Οι κινητήρες πετρελαίου έχουν μπει στο στόχαστρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και πολλών κυβερνήσεων ειδικά από το σκάνδαλο του Dieselgate και μετά, που αποκαλύφθηκε τον Σεπτέμβριο του 2015. Αντιθέτως υπάρχει μεγάλη προώθηση στην ηλεκτροκίνηση μέσω των γενναιόδωρων επιδοτήσεων, με πολλά εκατομμύρια ευρώ που δίνονται για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.
Πολλοί κατασκευαστές έχουν μειώσει σημαντικά την γκάμα των διαθέσιμων πετρελαιοκινητήρων τους, ενώ άλλοι τους..
κατάργησαν ή σκοπεύουν στο άμεσο μέλλον να τους διακόψουν τελείως, λόγω του υψηλού κόστους εξέλιξης. Από την άλλη πλευρά επενδύουν εκατομμύρια ευρώ σε plug-in hybrid αυτοκίνητα, τα οποία είναι πιο πολύπλοκα σε τεχνολογία, κατασκευή και βαρύτερα, με μόνο ουσιαστικό όφελος να μπορούν να διανύσουν περίπου 50 με 60 χιλιόμετρα με μόνο τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας. Όσο βέβαια είναι καινούργια, γιατί με την πάροδο των ετών οι μπαταρίες χάνουν την ισχύ τους, άρα όλη αυτή η τεχνολογία είναι ανώφελη, αν δεν αλλαχτεί η μπαταρία με ένα σημαντικό κόστος. Παράλληλα, υπάρχουν και αυτοί που αγοράζουν plug-in hybrid αυτοκίνητα για να πάρουν την επιδότηση, αλλά δεν τα φορτίζουν ποτέ.
Εύλογα λοιπόν, με όλη αυτή την επίθεση που έχουν δεχτεί οι πετρελαιοκινητήρες, οι πωλήσεις τους μειώθηκαν σημαντικά, παρά το γεγονός ότι πλέον είναι πολύ καθαροί από ρύπους. Τον Ιούλιο που μας πέρασε, οι ταξινομήσεις των επιβατικών ντίζελ αυτοκινήτων έφτασαν το 28% της Ευρωπαϊκής αγοράς, οι βενζίνης το 52% και των ηλεκτρικών και υβριδικών το 18%. Τον Ιούλιο του 2019 τα αντίστοιχα νούμερα ήταν 31%, 59% και 8%, γεγονός που δείχνει ξεκάθαρα την άνοδο των ηλεκτρικών και εξηλεκτρισμένων αυτοκινήτων. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε, ότι πριν από μερικά χρόνια τα αυτοκίνητα πετρελαίου είχαν μερίδιο 55%-60%. Ωστόσο, αυτές οι αλλαγές δεν προκαλούν έκπληξη στο Γερμανό εμπειρογνώμονα αυτοκινήτου, τον Ferdinand Düdenhoffer, ο οποίος αναφέρει ότι ήρθε η αρχή του τέλους της εποχής των ντίζελ, κάτι που οφείλεται σε διάφορους παράγοντες.
Πολύ κρίσιμη σύμφωνα με τον Düdenhoffer είναι η αλλαγή της στρατηγικής της Volkswagen προς την ηλεκτροκίνηση, αφού η απόφαση αυτή θα επηρεάσει και τον ανταγωνισμό, προκαλώντας ένα ντόμινο εξελίξεων. Ο Διευθύνων Σύμβουλος του VW Group, Herbert Diess, ανέφερε ότι «χρειαζόμαστε ηλεκτρικά αυτοκίνητα όπου και αν χρειάζονται. Όλα τα αυτοκίνητα, ειδικά για μεταφορές, σκουπίδια ή δημόσιες συγκοινωνίες, πρέπει να είναι ηλεκτρικά.»
Στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων της Ευρώπης, τη Γερμανία δίνονται επιδοτήσεις έως και 9.000 ευρώ για καινούργια ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Από την άλλη πλευρά η Γερμανία θα εισαγάγει έναν επιπλέον φόρο στα αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, που σημαίνει ότι θα αυξηθούν οι τιμές τους και θα τα φέρουν πιο κοντά στα ηλεκτρικά με τις επιπλέον παροχές. Και αν οι Γερμανικές εταιρίες σταματήσουν να παράγουν αυτοκίνητα με πετρελαιοκινητήρες για τους κύριους πελάτες τους, τους Γερμανούς, τότε οι πωλήσεις των ντίζελ θα πέσουν δραστικά και πλέον αυτοί οι κινητήρες θα μπουν στο περιθώριο και θα αποτελέσουν είδος προς εξαφάνιση.
Από το autogreeknews.gr
Πολλοί κατασκευαστές έχουν μειώσει σημαντικά την γκάμα των διαθέσιμων πετρελαιοκινητήρων τους, ενώ άλλοι τους..
κατάργησαν ή σκοπεύουν στο άμεσο μέλλον να τους διακόψουν τελείως, λόγω του υψηλού κόστους εξέλιξης. Από την άλλη πλευρά επενδύουν εκατομμύρια ευρώ σε plug-in hybrid αυτοκίνητα, τα οποία είναι πιο πολύπλοκα σε τεχνολογία, κατασκευή και βαρύτερα, με μόνο ουσιαστικό όφελος να μπορούν να διανύσουν περίπου 50 με 60 χιλιόμετρα με μόνο τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας. Όσο βέβαια είναι καινούργια, γιατί με την πάροδο των ετών οι μπαταρίες χάνουν την ισχύ τους, άρα όλη αυτή η τεχνολογία είναι ανώφελη, αν δεν αλλαχτεί η μπαταρία με ένα σημαντικό κόστος. Παράλληλα, υπάρχουν και αυτοί που αγοράζουν plug-in hybrid αυτοκίνητα για να πάρουν την επιδότηση, αλλά δεν τα φορτίζουν ποτέ.
Εύλογα λοιπόν, με όλη αυτή την επίθεση που έχουν δεχτεί οι πετρελαιοκινητήρες, οι πωλήσεις τους μειώθηκαν σημαντικά, παρά το γεγονός ότι πλέον είναι πολύ καθαροί από ρύπους. Τον Ιούλιο που μας πέρασε, οι ταξινομήσεις των επιβατικών ντίζελ αυτοκινήτων έφτασαν το 28% της Ευρωπαϊκής αγοράς, οι βενζίνης το 52% και των ηλεκτρικών και υβριδικών το 18%. Τον Ιούλιο του 2019 τα αντίστοιχα νούμερα ήταν 31%, 59% και 8%, γεγονός που δείχνει ξεκάθαρα την άνοδο των ηλεκτρικών και εξηλεκτρισμένων αυτοκινήτων. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε, ότι πριν από μερικά χρόνια τα αυτοκίνητα πετρελαίου είχαν μερίδιο 55%-60%. Ωστόσο, αυτές οι αλλαγές δεν προκαλούν έκπληξη στο Γερμανό εμπειρογνώμονα αυτοκινήτου, τον Ferdinand Düdenhoffer, ο οποίος αναφέρει ότι ήρθε η αρχή του τέλους της εποχής των ντίζελ, κάτι που οφείλεται σε διάφορους παράγοντες.
Πολύ κρίσιμη σύμφωνα με τον Düdenhoffer είναι η αλλαγή της στρατηγικής της Volkswagen προς την ηλεκτροκίνηση, αφού η απόφαση αυτή θα επηρεάσει και τον ανταγωνισμό, προκαλώντας ένα ντόμινο εξελίξεων. Ο Διευθύνων Σύμβουλος του VW Group, Herbert Diess, ανέφερε ότι «χρειαζόμαστε ηλεκτρικά αυτοκίνητα όπου και αν χρειάζονται. Όλα τα αυτοκίνητα, ειδικά για μεταφορές, σκουπίδια ή δημόσιες συγκοινωνίες, πρέπει να είναι ηλεκτρικά.»
Στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων της Ευρώπης, τη Γερμανία δίνονται επιδοτήσεις έως και 9.000 ευρώ για καινούργια ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Από την άλλη πλευρά η Γερμανία θα εισαγάγει έναν επιπλέον φόρο στα αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, που σημαίνει ότι θα αυξηθούν οι τιμές τους και θα τα φέρουν πιο κοντά στα ηλεκτρικά με τις επιπλέον παροχές. Και αν οι Γερμανικές εταιρίες σταματήσουν να παράγουν αυτοκίνητα με πετρελαιοκινητήρες για τους κύριους πελάτες τους, τους Γερμανούς, τότε οι πωλήσεις των ντίζελ θα πέσουν δραστικά και πλέον αυτοί οι κινητήρες θα μπουν στο περιθώριο και θα αποτελέσουν είδος προς εξαφάνιση.
Από το autogreeknews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου