Θυμάστε το Diesel-gate, το σκάνδαλο όπου τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα του Ομίλου Volkswagen "συνελήφθησαν" να έχουν πειραγμένο λογισμικό, προκειμένου να αλλάζουν τον τρόπο λειτουργίας του κινητήρα κατά τη διάρκεια δοκιμών και να εμφανίζουν πλασματικές εκπομπές ρύπων; Θυμάστε πόσους τόνους οξειδίων αζώτου έστειλαν "στα κρυφά" στην ατμόσφαιρα; Ε, ένα παρόμοιο σκάνδαλο φαίνεται να επαναλαμβάνεται, αυτή τη φορά με τα υβριδικά, τα αυτοκίνητα που είναι κατά βάση συμβατικά, με κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά έχουν και μια..
πρόσθετη μικρή μπαταρία, για να κινούνται σε μικρές αποστάσεις ως ηλεκτροκίνητα. Χάρη σ' αυτή τη μπαταρία τα υβριδικά συμπεριλαμβάνονται στα προγράμματα επιδοτήσεων των κυβερνήσεων για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά στην πραγματικότητα οδηγούνται κυρίως ως συμβατικά.Η ΜΚΟ των Βρυξελλών Transport and Environment (European Federation for Transport and Environment) εξέτασε τις εκπομπές τριών απ' τα πιο καλοπουλημένα υβριδικά το 2019 στην ΕΕ και σε 2 εκθέσεις, συνολικά 200 σελίδες, παρουσίασε στο τέλος Νοεμβρίου τα αποτελέσματα. Τα αυτοκίνητα που εξέτασε ήταν το BMW X5, το Volvo XC60 και το Mitsubishi Outlander, τα οποία και στο εννεάμηνο του 2020 βρίσκονται μέσα στην 20άδα των πιο καλοπουλημένων ηλεκτρικών μοντέλων. Η εξέταση των εκπομπών των αυτοκινήτων έγινε απ' την Emissions Analytics, ενώ η σύνταξη της τελικής έκθεσης πέρασε από έλεγχο/peer review του International Council on Clean Transportation και του Institute for Energy and Environmental Research της Χαϊδελβέργης.
Δεν χρειάζονται πολλά λόγια, τα αποτελέσματα που δημοσιεύει το Transport and Environment, τα συνοψίζει στο πιο πάνω σχήμα. Οι "επίσημες" εκπομπές φαίνονται με μωβ χρώμα, οι πραγματικές με γκρι και με μπλε. Ένα εύγε σ' όσους εμπνεύστηκαν τις φοροαπαλλαγές για τα υβριδικά, τα οποία από ενεργειακή άποψη είναι σκέτη καταστροφή: το όχημα μεταφέρει κάθε στιγμή δυο κινητήρες, (το συμβατικό και τον ηλεκτρικό), δυο αποθήκες ενέργειας (το δοχείο καυσίμου και τη μπαταρία), με αποτέλεσμα το τελικό βάρος του οχήματος να είναι ασφαλώς μεγαλύτερο απ' ό,τι αν είχε ένα κινητήρα και μια αποθήκη ενέργειας. Το αυξημένο βάρος έχει ως αποτέλεσμα την αυξημένη κατανάλωση ενέργειας, αλλά αυτό ουδόλως συγκινεί τους γραφειοκράτες των Βρυξελλών, που έχουν πάθει παράκρουση με τη "μείωση εκπομπών".
Το ιστολόγιο βεβαίως δεν υιοθετεί τις απόψεις του Transport and Environment, απλά παρουσιάζει άλλη μια είδηση απ' αυτές που δεν διακινούν τα Μέσα της λίστας Πέτσα. Ιδιαίτερο σκεπτικισμό προκαλεί ο τρόπος που παρουσιάστηκε η έκθεση:“Plug-in hybrids are fake electric cars, built for lab tests and tax breaks, not real driving. Our tests show that even in optimal conditions, with a full battery, the cars pollute more than advertised. Unless you drive them softly, carbon emissions can go off the charts. Governments should stop subsidising these cars with billions in taxpayers’ money.” (Τα plug-in υβριδικά μοντέλα είναι ψευτο-ηλεκτρικά αυτοκίνητα, κατασκευασμένα για εργαστηριακές δοκιμές και φορολογικές ελαφρύνσεις, όχι για πραγματική οδήγηση. Οι δοκιμές μας δείχνουν ότι ακόμη και σε βέλτιστες συνθήκες, με πλήρως φορτισμένη μπαταρία, τα αυτοκίνητα ρυπαίνουν περισσότερο από ό, τι διαφημίζουν. Εάν δεν οδηγηθούν πολύ χαλαρά, οι εκπομπές άνθρακα μπορούν να βγουν εκτός των διαγραμμάτων. Οι κυβερνήσεις πρέπει να σταματήσουν να επιδοτούν αυτά τα αυτοκίνητα με δισεκατομμύρια απ' τα χρήματα των φορολογουμένων).
Αλλά οι επιδοτήσεις είναι πλέον δεδομένες, ακόμα και σε χρεοκοπημένες χώρες που είναι ουραγοί της ΕΕ στις δαπάνες για την υγεία εν μέσω κορονοϊού. Αν διακοπούν οι επιδοτήσεις στα υβριδικά, θα μεγαλώσει το μερίδιο αγοράς των αμιγώς ηλεκτρικών. Αυτών που υποτίθεται πως αναπτύσσονται για τη "σωτηρία του πλανήτη" απ' το "επάρατο CO2", αλλά θα έχουν ως αποτέλεσμα κυριολεκτικά το ξεκοίλιασμα του πλανήτη, για να βρεθούν όλα τα μέταλλα και ορυκτά που απαιτούν τα ηλεκτρικά μας καλούδια. Εσείς πόσα παιδιά βάλατε σήμερα να σκάβουν για κοβάλτιο στη Λαϊκή Δημοκρατία του Κογκό;
Προβλέπεται λαμπρό μέλλον για τις μεγάλες εξορυκτικές και μεταλλουργικές βιομηχανίες. Αυτό είναι ένα ακόμα παράδειγμα του τι συμβαίνει όταν ο σχεδιασμός και η λήψη αποφάσεων αφήνονται σε ανίκανους και διεφθαρμένους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής κεντρικού σχεδιασμού, οι οποίοι είναι σε συνεργασία με άπληστους καπιταλιστές, για να κάνουν μια γρήγορη αρπαχτή. Οι λίγοι γίνονται ολοένα και πλουσιότεροι κι οι πολλοί συνεχώς τους τροφοδοτούμε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου