Παρασκευή 11 Δεκεμβρίου 2020

Is This The World’s Next Major Driver Of Oil Demand?

 


Η ενεργειακή βιομηχανία μαστίζεται από την απότομη και βαθιά πτώση της ζήτησης πετρελαίου για μήνες και οι προοπτικές δεν φαίνονται πολύ καλές - με ή χωρίς εμβόλια. Παραδοσιακά, η Κίνα ήταν το ένα φωτεινό σημείο στον παγκόσμιο χάρτη ως ο μεγάλος καταναλωτής που διψά πάντα για αργό. Τώρα, φαίνεται να υπάρχει ένας άλλος μοχλός ελπίδας για ζήτηση πετρελαίου: η Βραζιλία. Η μεγαλύτερη χώρα στη Νότια Αμερική έχει επηρεαστεί σοβαρά από την πανδημία του ιού του κορανοϊού, αλλά σε αντίθεση..

με άλλα μέρη που υπέστη μαζικές λοιμώξεις, αυτό δεν έχει βλάψει την κατανάλωση καυσίμου.

Αντίθετα, το Bloomberg αναφέρει ότι η κατανάλωση καυσίμων της Βραζιλίας φέτος ήταν υψηλότερη από ό, τι ήταν το 2019 και φαίνεται να αυξάνεται περαιτέρω τον επόμενο χρόνο λόγω της έντονης ζήτησης από τον γεωργικό τομέα, ο οποίος μόλις ολοκλήρωσε τη φύτευση ρεκόρ ποσού καλαμποκιού και σόγιας, καθώς και από το δρόμο ΚΙΝΗΣΗ στους ΔΡΟΜΟΥΣ.

"Η ανάκαμψη της ζήτησης καυσίμων ήταν μια μεγάλη έκπληξη", δήλωσε η Paula Jara, αναλυτής της ενεργειακής συμβούλου Wood Mackenzie στο Bloomberg σε συνέντευξή του. "Όταν το σκεφτείτε, το Petrobras είναι αναμφισβήτητα μια μοναδική θήκη παγκοσμίως, επειδή μπόρεσαν να αυξήσουν την παραγωγή καυσίμων αρκετά γρήγορα."

Τον Οκτώβριο, σύμφωνα με το Bloomberg, η Petrobras επεξεργάστηκε 1,85 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου καθημερινά, αυξημένο κατά 17% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ως απάντηση στην υψηλότερη ζήτηση. Ο κρατικός υπάλληλος αντιμετωπίζει ακόμη και έλλειψη βενζίνης στα βορειοανατολικά που πρέπει να αντιμετωπίσει εν μέσω εποχιακής αύξησης της ζήτησης, ανέφερε η Argus Media στα τέλη Νοεμβρίου.

Η αύξηση της ζήτησης κατά τις τελευταίες εβδομάδες του έτους οφείλεται στη μείωση των περιορισμών κίνησης εν μέσω της πανδημίας και, φυσικά, της περιόδου των διακοπών, όταν πολλοί θα ταξιδέψουν για να είναι με τις οικογένειές τους. Εν τω μεταξύ, οι πιθανότητες επανεισαγωγής περιορισμών είναι περιορισμένες, πράγμα που σημαίνει ότι υπάρχουν λίγα για να αμφισβητηθεί η αύξηση της ζήτησης.

Όσον αφορά τα μοτίβα κυκλοφορίας, η Βραζιλία δείχνει τι πολλοί θεωρούσαν ότι θα έκανε η πανδημία στις οδηγικές συνήθειες των ανθρώπων: τα ταξίδια σε γραφεία και πανεπιστημιουπόλεις έχουν μειωθεί όπως έχουν αλλού, αλλά η οδήγηση για άλλους σκοπούς, όπως τα ψώνια, έχει αυξηθεί. Επίσης, τα μεγαλύτερα ταξίδια έξω από την πόλη έχουν επίσης αυξηθεί στη Βραζιλία, σύμφωνα με την έκθεση Bloomberg, αυξάνοντας έτσι τη ζήτηση για καύσιμα.

Σε αυτό το πλαίσιο –και με τη ζήτηση που αναμένεται να συνεχιστεί ισχυρά– δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι ο Petrobras δεν έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον να συμμετάσχει στη βιασύνη της ενεργειακής μετάβασης που βλέπουμε στην Ευρώπη και, σε μικρότερο βαθμό, στις Ηνωμένες Πολιτείες.

"Δεν αντιμετωπίζουμε κρίση ταυτότητας. Είμαστε μια εταιρεία πετρελαίου", δήλωσε ο επικεφαλής στρατηγικής του κρατικού υπουργού της Βραζιλίας στους Financial Times σε πρόσφατη συνέντευξη . "Η ζήτηση δεν θα εξαφανιστεί και δεν βλέπουμε άλλη τεχνολογία να μπορεί να αντικαταστήσει τα ορυκτά καύσιμα σε μεγάλη κλίμακα [σύντομα]", πρόσθεσε ο Rafael Chaves Santos.

Σύμφωνα με την ενεργειακή προοπτική της BP για το 2019 , η ζήτηση ενέργειας στη Βραζιλία έχει οριστεί για ετήσια ανάπτυξη που υπερβαίνει κατά πολύ το παγκόσμιο σύνολο: 2,2% έναντι 1,2% στην παγκόσμια ετήσια ανάπτυξη. Παρόλο που η υπεραξία προβλέπει ότι το μερίδιο των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας θα αυξηθεί έντονα στο ενεργειακό μείγμα της χώρας, σημείωσε επίσης ότι η παραγωγή πετρελαίου θα συνεχίσει επίσης να επεκτείνεται έντονα, με τη Βραζιλία να αντιπροσωπεύει σχεδόν το ένα τέταρτο της συνολικής παγκόσμιας αύξησης της παραγωγής έως το 2040.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Petrobras αναφέρθηκε πρόσφατα στη βιασύνη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας μεταξύ άλλων εταιρειών πετρελαίου, αμφισβητώντας την πιθανότητα των δεσμεύσεων της Big Oil να γίνουν εταιρείες μηδενικού έως το 2050.

"Είναι σαν μια μόδα, να κάνεις υποσχέσεις για το 2050. Είναι σαν μια μαγική χρονιά", δήλωσε ο Ρόμπερτο Καστέλο Μπλάνκο στο Μπλούμπεργκ, προσθέτοντας, "Σε αυτή την πλευρά του Ατλαντικού έχουμε μια διαφορετική άποψη για την κλιματική αλλαγή."

Αυτό δεν σημαίνει ότι η Petrobras δεν έχει σχέδια μείωσης των εκπομπών. Το κάνει, στοχεύοντας σε μείωση 25 τοις εκατό έως το 2030. Αλλά ταυτόχρονα, η εταιρεία δεν ντρέπεται για τις βασικές δραστηριότητές της και σχεδιάζει επέκταση της παραγωγής, ενώ άλλες περιορίζουν τη δική τους. Με βάση τις προοπτικές ζήτησης, ο βραζιλιάνος μεγάλος δεν είναι λάθος. Από την Irina Slav για το Oilprice.com


Από το oilprice.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου