Τετάρτη 20 Ιανουαρίου 2021

Το NNPC της Νιγηρίας επιδιώκει προπληρωμή πετρελαίου 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων για την ανανέωση του διυλιστηρίου Port Harcourt

 





Η κρατική εταιρεία πετρελαίου της Νιγηρίας NNPC βρίσκεται σε συνομιλίες για να συγκεντρώσει περίπου 1 δισεκατομμύριο δολάρια σε προπληρωμή με εμπορικές εταιρείες για να ανακαινίσει το μεγαλύτερο συγκρότημα διύλισης στο Port Harcourt, ανέφεραν πηγές εξοικειωμένες με τις συζητήσεις.

Εάν ολοκληρωθεί η χρηματοδότηση, η μακροχρόνια αποκατάσταση του διυλιστηρίου αναμένεται ..

να μειώσει τον υψηλό λογαριασμό εισαγωγής καυσίμων της Νιγηρίας.

Θα σηματοδοτήσει επίσης τη δεύτερη χρηματοδότηση που υποστηρίζεται από το πετρέλαιο της Νιγηρίας από την πανδημία COVID-19 που έχει προσθέσει στη δυσκολία εύρεσης επενδυτών, καθώς η ζήτηση καυσίμων μειώνεται από το κλείδωμα και η ανανεώσιμη ενέργεια κερδίζει έδαφος έναντι των ορυκτών καυσίμων.

Τα χρήματα θα επιστραφούν για επτά χρόνια μέσω παραδόσεων αργού Νιγηριανού και προϊόντων από το διυλιστήριο μόλις ολοκληρωθεί η ανακαίνιση, ανέφεραν οι πηγές. Η Afreximbank με έδρα το Κάιρο ηγείται της χρηματοδότησης.

«Η Afreximbank ερευνά μια εγκατάσταση για την ανακαίνιση του διυλιστηρίου Port Harcourt. Ωστόσο, ο οφειλέτης δεν έχει ακόμη καθοριστεί », δήλωσε εκπρόσωπος της τράπεζας.

Το NNPC αρνήθηκε να σχολιάσει. Οι πηγές ανέφεραν ότι διεξήχθησαν συζητήσεις με μια σειρά ξένων και νιγηριανών εμπορικών οίκων, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων που είχαν προηγουμένως συνεργαστεί με τη Νιγηρία και οι οποίοι ζήτησαν να μην κατονομαστούν.

Εκτός από τα προβλήματα της πανδημίας και την αυξημένη προτίμηση των επενδυτών για ενέργεια χωρίς άνθρακα, οι αθετήσεις και η απάτη στο εμπόριο εμπορευμάτων, κυρίως στην Ασία, έχουν μειώσει την όρεξη ξένων τραπεζών για έκθεση σε χρηματοδότηση εμπορίου εμπορευμάτων.

Μια πηγή σε μια ξένη τράπεζα, που ζητά επίσης να μην κατονομαστεί, δήλωσε ότι είναι απίθανο να συμμετάσχει στην τελευταία προσπάθεια της Νιγηρίας λόγω της χαμηλότερης διαθεσιμότητας πίστωσης και της αυξημένης απροθυμίας να αναλάβει έκθεση σε μια χώρα υψηλού κινδύνου.

Η Νιγηρία, η πιο πυκνοκατοικημένη χώρα της Αφρικής, διαθέτει τέσσερα διυλιστήρια με συνολική χωρητικότητα 445.000 βαρέλια την ημέρα (bpd): ένα στα βόρεια του Kaduna και τρία στην πλούσια σε πετρέλαιο περιοχή του δέλτα του Νίγηρα στο Warri και στο Port Harcourt. Το συγκρότημα Port Harcourt αποτελείται από δύο μονάδες με συνολική χωρητικότητα 210.000 bpd.

Το 2019, τα διυλιστήρια έχασαν περίπου 167 δισεκατομμύρια naira (439,47 εκατομμύρια $) και μόνο ο Warri επεξεργάστηκε οποιοδήποτε πετρέλαιο. Τον Απρίλιο του 2020, έκλεισαν όλοι εν αναμονή της αποκατάστασης.

Η Νιγηρία αγωνίστηκε με τις κακώς συντηρημένες μονάδες για δεκαετίες. Διαδοχικοί αρχηγοί και πολιτικοί του NNPC ανακοίνωσαν μια σειρά από ανεπιτυχή σχέδια για ανανέωση, ιδιωτικοποίηση ή επέκταση των διυλιστηρίων.

Η NNPC εγκατέλειψε μια παρόμοια προσπάθεια το 2019 να συνεργαστεί με εμπόρους πετρελαίου, παραγωγούς και μηχανικές εταιρείες για τη χρηματοδότηση ανανεώσεων διυλιστηρίου μετά από περισσότερο από ένα χρόνο συνομιλιών, λέγοντας ότι θα χρηματοδοτήσει τα ίδια τα έργα.

Τα μόλις λειτουργικά εργοστάσια αφήνουν τη Νιγηρία να εξαρτάται πλήρως από τις εισαγωγές και τα συστήματα επιδότησης κοστίζουν επίσης στη χώρα δισεκατομμύρια δολάρια. Η Νιγηρία αναφέρει ότι κατάργησε τις επιδοτήσεις, αλλά το NNPC του κράτους είναι ουσιαστικά ο μοναδικός εισαγωγέας βενζίνης, χρησιμοποιώντας περίπου 300.000 βαρέλια ημερησίως πετρελαίου για ανταλλαγή καυσίμων.

Τον Δεκέμβριο, η NNPC άνοιξε γύρο προσφοράς για σύμβαση αποκατάστασης του συγκροτήματος Port Harcourt. Ο επικεφαλής της NNPC Mele Kyari δήλωσε επίσης πέρυσι ότι οι ιδιωτικές εταιρείες θα λειτουργούσαν τα διυλιστήρια μόλις αποκατασταθούν.

Τον Ιούλιο, ο παγκόσμιος έμπορος ενέργειας Vitol και η εταιρία Matrix της Νιγηρίας, υποστηριζόμενες από τράπεζες, συμφώνησαν να δανείσουν NNPC 1,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων για να στηρίξουν τον ανάντη βραχίονα NPDC, αν και οι συζητήσεις που οδήγησαν στη συμφωνία προηγήθηκαν του COVID-19.


($ 1 = 380,0000 naira)


Αναφορά από τη Julia Payne στο Λονδίνο και τη Libby George στο Λάγος · επεξεργασία από την Barbara Lewis


Από το hydrocarbonprocessing.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου