Η αμερικανική πετρελαϊκή εταιρεία Exxon Mobil Corp μαζί με την Chevron Corp επιδιώκουν να επικεντρωθούν στον αναπτυσσόμενο χώρο των ανανεώσιμων καυσίμων, βρίσκοντας τρόπους να παράγουν τέτοια προϊόντα σε υπάρχουσες εγκαταστάσεις, ανέφεραν πηγές εξοικειωμένες με τις προσπάθειες..
σύμφωνα με πηγές του Reuters.Oι δύο μεγαλύτερες αμερικανικές εταιρείες πετρελαίου θέλουν να παράγουν βιώσιμα καύσιμα χωρίς να πληρώσουν δισεκατομμύρια δολάρια που ξοδεύουν ορισμένα διυλιστήρια για την αναδιαμόρφωση των δραστηριοτήτων για την παραγωγή τέτοιων προϊόντων.
Τα ανανεώσιμα καύσιμα αντιπροσωπεύουν το 5% της κατανάλωσης καυσίμων στις ΗΠΑ, αλλά πρόκειται να αναπτυχθούν καθώς διάφοροι τομείς προσαρμόζονται για να μειώσουν τις συνολικές εκπομπές άνθρακα για την καταπολέμηση της παγκόσμιας κλιματικής αλλαγής.
Τόσο η Chevron όσο και η Exxon έχουν τεράστια διυλιστήρια που συμβάλλουν σημαντικά στις συνολικές εκπομπές άνθρακα. Οι εταιρείες έχουν επικριθεί για μια λιγότερο επείγουσα προσέγγιση στις ανανεώσιμες επενδύσεις από τους ευρωπαίους ανταγωνιστές Royal Dutch Shell Plc και TotalEnergies και έχουν γενικά δαπανήσει χαμηλότερο ποσοστό του κεφαλαίου τους από αυτές τις εταιρείες σε "πράσινες" τεχνολογίες.
Οι εταιρείες εξετάζουν τον τρόπο επεξεργασίας πρώτων υλών βιολογικής προέλευσης όπως φυτικά έλαια και μερικώς επεξεργασμένα βιοκαύσιμα με αποστάγματα πετρελαίου για την παραγωγή ανανεώσιμου ντίζελ, βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (SAF) και ανανεώσιμης βενζίνης, χωρίς σημαντική αύξηση των κεφαλαιουχικών δαπανών.
Δαπανηρή παραγωγή
Η εμπορική παραγωγή ανανεώσιμων καυσίμων είναι πιο δαπανηρή από την παραγωγή συμβατικής βενζίνης, εκτός εάν συνδυάζεται με φορολογικές εκπτώσεις.
Δημιουργήθηκε μια ομάδα εργασίας κατόπιν αιτήματος της Exxon στα διεθνή πρότυπα και τον οργανισμό δοκιμών ASTM International για να προσδιορίσει την ικανότητα των διυλιστηρίων να επεξεργάζονται έως και το 50% ορισμένων τύπων βιο-πρώτων υλών για την παραγωγή SAF, σύμφωνα με τις πηγές του Reuters.
Η Chevron αναζητεί τρόπους λειτουργίας αυτών των πρώτων υλών μέσω των fluid catalytic crackers (FCC), μονάδων παραγωγής βενζίνης που είναι γενικά το μεγαλύτερο συστατικό των εγκαταστάσεων διύλισης."Ο στόχος μας είναι να επεξεργαστούμε βιολογικά αποθέματα στο FCC μέχρι το τέλος του 2021", δήλωσε εκπρόσωπος της Chevron στο Reuters, για να προμηθεύσει ανανεώσιμα προϊόντα στους καταναλωτές στη Νότια Καλιφόρνια.
Η εταιρεία συνεργάζεται με τον Οργανισμό Προστασίας Περιβάλλοντος των ΗΠΑ (EPA) και το Συμβούλιο Αεροπορικών Πόρων της Καλιφόρνιας (CARB) για την ανάπτυξη μιας πορείας για την παραγωγή καυσίμου που θα πληροί τις προϋποθέσεις για πιστώσεις εκπομπών. Αξιωματούχος είπε ότι εάν εγκριθεί από την EPA και την CARB, η Chevron θα είναι σε θέση να παράγει και πιστώσεις για ανανεώσιμες βενζίνες.
Αυτό το προϊόν δεν είναι ακόμη εμπορικά διαθέσιμο, αλλά μπορεί να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 61% έως 83%, ανάλογα με το ποια πρώτη ύλη χρησιμοποιείται, σύμφωνα με την Επιτροπή Ενέργειας της Καλιφόρνια.Η Chevron ανακοίνωσε νωρίτερα αυτόν τον μήνα ότι στη δεύτερη φάση της διαδικασίας της, θα είναι το πρώτο διυλιστήριο των ΗΠΑ που θα χρησιμοποιήσει το κράκερ για την παραγωγή ανανεώσιμων καυσίμων. "Το κάναμε με αυτόν τον τρόπο, εν μέρει, επειδή είναι πολύ αποδοτικό από άποψη κεφαλαίου ... Είναι κυριολεκτικά μόνο μια δεξαμενή και μερικοί σωλήνες", δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Chevron, Pierre Breber. Το Κογκρέσο εξετάζει τη θέσπιση νομοθεσίας για φορολογικές πιστώσεις που θα ωθήσουν περαιτέρω τα διυλιστήρια να επεξεργαστούν εμπορικά βιώσιμα καύσιμα αεροπορίας.
Διυλιστήρια
Ορισμένα διυλιστήρια, όπως το Valero Energy Corp με έδρα το Σαν Αντόνιο και η Neste που εδρεύει στη Φινλανδία, έχουν αυξήσει την παραγωγή ανανεώσιμων καυσίμων από απόβλητα λάδια και φυτικά έλαια για να εξαργυρώσουν προσοδοφόρα ομοσπονδιακά και κρατικά οικονομικά κίνητρα.
Αρκετά αμερικανικά διυλιστήρια βρίσκονται εν μέσω μερικής ή ολικής μετατροπής εργοστασίων για την παραγωγή ορισμένων ανανεώσιμων καυσίμων, ιδιαίτερα ντίζελ. Εάν εγκριθούν, οι νέες μέθοδοι παραγωγής ανανεώσιμων καυσίμων στα διυλιστήρια θα μπορούσαν να επιτρέψουν στα διυλιστήρια να αποφύγουν μακροχρόνιες διαδικασίες περιβαλλοντικής αδειοδότησης.
Πολλές από αυτές τις διαδικασίες βρίσκονται ακόμη υπό δοκιμή για να διαπιστωθεί ποια μπορούν να γίνουν εμπορικά ανανεώσιμα καύσιμα, χωρίς όμως να καταστραφούν οι μονάδες διύλισης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου