Η πανδημία, οι επιπτώσεις της αλλά και οι αλλαγές που επέφερε στη λειτουργία των επιχειρήσεων βρέθηκαν στο επίκεντρο της φετινής έρευνας της KPMG CEO Outlook 2020: Covid 19 special edition στην οποία συμμετέχουν εκατοντάδες διευθύνοντες σύμβουλοι καταθέτοντας τις απόψεις και τις εκτιμήσεις τους.
Όπως ανέφερε ο senior partner της KPMG στην Ελλάδα Ν. Βουνισέας οι CEOs που συμμετείχαν στην έρευνα εκφράζουν λιγότερη βεβαιότητα..
για την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη από ό,τι στις αρχές του χρόνου.Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, η πανδημία άλλαξε ραγδαία τα δεδομένα και λόγω της κρίσης προβάλλονται απαιτήσεις που λίγοι είχαν προβλέψει πριν λίγους μήνες, αυτό έχει επαναπροσδιορίσει την ηγεσία από πολλές απόψεις. Για πολλούς η αβεβαιότητα είναι η μόνη βεβαιότητα.
Σημειώνεται ότι για πρώτη φορά στις επώνυμες δηλώσεις που περιλαμβάνει η παγκόσμια έρευνα συγκαταλέγεται και μια ελληνική συμμετοχή, ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΠΕ Ανδρέας Σιάμισιης, ο οποίος υπογράμμισε ότι η πανδημία οδήγησε όλους τους CEOs σε άμεσο επαναπροσδιορισμό των προτεραιοτήτων. Θέσαμε ως απόλυτη προτεραιότητα τη διασφάλιση της υγείας των ανθρώπων μας και την απρόσκοπτη συνέχιση της λειτουργίας των εγκαταστάσεων, σταθήκαμε αρωγοί στις ανάγκες της κοινωνίας με μια πολύ σημαντική δωρεά για τη στήριξη του ΕΣΥ, ενώ στρατηγικά επικεντρωθήκαμε στην περαιτέρω διαχείριση των κινδύνων που προκύπτουν από την κλιματική αλλαγή σημείωσε ο κ. Σιάμισιης. Η κρίση αυτή μας βρήκε έχοντας διανύσει ήδη 10 χρόνια οικονομικής ύφεσης και πιστεύω πως για άλλη μια φορά θα καταφέρουμε να βγούμε από αυτήν ακόμη πιο δυνατοί.
Σύμφωνα με την έρευνα οι περισσότεροι CEOs παρατήρησαν μια στροφή στον κύριο στόχο της επιχείρησής τους και οι εταιρείες χρειάστηκε να δείξουν ένα πιο ανθρώπινο πρόσωπο. Το 79% αναφέρει ότι αισθάνονται μεγαλύτερη συναισθηματική σύνδεση με το σκοπό της επιχείρησής τους από τη στιγμή που ξεκίνησε η κρίση, το 39% δηλώνει ότι η υγεία τους ή η υγεία ενός μέλους της οικογένειάς τους επηρεάστηκε από τον ιό και ως αποτέλεσμα σε ποσοστό 55% άλλαξαν τη στρατηγική απάντησή τους στην πανδημία. Το 65% των CEOs στο εξωτερικό δήλωσε ότι το κοινό περιμένει από τις επιχειρήσεις να καλύψουν το κενό στις κοινωνικές προκλήσεις καθώς η βεβαιότητα και η εμπιστοσύνη προς τις κυβερνήσεις μειώνονται και το 81% εισάγουν νέα μετρα κατά του ρατσισμού. Στην Ελλάδα το 52% συμφωνεί ενώ όλοι (100%) πρόκειται να εισάγουν νέα μέτρα κατά του ρατσισμού.
Ως προς την ευημερία οι CEOs επιζητούν μια καλή τοποθέτηση των εταιρειών τους για μακροπρόθεσμη ανάπτυξη και ευημερία. Το 32% δηλώνει ότι έχει μικρότερη βεβαιότητα τώρα για τις προοπτικές μακροπρόθεσμης οικονομικής ανάπτυξης συγκριτικά με τις αρχές του χρόνου. Στην Ελλάδα το αντίστοιχο ποσοστό είναι 27%. Ωστόσο οι Έλληνες CEOs νιώθουν πιο σίγουροι για την ανάπτυξη της χώρας τους σε ποσοστό 67% συγκριτικά με τις αρχές του χρόνου (64%) και τους CEOs του εξωτερικού (45%). Επίσης σε ποσοστό 80% στο εξωτερικό και 87% στην Ελλάδα δηλώνουν ότι η πανδημία έχει επιταχύνει τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Ο κίνδυνος προσέλκυσης ταλαντούχου ανθρώπινου δυναμικού ανέβηκε 11 θέσεις από τις αρχές του έτους και αποτελεί το νούμερο ένα κίνδυνο για τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη. Στην Ελλάδα κατακτά την τρίτη θέση.
Σε σχέση με τις προτεραιότητες οι CEOs εστιάζουν στις προτεραιότητες μετασχηματισμού ώστε να αναπτύξουν τις δυνατότητες που απαιτούνται για να βγουν κερδισμένοι στη μετά COVID εποχή. Σε ποσοσ´το 71% δηλώνουν ότι θέλουν να αξιοποιήσουν τα οφέλη της βιωσιμότητας και τις κλιματικής αλλαγής που επέφερε η πανδημία. Οι Έλληνες CEOs υποστηρίζουν το ίδιο σε ποσοστό 87%. Το 77% αναφέρουν ότι θα συνεχίσουν να αναπτύσσουν τα εργαλεία ψηφιακής συνεργασίας και επικοινωνίας που χρησιμοποιήθηκαν λόγω πανδημίας και το 73% θεωρεί ότι η εξ αποστ´σεως εργασία έχει διευρύνει τη δεξαμενή διαθέσιμου ταλαντούχου ανθρώπινου δυναμικου. Στην Ελλάδα το 93% υποστηρίζει ότι η εξ αποστάσεως εργασία έχει προκαλέσει σημαντικές αλλαγές στις πολιτικές καλλιέργειας νέας κουλτούρας αλλά και στη διεύρυνση προσέλκυσης ταλαντούχου δυναμικού. Το 67% των CEOs διεθνώς ανέφερε ότι χρειάστηκε να επανεξετάσει την προσέγγιση σχετικά με την παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα λόγω του αντίκτυπου της πανδημίας. Στην ελληνική αγορά το ποσοστό φτάνει στο 80% ανέφερε με κύρια αιτία την πίεση των πελατών και των κοινωνικών ομάδων να φέρει την παραγωγή πιο κοντά στο σπίτι τους (50%).
Ως προς τα κυριότερα ελληνικά ευρήματα της έρευνας αυτά είναι:
-Το 67% των ελληνων CEOs δείχνουν εμπιστοσύνη στις προοπτικές ανάπτυξης της χώρας μας ποσοστό που σημείωσε αύξηση μετά την κρίση της πανδημίας (64%)
-Οι disruptive τεχνολογίες (20%) μαζί με την κλιματική αλλαγή (20%) αποτελούν τις μεγαλύτερες ανησυχίες για τους έλληνες CEOs
-Το 80% των CEOs ανέφεραν ότι θα επανεξετάσουν την προσέγγιση σχετικά με την παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα και την πίεση των πελατών και κοινωνικών ομάδων να φέρουν την παραγωγή πιο κοντά στο σπίτι τους
-Το 53% αναφέρει ότι αισθάνονται μεγαλύτερη σύνδεση με το σκοπό της επιχείρησης τους από τότε που ξεκίνησε η κρίση. Οι μισοί από αυτούς αναφέρουν ότι το κοινό περιμένει από τις επιχειρήσεις να καλύψουν το κενό στις κοινωνικές προκλήσεις καθώς η εμπιστοσύνη προς τις κυβερνήσεις μειώνεται ενώ όλοι πρόκειται να εισηγηθούν νέα μέτρα κατά του ρατσισμού σε οποιαδήποτε μορφή
-Το 87% των CEOs αναφέρει ότι η επικοινωνία με τους εργαζόμενους βελτιώθηκε στη διάρκεια της κρίσης ενώ το 87% θέλει να συνεχίσουν να αξιοποιούν τα οφέλη σε σχέση με τη βιωσιμότητα και την κλιματική αλλαγή που επέφερε ο COVID.
Από το capital.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου