Τρίτη 27 Απριλίου 2021

Πολλοί ευρωπαίοι διυλιστές ενδέχεται να μην επιβιώσουν από το COVID

 


Η πανδημία κορανοϊών έχει συντομεύσει την ενεργειακή μετάβαση στην Ευρώπη. Αυτό που αρχικά θεωρήθηκε ως μια σταδιακή κίνηση προς λιγότερες εκπομπές και πράσινη παραγωγή έχει πλέον γίνει μια άνευ προηγουμένου φιλόδοξη προσπάθεια - τη στιγμή που η Ευρώπη ανακάμψει από την πτώση που προκλήθηκε από το COVID, η ζήτηση καυσίμων της θα έχει ήδη μειωθεί στο σημείο όπου ορισμένα μεταγενέστερα περιουσιακά στοιχεία δεν είναι χρειάζεται περισσότερο. Αυτή η διαδικασία..

οπισθοδρόμησης διυλιστηρίου που οδηγεί τελικά στο κλείσιμο λιγότερο αποδοτικών περιουσιακών στοιχείων, είτε λόγω της χαμηλότερης πολυπλοκότητας διύλισης, της γεωγραφικής απόστασης ή άλλων θεσμικών παραγόντων, έχει ήδη ξεκινήσει. Σε αυτό το άρθρο θα δούμε εκείνα τα διυλιστήρια που έχουν ανακοινώσει ότι θα κλείσουν τα επόμενα χρόνια ή βρίσκονται στα πρόθυρα να το πράξουν, παρέχοντας μια εξήγηση για το τι ακριβώς το έχει φθείρει.


Antwerp Refinery, Belgium (108 kbpd)

Χειριστής: Gunvor.

Μέλλον: Τερματικό εισαγωγής.

Το διυλιστήριο της Αμβέρσας βρισκόταν σε ανταγωνιστικό μειονέκτημα σε σύγκριση με άλλα περιουσιακά στοιχεία της περιοχής, καθώς ήταν ένα σχετικά απλό εργοστάσιο υδροσυλλογής χωρίς ικανότητα πυρόλυσης, με περιπλοκότητα Nelson 4,5. Έχοντας διαμορφωθεί κυρίως για μεσαίες ξινές ποιότητες, η Αμβέρσα απογοητεύτηκε επίσης οικονομικά από την εκτίμηση των βαρύτερων βαθμών στο πίσω μέρος των περικοπών παραγωγής του ΟΠΕΚ +. Σε αντίθεση με το άλλο διυλιστήριο του Gunvor στο Ίνγκολσταντ της νότιας Γερμανίας, η Αμβέρσα είναι ανοιχτή σε διεθνή ανταγωνισμό από τις θάλασσες και έχει χάσει φαινομενικά αυτή τη μάχη, συγκεντρώνοντας απώλειες από έτος σε έτος. Δεν θα διακοπεί όλο το διυλιστήριο της Αμβέρσας, εκμεταλλευόμενος την ισχυρή εμπορική αγορά στην περιοχή της Βόρειας Θάλασσας, η Gunvor σκοπεύει να χρησιμοποιήσει τη χωρητικότητα αποθήκευσης 7 MMbbl του διυλιστηρίου στο μέλλον, πιθανώς τόσο για δικές της όσο και για συμφωνίες τρίτων.


Χειριστής Grandpuits, Γαλλία (101 kbpd) : Σύνολο.

Μέλλον: Μετατροπή σε Biorefinery.

Το διυλιστήριο Grandpuits δεν είναι το μεγαλύτερο στη Γαλλία, ούτε και το πιο εξελιγμένο, ωστόσο όλα αυτά τα χρόνια έχει διαδραματίσει σημαντικό ρόλο, ως το πλησιέστερο κατάντη περιουσιακό στοιχείο στο Παρίσι και έτσι ικανοποιεί τις ανάγκες του. Διαφορετικά λίγο από τη συνηθισμένη ιστορία COVID, οι Grandpuits δεν βυθίστηκαν σε ζημιογόνο έδαφος, αλλά το διυλιστήριο αγωνίστηκε να επισκευάσει τον αγωγό Ile-de-France (PLIF) που το συνδέει με το λιμάνι της Χάβρης του Ατλαντικού. Ο αγωγός είχε αρκετές περιπτώσεις διαρροής, η πιο πρόσφατη το 2019 ανάγκασε την Total να κλείσει το διυλιστήριο για 5 μήνες. Ένας εσωτερικός έλεγχος διαπίστωσε ότι στην τρέχουσα κατάστασή του ο αγωγός μπορούσε να λειτουργήσει μόνο με μειωμένη χωρητικότητα ή, εναλλακτικά, θα μπορούσε να ξαναχτιστεί με επιβλητικά 600 εκατομμύρια ευρώ. Αντιμετωπίζοντας ένα τέτοιο δίλημμα,

Τα CFD είναι πολύπλοκα μέσα και παρουσιάζουν υψηλό κίνδυνο γρήγορης απώλειας χρημάτων λόγω μόχλευσης. Το 74-89% των λογαριασμών επενδυτών λιανικής χάνουν χρήματα όταν διαπραγματεύονται CFD. Θα πρέπει να σκεφτείτε εάν καταλαβαίνετε πώς λειτουργούν τα CFD και αν μπορείτε να αναλάβετε τον υψηλό κίνδυνο απώλειας των χρημάτων σας.


Europoort Refinery, Netherlands (88 kbpd)

Χειριστής: Gunvor.

Μέλλον: Μόνιμο τερματικό κλεισίματος / εισαγωγής.

Η Gunvor τυχαίνει να εμφανίζεται πιο εμφανώς από άλλες εταιρείες στη λίστα των διυλιστηρίων που έχουν καταστραφεί από το COVID, ανακοινώνοντας το κλείσιμο των διυλιστηρίων της στην Αμβέρσα και του Ρότερνταμ. Παρά το γεγονός ότι είναι το μικρότερο διυλιστήριο στις Κάτω Χώρες, το κλείσιμο του διυλιστηρίου του Ρότερνταμ είναι ίσως μια λιγότερο εμφανής απόφαση, δεδομένου ότι η εμπορική εταιρεία με έδρα την Κύπρο αγόρασε μόνο το 2016 από την Kuwait Petroleum International και διασκεδάζει φιλόδοξα σχέδια για την ενίσχυση των ήδη υπαρχόντων μονάδων της Europoort ( Πολλοπλοκότητα Nelson 7,8) με καθυστερημένη μονάδα coker. Καθώς τα σχέδια δεν υλοποιήθηκαν ποτέ, ο Gunvor προσπάθησε να διατηρήσει το διυλιστήριο ανταγωνιστικό. Στην πραγματικότητα, η πρώτη μονάδα απόσταξης αργού της Europoort έφυγε πριν από την πανδημία COVID το Νοέμβριο του 2019 - η δεύτερη CDU σταμάτησε για πρώτη φορά να λειτουργεί για συντήρηση τον Μάρτιο του 2020 και δεν επανήλθε ποτέ.


Porto Refinery, Portugal (110 kbpd)

Χειριστής: Galp.

Μέλλον: Μόνιμο τερματικό κλεισίματος / εισαγωγής.

Η Πορτογαλία χρησιμοποίησε δύο διυλιστήρια στο Πόρτο (Matosinhos) και στο Sines, σε επαρκή τοποθεσία στο Βορρά και στο Νότο, έτσι ώστε να καλύψει το σύνολο της εθνικής ζήτησης. Τις τελευταίες ημέρες του 2020, η πορτογαλική εθνική εταιρεία πετρελαίου Galp ανακοίνωσε ότι θα έκλεισε το Πόρτο το 2021, πρώτα την παραγωγή καυσίμων, που θα ακολουθηθεί στη συνέχεια από τις μονάδες ασφάλτου, βασικών ελαίων και αρωματικών ουσιών σε κάποια στιγμή στο μέλλον. Ο Galp δήλωσε ότι το μεσοπρόθεσμο κλείσιμο του Πόρτο ήταν στα χαρτιά, ωστόσο θα ήταν μια άγρια ​​υπερβολή να πούμε ότι η πορτογαλική εταιρεία σχεδίαζε οτιδήποτε πριν από τα μέσα της δεκαετίας του 2020. Ωστόσο, όταν το δεύτερο κύμα COVID χτύπησε ξανά την Πορτογαλία, ο Galp σταμάτησε τις εργασίες διύλισης στις 10 Οκτωβρίου, όπως αποδείχθηκε στη συνέχεια, για καλό. Είναι ενδιαφέρον ότι ο Matosinhos είναι πολύ πιο περίπλοκος από τον Sines (ο Nelson στο 10,7 σε αντίθεση με το 7,7), παρά το γεγονός ότι ήταν μια δεκαετία μεγαλύτερη.


Διυλιστήριο Naantali, Φινλανδία (58 kbpd)

Χειριστής: Neste.

Μέλλον: Τερματικό εισαγωγής.

Το Naantali, το μικρότερο από τα δύο διυλιστήρια της Φινλανδίας (πολυπλοκότητα Nelson 7,1), σταμάτησε να διυλίζει τον Μάρτιο του 2021 και τώρα θα μεταβεί στον μελλοντικό του ρόλο ως τερματικό εισαγωγών, έχοντας περίπου 50 MMbbls συνολικής χωρητικότητας αποθήκευσης σε ολόκληρο τον ιστότοπο. Το μέλλον της διύλισης της Φινλανδίας θα εξαρτηθεί έτσι από το διυλιστήριο Porvoo των 197kbpd το οποίο, ωστόσο, θα δει επίσης το δίκαιο μερίδιο του μετασχηματισμού - θα συν-επεξεργάζεται αργές και ανανεώσιμες πρώτες ύλες. Στην πρωτοπορία της Ευρώπης όσον αφορά τα βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα και την αειφόρο παραγωγή ντίζελ, η Neste στοιχηματίζει να γίνει ο πρώτος Ευρωπαίος πρωτοπόρος των βιώσιμων καυσίμων. Ενώ περικόπτοντας τα συμβατικά μεταγενέστερα περιουσιακά στοιχεία στο σπίτι, η Neste αγόρασε το εξειδικευμένο διυλιστήριο πετρελαίου και λιπαρών προϊόντων της Bunge στο Ρότερνταμ το Νοέμβριο του 2020 και ψάχνει ενεργά να κατασκευάσει ένα άλλο διυλιστήριο ανανεώσιμων πηγών στο Ρότερνταμ.

Από τον Βίκτορ Κατόνα


Από το oilprice.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου