Παρασκευή 22 Μαΐου 2020

Οι αποφάσεις της Tupras επηρεάζουν άμεσα την εξέλιξη της θέσης των ελληνικών διυλιστηρίων στην περιφερειακή αγορά

Από το energypress.gr
Προσδοκίες μεγέθυνσης του μεριδίου της τουρκικής αγοράς στις εξαγωγές πετρελαϊκών προϊόντων των ΕΛΠΕ το επόμενο τρίμηνο έχει γεννήσει η απόφαση της τουρκικής Tupras να διακόψει τη λειτουργία του διυλιστηρίου της στη Σμύρνη, όπως έγραψε πρόσφατα το energypress.

Στην πραγματικότητα, βέβαια, η κατάσταση μοιάζει να είναι εξαιρετικά θολή για την τουρκική εταιρεία, γεγονός που διαμορφώνει..
σημαντική αβεβαιότητα για τις τάσεις που θα επικρατήσουν στην περιφερειακή αγορά τους επόμενους μήνες.

Η ανακοίνωση της Tupras (Turkiye Petrol Rafinerileri AS), μέλος του ομίλου Koç Holding, στις αρχές Μαΐου περί σταδιακής αναστολής της παραγωγής στο διυλιστήριο στη Σμύρνη, συνοδεύτηκε από τη δημοσιοποίηση της εκτίμησης περί επανεκκίνησης της παραγωγής την 1η Ιουλίου.

Ως αιτία προβλήθηκε η μείωση της ζήτησης για προϊόντα πετρελαίου.

Τα στοιχεία που έχουν γίνει γνωστά επιβεβαιώνουν τη δύσκολη κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η εταιρεία. Εξάλλου, αντίστοιχος προβληματισμός έχει διαχυθεί σε όλες τις δραστηριότητες του Ομίλου Koç Holding, όπως προκύπτει από τη σχετική ειδησεογραφία που μπορεί να διαβάσει κανείς σε διάφορα κλαδικά μέσα (έως και τον αθλητικό τύπο, καθώς ο Όμιλος έχει ισχυρή παρουσία στο αθλητικό γίγνεσθαι της γειτονικής χώρας). 

Όπως έχει γίνει γνωστό, η Tupras ήδη από τον Απρίλιο είχε αναθεωρήσει προς τα κάτω τις προσδοκίες παραγωγής για το 2020, εκτιμώντας ότι αυτή τελικά θα μειωθεί κατά περίπου 20%, πέφτοντας στα 24 εκατ. τόνους.

Αντίστοιχη μείωση προέβλεπε και για τις πωλήσεις, εκτιμώντας ότι αυτές θα φτάσουν τα 25 εκατ. τόνους (από 29), εξαιτίας της μείωσης της ζήτησης για προϊόντα πετρελαίου, αλλά και της πτώσης της τιμής του πετρελαίου brent.

Οι αποφάσεις της Tupras για το διυλιστήριο της Σμύρνης - κι ενώ διατηρεί ακόμα 3 μονάδες σε Kocaeli, Kirikkale και Batman - είχαν ως αποτέλεσμα τη μείωση της παραγωγικής ικανότητας της εταιρείας από 95 - 100% σε 80 -85% για το 2020, ενώ οι επενδυτικές της προσδοκίες μειώθηκαν στα 125 εκατ. δολ. (από 200 εκατ. δολ.).

Πάντως, η εταιρεία εκτιμά ότι οι επιπτώσεις της πανδημίας στη ζήτηση του αργού και των προϊόντων καυσίμων θα αρχίσουν να μειώνονται από τον Ιούνιο και η οικονομική δραστηριότητα θα επανέλθει σε φυσιολογικά επίπεδα από τον Αύγουστο. 

Σε αυτή τη βάση, η τουρκική εταιρεία ευελπιστεί ότι οι αρνητικές ως προς την άμεση προοπτική της θέσης της στην περιφερειακή αγορά θα περιοριστούν και θα έχει τη δυνατότητα να ανακάμψει σχετικά εύκολα και γρήγορα.

Σε μια τέτοια περίπτωση, το παράθυρο ευκαιρίας που υπάρχει για τη διοχέτευση μεγαλύτερου μέρους της παραγωγής των ελληνικών διυλιστηρίων φαίνεται ότι σύντομα θα κλείσει

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου