τουρκία δεν υπέγραψε τη Σύμβαση της Θάλασσας, που ορίζει ότι τα νησιά έχουν χωρικά ύδατα, ΑΟΖ και υφαλοκρηπίδα, με το αιτιολογικό ότι θίγονται ζωτικά τουρκικά συμφέροντα. Πρώτος και μόνιμος στόχος της Τουρκίας ήταν η περιοχή Ρόδου – Καστελλόριζου, προκειμένου να «ακυρωθεί» η ΑΟΖ του Καστελόριζου, έτσι ώστε η Τουρκία να αποκτήσει πλασματική πρόσβαση στην περιοχή ΑΟΖ Ελλάδας – Κύπρου – Αιγύπτου.
Από το 2013, η Τουρκία διεκδικεί υφαλοκρηπίδα μέχρι και την ΑΟΖ της Αιγύπτου, ενώ το 2019 η Τουρκία προχώρησε στη συμφωνία της τουρκολιβυκής ΑΟΖ, που ήδη βρίσκεται σε ισχύ, αναρτημένη στον ΟΗΕ από το 2021.
Η Άγκυρα εκμεταλλεύθηκε απολύτως το χαμένο έγγραφο ICAO 1958 μόνο από την Αθήνα και τον ICAO (όχι όμως από την Άγκυρα και το Λονδίνο). Επανέφερε μόνη της και παρανόμως από το 1993 τα όρια του FIR Αθηνών – Κωνσταντινούπολης στα όρια της προγενέστερης απόφασης ICAO 1950, κλέβοντας έτσι 10 ν.μ.
Επειδή η Τουρκία από το 1964 έχει 12 ν.μ. χωρικά ύδατα στη Μεσόγειο, προσθέτει τα κλεμμένα 10 ν.μ., και έτσι θέλει να παρουσιάζει 22 ν.μ. εύρος του FIR Κωνσταντινούπολης από τις τουρκικές ακτές. Και, επειδή το FIR Κωνσταντινούπολης συμπίπτει με τα θαλάσσια σύνορα της Τουρκίας, η Άγκυρα θεωρεί ότι η περιοχή ανατολικά της Ρόδου ανήκει στην τουρκική κυριαρχία-επικράτεια και λόγω χαμένου εγγράφου και λόγω διεθνών υδάτων της Μεσογείου (βλ. Χάρτη 2).
ΧΑΡΤΗΣ 2: ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ FIR 1950-1958
Στον χάρτη με κόκκινο χρώμα απεικονίζεται η απόφαση ICAO 1950, που «χάριζε» στην Τουρκία τα πρόσθετα 10 ν.μ. σε βάρος της Ελλάδας στα διεθνή ύδατα, με συντεταγμένες 35.55Ν
Με μπλε χρώμα απεικονίζεται η χαμένη απόφαση του 1958, η οποία μετακινεί βόρεια κατά 10 ν.μ. το σημείο του FIR (36.05N)
Έτσι, η Τουρκία, αφού εξασφάλισε ανώδυνα την απώλεια της απόφασης ICAO 1958, όταν η Ελλάδα επί κυβέρνησης Κων Μητσοτάκη, το 1993, διαπίστωσε την απώλεια αυτή, την εφαρμόζει σήμερα στο ακέραιο επί κυβέρνησης Κυρ. Μητσοτάκη, με τη διαδικασία της σιωπηρής αποδοχής που ακολουθεί η Αθήνα.
Και τούτο διότι:
. Από τον Σεπτέμβριο του 2019, η Αθήνα έχει συμφωνήσει με την Άγκυρα ότι η περιοχή ανατολικά της Ρόδου δεν ανήκει στο Αιγαίο και τούτο διότι η κυβέρνηση Μητσοτάκη επέτρεψε στην Τουρκία τη διεξαγωγή τουρκικής αεροναυτικής άσκησης στην περιοχή Ρόδου – Καστελλόριζου, κατακαλόκαιρο, κατά παραβίαση (από την ίδια την Αθήνα) του μνημονίου Παπούλια – Γιλμάζ που ισχύει για όλο τον αιγαιακό χώρο.
. Τον Οκτώβριο 2019, στη Βουλή, ο ΥΠΕΞ Δένδιας επιβεβαίωσε ότι «η περιοχή ανατολικά της Ρόδου δεν ανήκει στο Αιγαίο, δηλαδή ανήκει στη Μεσόγειο».
. Στη συνάντηση Μητσοτάκη – Ερντογάν στις 4 Δεκεμβρίου 2019 ανακοινώθηκε διάλογος με την Τουρκία στο Αιγαίο και στην Αν. Μεσόγειο, επισημοποιώντας έτσι ότι η περιοχή ανατολικά της Ρόδου και το Καστελόριζο ανήκουν στη Μεσόγειο.
Αυτές οι… μετακομίσεις της περιοχής ανατολικά της Ρόδου και του Καστελλόριζου στη Μεσόγειο, το 2019, επέτρεψαν στο Oruc Reis να κινείται 22 ν.μ. νότια των τουρκικών ακτών, στην περιοχή Ρόδου – Καστελλόριζου, δεδομένου ότι τη θεωρεί τουρκική κυριαρχία-επικράτεια, ενώ επιτρέπουν στην Τουρκία να αποδέχεται στη Ρόδο μόνο 6 ν.μ. εναέριου χώρου, εκ του γεγονότος ότι η Τουρκία διακηρύσσει τουρκική κυριαρχία-επικράτεια 6 ν.μ. από τις ακτές της Ρόδου.
Η Ελλάδα, με την πρωθυπουργική δήλωση στη Βουλή ότι υπερασπίζεται μόνο τα 6 ν.μ. χωρικά ύδατα, αυτομάτως παραχωρεί ελληνικά κυριαρχικά δικαιώματα στην Τουρκία, η οποία βεβαίως το δέχεται ευχαρίστως.
Η NAVTEX 0100/22 για ασκήσεις με πυρά, με την οποία η Τουρκία περικυκλώνει το Καστελλόριζo
Με συνεχείς ασκήσεις η Άγκυρα εδραιώνει κυριαρχία στην περιοχή
Το FIR Αθηνών – Κωνσταντινούπολης, από τις εκβολές του Έβρου μέχρι 15 ν.μ. ανατολικά του Καστελλόριζου, έχει μετατραπεί σε μέσο εφαρμογής των τουρκικών επεκτατικών βλέψεων σε βάρος της Ελλάδας, με ακούσιο αρωγό τη διαχρονική αδιαφορία, ανευθυνότητα και «ανεμελιά» των ελληνικών κυβερνήσεων για το FIR Αθηνών – Κωνσταντινούπολης.
Η κυβέρνηση (και αυτή) δεν αντιδρά για να προασπίσει τα εθνικά συμφέροντα, με ορατό στόχο τη διατήρηση της «ηρεμίας» στο Αιγαίο και στη Μεσόγειο, με αποτέλεσμα η περιοχή ανατολικά Ρόδου, συμπεριλαμβανομένου του Καστελλόριζου, να έχει μετατραπεί σε τουρκικό βιλαέτι.
Η Τουρκία με αεροναυτικές και ναυτικές ασκήσεις με πυρά έχει μετατρέψει την περιοχή ανατολικά της Ρόδου σε τουρκική κυριαρχία και σε ελεγχόμενη περιοχή, με την ανοχή της Αθήνας.
Με τις ασκήσεις σε περιοχές με κόκκινη διακεκομμένη και με μπλε-κόκκινο χρώμα (βλ. Χάρτη 1), η Τουρκία έχει μεταφέρει το FIR Αθηνών – Κωνσταντινούπολης 22 ν.μ. εντός του FIR Αθηνών, μετατρέποντας παράνομα 10 ν.μ. διεθνούς θάλασσας σε τουρκική κυριαρχία και επικράτεια, την οποία διασφαλίζει με στρατιωτικά μέσα. Οποιοδήποτε ελληνικό στρατιωτικό μέσο εισέλθει στην περιοχή αυτήν εκδιώκεται από την Άγκυρα με το αιτιολογικό ότι παραβιάζει τουρκική κυριαρχία, με αποτέλεσμα να έχει εκδιωχθεί το… μισό υπουργικό συμβούλιο του ΣΥΡΙΖΑ, που τόλμησε να εισέλθει στην περιοχή για να μεταβεί στο Καστελλόριζο.
ΧΑΡΤΗΣ 1: Η Τουρκία «στραγγαλίζει» με ασκήσεις το Καστελλόριζο
– Με μαύρο χρώμα, από τον Έβρο μέχρι και το Καστελλόριζο, τα σύνορα των FIR Αθηνών-Κωνσταντινούπολης. Με την απόφαση του ICAO 1958 και με τη Συνθήκη της Λωζάννης, η Τουρκία δεν έχει κανένα κυριαρχικό δικαίωμα πέραν και έξω από το FIR Κωνσταντινούπολης
-Με τις ασκήσεις σε περιοχές με κόκκινη διακεκομμένη και με μπλε-κόκκινο γραμμή, η Τουρκία έχει μεταφέρει το FIR Αθηνών-Κωνσταντινούπολης 22 ν.μ. εντός του FIR Αθηνών
– Συνεχής κόκκινη γραμμή: Η Αγκυρα έχει επεκτείνει παράνομα την Τερματική Περιοχή Ελιγμών (ΤΜΑ) του αεροδρομίου Dalaman, μετατρέποντας 10 ν.μ. και πλέον διεθνούς θάλασσας σε τουρκική κυριαρχία
Σήμερα, οι αρμόδιοι της Ν.Δ., αντί να αντιδράσουν στην κραυγαλέα τουρκική παρανομία, δεν μεταβαίνουν στο Καστελλόριζο με στρατιωτικά μέσα μέσω της παράνομης περιοχής τουρκικής κυριαρχίας, λόγω της ελληνικής αδιαφορίας για την τύχη του FIR Αθηνών και εκ του γεγονότος ότι η Τουρκία πολλαπλασιάζει αβίαστα τις παρανομίες της.
Όπως φαίνεται στον Χάρτη 1 με συνεχή κόκκινη γραμμή, η Άγκυρα έχει επεκτείνει παράνομα την Τερματική Περιοχή Ελιγμών (ΤΜΑ) του αεροδρομίου Dalaman, μετατρέποντας 10 ν.μ. και πλέον διεθνούς θάλασσας σε τουρκική κυριαρχία. Όπως φαίνεται ακόμα στον Χάρτη 1, η Τουρκία με τις ασκήσεις με πυρά εφαρμόζει CEVIC-PENSE (σφιχτή πένσα) για το Καστελόριζο με τη NAVTEX 0100/22.
Από την άλλη, η Τουρκία κατηγορεί την Ελλάδα διεθνώς για παραβίαση της Συνθήκης των Παρισίων, διότι εκτελεί ασκήσεις στην περιοχή του Καστελλόριζου…
(από newsbreak.gr)
Από το energia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου