Τρίτη 13 Απριλίου 2021

Η Ελλάδα Κινείται με την...Όπισθεν στην Υιοθέτηση Εναλλακτικών Καυσίμων για Οχήματα

 


Η πορεία προς την Ενεργειακή Μετάβαση έχει ξεκινήσει και η επιστροφή στο παρελθόν της μετακίνησης, θα πρέπει να θεωρείται, πλέον, ανέφικτη. Όμως, στην χώρα μας, πολλές από τις επιταγές και τις κατακτήσεις των δυτικοευρωπαϊκών κρατών δεν έχουν ακόμα «πέραση» στο ευρύ κοινό. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτό της υγραεριοκίνησης και της κίνησης με φυσικό αέριο. Ενώ σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες η  αστάθεια των τιμών των υγρών καυσίμων ώθησε..

ένα μεγάλο αριθμό οδηγών να μετατρέψουν τους κινητήρες των οχημάτων τους ώστε να καίνε εναλλακτικά καύσιμα για λόγους οικονομίας αλλά και προστασίας του περιβάλλοντος, στην Ελλάδα, ο αριθμός τους εξακολουθεί να είναι πολύ χαμηλός.

Η σχεδόν παντελής άγνοια αλλά και η μη εξοικείωση των Ελλήνων οδηγών για τα οφέλη των εναλλακτικών καυσίμων, όπως είναι το υγραέριο κίνησης και το φυσικό αέριο ευθύνονται για την αμελητέα διείσδυση αυτών των οχημάτων ενώ έχουν σοβαρή επίπτωση τόσο στην προστασία του περιβάλλοντος, όσο και στην ευρύτερη οικονομία.

Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποιήθηκαν στη διάρκεια της ημερίδας Blue Corridor Athens, στους ελληνικούς δρόμους σε σύνολο 6,8 εκατομμυρίων οχημάτων, κυκλοφορούσαν πέρυσι 248.000 οχήματα με κινητήρα υγραερίου (LPG) και μόλις κάτι λιγότερο από 10.400 οχήματα με κινητήρα φυσικού αερίου (CNG), συμπεριλαμβανομένων λεωφορείων αστικών συγκοινωνιών και φορτηγών, ενώ άξιο μνείας παραμένει και το γεγονός πως από το 2019, η αύξησή τους ήταν 1,6%,!

Η αιτία για τη χαμηλή διείσδυση αυτών των οχημάτων στη χώρα μας είναι κατά κύριο λόγο, το σοβαρό έλλειμμα υποδομών σε πρατήρια καυσίμων καθώς η διαθεσιμότητα σημείων φόρτισης υγραερίου κίνησης είναι περί τα 1100, ενώ η κατάσταση είναι ακόμη χειρότερη σε ό,τι αφορά στο φυσικό αέριο, καθώς ο αριθμός των πρατηρίων που μπορούν να εξυπηρετήσουν οχήματα με CNG είναι σήμερα μόλις 21 και βρίσκονται 7 κατά́ μήκος της εθνικής οδού́ Αλεξανδρούπολης-  Ηγουμενίτσας, 2 στην Εθνική́ Οδό́ Αθηνών- Θεσσαλονίκης, 3 στην Αττική και από ένα στην Πάτρα και στην Καρδίτσα.

Οι εταιρείες που εξυπηρετούν τις πενιχρές ανάγκες των πρατηρίων που λειτουργούν αυτή τη στιγμή είναι η ΔΕΠΑ, η ΕΚΟ FISIKON, η BP Fisikon, η Promethan και η ELIN.

Η μετατροπή ενός συμβατικού βενζινοκινητήρα σε κινητήρα καύσης φυσικού αερίου υπερέχει τόσο όσον αφορά σε θέματα εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, όσο και ως προς το κόστος καθώς, το συγκεκριμένο καύσιμο είναι φθηνότερο όχι μόνο σε σύγκριση με τα υπόλοιπα ορυκτά καύσιμα, αλλά, υπό προυποθέσεις, και από τα ηλεκτρικά οχήματα.

Όπως αναφέρθηκε στη διάρκεια της διαδικτυακής ημερίδας, με κόστος μόλις 10 ευρώ ένα αυτοκίνητο που καίει φυσικό αέριο διανύει τα περισσότερα χιλιόμετρα από οποιοδήποτε άλλο ορυκτό καύσιμο. Χαρακτηριστικά, με 10 ευρώ, ένα μεσαίο επιβατικό αυτοκίνητο διανύει 106 χιλιόμετρα με βενζίνη, 148 χιλιόμετρα με ντίζελ κίνησης, 178 χιλιόμετρα με υγραέριο κίνησης και ολόκληρα 235 με φυσικό αέριο!

Στην ίδια ημερίδα, η Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, Αλεξάνδρα Σδούκου, υποστήριξε πως στην Ευρώπη η μετακίνηση με χρήση φυσικού αερίου αυξάνεται ραγδαία, ενώ τόνισε πως η χρήση συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) για επιβατικά και ελαφρά οχήματα και υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) για βαρέα οχήματα, συμπεριλαμβάνεται στις δράσεις του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ).

Ακόμη, η κα Σδούκου ανέφερε πως η στρατηγική ανάπτυξης του δικτύου ανεφοδιασμού, που είναι ζωτικής σημασίας για τη διείσδυση του φυσικού αερίου στις μετακινήσεις, προβλέπει τη δημιουργία ενός δικτύου 50 πρατηρίων έως το 2025, έτσι ώστε ο αριθμός των οχημάτων με χρήση CNG να φθάσει στα 40.000.

Από το energia.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου