Από το gr.euronews.com
Η ευρωπαϊκή βιομηχανία καλεί την Ευρωπαϊκή Ένωση να θέσει ως προτεραιότητα καύσιμα με χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα για τις μεταφορές.
Υποστηρίζει πως καύσιμα που προέρχονται από πηγές εκτός πετρελαίου μπορεί να συνδυαστούν με τα ορυκτά και να οδηγήσουν την Ευρώπη στην κλιματική ουδετερότητα μέχρι το 2050.
«Η ζήτηση για υγρά καύσιμα αυξάνεται..
σε όλον τον κόσμο, η πρόκληση είναι πως να προχωρήσουμε όμως σε ένα κλιματικά ουδέτερο μέλλον. Πιστεύουμε πως η ηγεσία της Ευρώπης και η θέληση να υιοθετηθούν ισχυρές πολιτικές είναι η βάση που επιτρέπει στην ευρωπαϊκή βιομηχανία να είναι πρωτοπόρος σε αυτές τις τεχνολογίες. Επίσης αυτές οι τεχνολογίες είναι απαραίτητες και για άλλους βιομηχανικούς κλάδους», αναφέρει ο Τζόν Κούπερ γενικός διευθυντής της Fuels Europe.
Τα υγρά καύσιμα με χαμηλές εκπομπές άνθρακα είναι εκείνα που προέρχονται από βιομάζα.
Η Ευρώπη επικεντρώνεται στις ανανεώσιμες πηγές. Η αντικατάσταση των ορυκτών καυσίμων για τις αεροπορικές μεταφορές είναι πιο περίπλοκη από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Οι οικολογικές οργανώσεις επιμένουν πως η βιομηχανία δεν αντιλαμβάνεται τις συνθήκες της κλιματικής κρίσης.
«Δεν θέλουν να αντιμετωπίσουν το ερώτημα πότε πρέπει να σταματήσουν οι εξορύξεις πετρελαίου και αερίου και η χρήση τους. Για εμάς δεν τίθεται πλέον ζήτημα για τις μηδενικές εκπομπές στον τομέα των μεταφορών. Νομίζω πως προσπαθούν να κρυφτούν για να μην απαντήσουν στο βασικό ερώτημα. Επικεντρώνονται ξανά στις εναλλακτικές των χαμηλών εκπομπών, αλλά ουσιαστικά δεν πρόκειται για χαμηλές εκπομπές. Τα βιοκαύσιμα για παράδειγμα παράγονται από καλλιέργειες τροφίμων. που φέρνουν την αποψίλωση των δασών. Συνεπώς νομίζω πως προσπαθούν να καθυστερήσουν και να επικεντρωθούν σε καύσιμα που μπορούν να αναμειχθούν με το πετρέλαιο», δηλώνει η Λόρα Μπάφετ εκπρόσωπος της Τransport and Environment.
Οι Ευρωπαίοι υπουργοί Ενέργειας συναντήθηκαν για να συζητήσουν πως η Ένωση θα εφαρμόσει την Πράσινη Συμφωνία, παράλληλα με την ανάκαμψη από την κρίση του κορωνοϊού.
Κάθε κράτος-μέλος σύντομα αναμένεται να υποβάλει τον σχεδιασμό του για αξιολόγηση από την Κομισιόν.
«Πολλά κράτη μέλη έχουν ήδη προγράμματα που θα μπορούσαν να χρηματοδοτηθούν από το πακέτο ανάκαμψης. Θα συνεργαστούμε στενά για να διασφαλίσουμε πως θα εκμεταλλευτούν την ευκαρία και θα την χρησιμοποιήσουν για την μετάβαση στον ενεργειακό τομέα και στις οικονομίες», ανέφερε η Κάρντι Σίμσον Επίτροπος Ενέργειας.
8 κράτη-μέλη φέρεται να ασκούν πιέσεις στην Ένωση να επιτρέψει την χρηματοδότηση σε πρόζεκτ για φυσικό αέριο.
Οι οικολογικές οργανώσεις προειδοποιούν πως οι περαιτέρω επενδύσεις σε υποδομές ορυκτών καυσίμων θα είναι επιβλαβείς και θα έχουν ως συνέπεια η Ευρώπη να μην πιάσει τους κλιματικούς της στόχους.
Η ευρωπαϊκή βιομηχανία καλεί την Ευρωπαϊκή Ένωση να θέσει ως προτεραιότητα καύσιμα με χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα για τις μεταφορές.
Υποστηρίζει πως καύσιμα που προέρχονται από πηγές εκτός πετρελαίου μπορεί να συνδυαστούν με τα ορυκτά και να οδηγήσουν την Ευρώπη στην κλιματική ουδετερότητα μέχρι το 2050.
«Η ζήτηση για υγρά καύσιμα αυξάνεται..
σε όλον τον κόσμο, η πρόκληση είναι πως να προχωρήσουμε όμως σε ένα κλιματικά ουδέτερο μέλλον. Πιστεύουμε πως η ηγεσία της Ευρώπης και η θέληση να υιοθετηθούν ισχυρές πολιτικές είναι η βάση που επιτρέπει στην ευρωπαϊκή βιομηχανία να είναι πρωτοπόρος σε αυτές τις τεχνολογίες. Επίσης αυτές οι τεχνολογίες είναι απαραίτητες και για άλλους βιομηχανικούς κλάδους», αναφέρει ο Τζόν Κούπερ γενικός διευθυντής της Fuels Europe.
Τα υγρά καύσιμα με χαμηλές εκπομπές άνθρακα είναι εκείνα που προέρχονται από βιομάζα.
Η Ευρώπη επικεντρώνεται στις ανανεώσιμες πηγές. Η αντικατάσταση των ορυκτών καυσίμων για τις αεροπορικές μεταφορές είναι πιο περίπλοκη από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Οι οικολογικές οργανώσεις επιμένουν πως η βιομηχανία δεν αντιλαμβάνεται τις συνθήκες της κλιματικής κρίσης.
«Δεν θέλουν να αντιμετωπίσουν το ερώτημα πότε πρέπει να σταματήσουν οι εξορύξεις πετρελαίου και αερίου και η χρήση τους. Για εμάς δεν τίθεται πλέον ζήτημα για τις μηδενικές εκπομπές στον τομέα των μεταφορών. Νομίζω πως προσπαθούν να κρυφτούν για να μην απαντήσουν στο βασικό ερώτημα. Επικεντρώνονται ξανά στις εναλλακτικές των χαμηλών εκπομπών, αλλά ουσιαστικά δεν πρόκειται για χαμηλές εκπομπές. Τα βιοκαύσιμα για παράδειγμα παράγονται από καλλιέργειες τροφίμων. που φέρνουν την αποψίλωση των δασών. Συνεπώς νομίζω πως προσπαθούν να καθυστερήσουν και να επικεντρωθούν σε καύσιμα που μπορούν να αναμειχθούν με το πετρέλαιο», δηλώνει η Λόρα Μπάφετ εκπρόσωπος της Τransport and Environment.
Οι Ευρωπαίοι υπουργοί Ενέργειας συναντήθηκαν για να συζητήσουν πως η Ένωση θα εφαρμόσει την Πράσινη Συμφωνία, παράλληλα με την ανάκαμψη από την κρίση του κορωνοϊού.
Κάθε κράτος-μέλος σύντομα αναμένεται να υποβάλει τον σχεδιασμό του για αξιολόγηση από την Κομισιόν.
«Πολλά κράτη μέλη έχουν ήδη προγράμματα που θα μπορούσαν να χρηματοδοτηθούν από το πακέτο ανάκαμψης. Θα συνεργαστούμε στενά για να διασφαλίσουμε πως θα εκμεταλλευτούν την ευκαρία και θα την χρησιμοποιήσουν για την μετάβαση στον ενεργειακό τομέα και στις οικονομίες», ανέφερε η Κάρντι Σίμσον Επίτροπος Ενέργειας.
8 κράτη-μέλη φέρεται να ασκούν πιέσεις στην Ένωση να επιτρέψει την χρηματοδότηση σε πρόζεκτ για φυσικό αέριο.
Οι οικολογικές οργανώσεις προειδοποιούν πως οι περαιτέρω επενδύσεις σε υποδομές ορυκτών καυσίμων θα είναι επιβλαβείς και θα έχουν ως συνέπεια η Ευρώπη να μην πιάσει τους κλιματικούς της στόχους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου