Λύσεις σε αρκετά ζητήματα και καλύτερη συγκυρία χρειάζεται ο Όμιλος για να εισέλθει σε ικανοποιητική κερδοφορία
Η δουλειά που πρέπει να γίνει για να μετατραπούν τα ΕΛΠΕ σε ένα πραγματικά κερδοφόρο όμιλο διαπιστώθηκε από τα αποτελέσματα του α' 6μήνου, όπου βέβαια η συγκυρία του COVID άσκησε αρνητικές επιδράσεις στην αγορά.
Ο κ. Σιάμισιης μίλησε για..
σημαντική συνεισφορά της Elpedison στον όμιλο η οποία οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη βελτίωση των συνθηκών στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, προσθέτοντας ωστόσο, ότι η αύξηση του ενεργειακού κόστους, η οποία προέβλεψε ότι θα διατηρηθεί και τους επόμενους μήνες, επιβαρύνει το κόστος λειτουργίας της βασικής δραστηριότητας του ομίλου δηλαδή τη διύλιση.Πρέπει να σημειωθεί ότι ο κ. Σιάμισιης στο teleconference με τους αναλυτές δεν έκρυψε τον προβληματισμό του και για την αύξηση του κόστους λειτουργίας των διυλιστηρίων λόγω των υψηλότερων τιμών δικαιωμάτων εκπομπών ρύπων CO2. Σημειώνεται ότι οι τιμές δικαιωμάτων ρύπων CO2 διαμορφώθηκαν στα 52ευρώ/τόνο το δεύτερο τρίμηνο του έτους, σημειώνοντας αύξηση 132% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο. Η εξέλιξη αυτή, σε συνδυασμό με τη μείωση των δικαιωμάτων για την Ευρωπαϊκή βιομηχανία στη φάση 4 (2021-2025) του Ευρωπαϊκού πλαισίου εμπορίας ρύπων, επιβαρύνει σημαντικά την ανταγωνιστικότητα του κλάδου διύλισης.
Η Elpedison επωφελήθηκε από την άνοδο των τιμών στην χονδρική
Σημαντική άνοδο σημείωσαν τα οικονομικά αποτελέσματα της Elpedison το δεύτερο τρίμηνο του 2021 τόσο της αύξησης της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας όσο και της χονδρικής τιμής του ρεύματος. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα EBIDTA κατά το δεύτερο τρίμηνο του έτους αυξήθηκαν κατά 97% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020 και διαμορφώθηκαν σε 21 εκατ. ευρώ έναντι 11 εκατ. ευρώ. Η παραγωγής της Elpedison αυξήθηκε κατά 28% ενώ οι πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 95% από 121 εκατ. ευρώ το δεύτερο τρίμηνο του 2020 σε 235 εκατ. ευρώ το δεύτερο τρίμηνο του 2021. Σε επίπεδο πρώτου εξαμήνου 2021 σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2020 η αύξηση των πωλήσεων έφθασε το 50% και διαμορφώθηκε σε 456 εκατ. ευρώ, ενώ τα EBIDTA αυξήθηκαν κατά 60% από 28 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2020 σε 44 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2021. Αντίθετα η παραγωγή σε επίπεδο εξαμήνου κατέγραψε μείωση κατά 4% γεγονός που δείχνει ότι οι μεγάλη αύξηση των πωλήσεων και των EBIDTA της εταιρίας, οφείλεται στην αύξηση της χονδρικής τιμής της ηλεκτρικής ενέργειας. Εξέλιξη η οποία οδηγεί σε αύξηση του ενεργειακού κόστους για την οικονομία και τις επιχειρήσεις.
Εμπορικές ευκαιρίες στο φυσικό αέριο
Εξάλλου σε ότι αφορά τη συνεισφορά της ΔΕΠΑ Εμπορίας και της ΔΕΠΑ Υποδομών στα ενοποιημένα Καθαρά Κέρδη του Ομίλου για το Β’ Τρίμηνο 2021, ανήλθε στα 4 εκατ. ευρώ. Μάλιστα χαρακτηρίστηκε από τον κ. Σιάμισιη ως θετική και αποδόθηκε στην εκμετάλλευση εμπορικών ευκαιριών στο φυσικό αέριο.
Υπενθυμίζεται ότι τα ΕΛ-ΠΕ κατέχουν το 35% κάθε μιας από τις προαναφερόμενες εταιρίες.
Σε ό,τι αφορά τη διαδικασία πώλησης της ΔΕΠΑ Υποδομών (65% ΤΑΙΠΕΔ – 35% ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ), στην οποία ο Όμιλος συμμετέχει ως από κοινού πωλητής με το ΤΑΙΠΕΔ, έχουν κατατεθεί δεσμευτικές προσφορές από δυο επενδυτικά σχήματα (EP Investment Partners και Italgas) και η αξιολόγηση των προσφορών βρίσκεται σε εξέλιξη.
Όπως είπε ο διαθύνων σύμβουλος των ΕΛ-ΠΕ εκτιμάται ότι η διαδικασία θα ολοκληρωθεί σύντομα και ο προτιμητέος επενδυτής θα αναδειχθεί στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα. Ωστόσο δεν έκανε την παραμικρή αναφορά στον διαγωνισμό ιδιωτικοποίησης της ΔΕΠΑ Εμπορίας ο οποίος όλα δείχνουν ότι οδηγείται στις καλένδες.
Μακρύς ο δρόμος για επιστροφή στην κορυφή
Τα EΛΠΕ θα ευνοηθούν από την πώληση της ΔΕΠΑ Υποδομών καθώς θα λάβουν το αντίτιμο που θα μπει στο ταμείο τους. Όμως η παρουσία της μετοχής σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα δείχνει ότι οι επενδυτές είναι ακόμα σε φάση αναμονής, σε σχέση με την προσπάθεια που κάνει ο όμιλος για την στροφή στην πράσινη ενέργεια.
Και παρά το γεγονός ότι οι αρχικές ανακοινώσεις για το πλούσιο πλάνο αρχικά είχαν δημιουργήσει θετικό αντίκτυπο στην κεφαλαιοποίηση, στην συνέχεια με την εμφάνιση της Μετάλλαξης Δ η μετοχή υποχώρησε σημαντικά.Έτσι τα ΕΛΠΕ ενώ ήταν η πρώτη ενεργειακή σε κεφαλαιοποίηση εταιρία έμειναν πίσω σταδιακά από άλλους ομίλους.
Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε τα συγκριτικά κέρδη ελληνικών και ξένων διυλιστηρίων σε ένα μήνα, που συνήθως παρουσιάζονται από αναλύσεις διεθνών οίκων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου