Η ολοκλήρωση της πώλησης της ΔΕΠΑ Υποδομών βρίσκει τα Ελληνικά Πετρέλαια να είναι έτοιμα να λάβουν 256 εκατ ευρώ από το 35% που τους αντιστοιχεί.
Η διοίκηση είναι απόλυτα ικανοποιημένη από το τίμημα της ρευστοποίησης μιας σημαντικής επένδυσης, που ο όμιλος απέκτησε κατά την συγχώνευση της ΠΕΤΡΟΛΑ στην περίοδο της κυβέρνησης Σημίτη.
Πρόκειται για ένα σημαντικό κονδύλι για την πορεία..
μετασχηματισμού και επενδύσεων του Ομίλου, που έχουν ανακοινωθεί ύψους 4,5 δισ στο πρόγραμμα VISION 25.Το ερώτημα που μπαίνει από εδώ και μπρος είναι, ποιες είναι οι βέλτιστες αποφάσεις για τους μετόχους βραχυπρόθεσμα και ποιές μακροπρόθεσμα.
Και αυτό έχει να κάνει με το αν αυτά τα νέα διαθέσιμα θα διανεμηθούν και σε ποιό ποσοστό σαν επιστροφή κεφαλαίου ή προμέρισμα και σε ποιό ποσοστό θα παραμείνουν εντός της εταιρίας προς βελτίωση της χρηματοοικονομικής δομής ενόψει και του μεγάλου επενδυτικού προγράμματος.
Σε ενοποιημένο επίπεδο τα ΕΛΠΕ παρουσίασαν σύμφωνα με στοιχεία Α' Εξαμήνου 2021 Συνολικές Υποχρεώσεις που ανήλθαν σε 5,25 δισ με Ίδια Κεφάλαια 2,08 δισ.
Μια σχέση ανεκτή για τις παραδοσιακές λογιστικές πρακτικές, που θεωρητικά πρέπει να υποστηρίζεται από ισχυρές ταμειακές ροές για ένα ευρύ επενδυτικό πρόγραμμα.
Σε ενοποιημένο επίπεδο η κερδοφορία εμφανίζεται στα 206 εκατ με τα ταμειακά διαθέσιμα να ελαφρά αυξημένα στα 1,220 δισ από 1,12 δισ την αντίστοιχη περίοδο του 2020.
Οι ταμειακές ροές
Οι καθαρές ταμειακές ροές εξαμήνου παρά την μεγάλη βελτίωση σε λειτουργικό επίπεδο 89,1 εκατ από 9,8, με τις χρηματοοικονομικές δραστηριότητες να βρίσκονται στα 25,76 εκατ από 99,5 εκατ έχουν εκορές 105,7 εκατ λόγω επενδύσεων που είναι αυξημένες έναντι της προηγούμενης χρονιάς.
Το συνολικό αποτέλεσμα είναι θετικό αλλά μόλις 9,86 εκατ ευρώ.
Τούτων δοθέντων η επιλογή διανομής του 50% του ποσού του τιμήματος της ΔΕΠΑ Υποδομών, ενδέχεται να μην είναι μια βέλτιστη επιλογή για την μακροχρόνια πορεία της εταιρίας, αν και θα διασφάλιζε μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική πολιτική, την ώρα που η Motor Oil έχει κάνει λόγο για προμέρισμα, ενώ η Μυτιληναίος θα φτάσει τις μερισματικές αποδόσεις στο 4% τα προσεχή έτη.
Αν διανεμηθεί το 50% του ποσού τότε μιλάμε για 128 εκατ, αν δεν υπάρχει κάποια μορφή φορολογίας επί των εσόδων ή υπεραξιών, που σημαίνει για τις 305.635.185 μετοχές 0,41 ευρώ ανά μετοχή, δηλαδή 7% με βάση την τρέχουσα τιμή των 5,8 ευρώ της μετοχής, πολύ υψηλή απόδοση αλλά άπαξ.
Με τα τρέχοντα δεδομένα η κεφαλαιοποίηση της εταιρίας για να ανέβει θα πρέπει να πείσει τις αγορές για την εκτέλεση του φιλόδοξου VISION 25, παρά να ανταμείβει τους μετόχους με βραχυχρόνια και μη επαναλαμβανόμενα μερίσματα. Η κεφαλαιοποίηση έχει επανέλθει στα 1,797 δισ χαμηλότερα από τα 2 δισ, στοχείο που δείχνει και την επιφυλακτικότητα της αγοράς για την πορεία του παραδοσιακού κλάδου των διυλιστηρίων συνολικά.
Κατά την δική μας εκτίμηση η εταιρία δεν θα πρέπει να διανείμει αυτά τα έκτακτα κέρδη αλλά να ενισχύσει την κεφαλαιακή της διάρθρωση, προς χάριν του φιλόδοξου επενδυτικού προγράμματος που θα την μετασχηματίσει σε ένα τελείως διαφορετικό επίπεδο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου