Παρασκευή 17 Απριλίου 2020

Δύσκολο καλοκαίρι για διυλιστήρια και πετρελαϊκά προϊόντα βλέπει ο ΟΠΕΚ

Από το worldenergynews.gr
Συρρίκνωση της ζήτησης πετρελαίου το 2ο τριμήνο του 2020 η οποία πιθανότητα θα επεκταθεί στο τρίτο και τέταρτο τρίμηνο και σε συνδυασμό με την δημιουργία μεγάλων αποθεμάτων θα ασκήσει έντονες πιέσεις στον κλάδο της διύλισης βλέπει ο ΟΠΕΚ στο μηναίο report για την αγορά πετρελαίου.
Δεδομένης αυτής της παγκόσμιας κρίσης, σύμφωνα με τον ΟΠΕΚ, οι θερινές προοπτικές για τα προϊόντα προβλέπεται να υποφέρουν..
από βραχυπρόθεσμες περικοπές και από την αδύναμη ζήτηση κατά το επόμενο τρίμηνο, με βραδύτερη ανάκαμψη ενώ καλεί σε συστράτευση όλες τις μεγάλες πετρελαιοπαραγωγικές χώρες.

῾Η αγορά πετρελαίου υφίσταται επί του παρόντος ένα ιστορικό σοκ σε απότομη, ακραία και σε παγκόσμια κλίμακα.Το τυπικό εποχιακό χαμηλό για διυλιστήρια, στο τέλος του πρώτου τριμήνου κάθε έτους, επιδεινώνεται από άνευ προηγουμένου κατάρρευση της ζήτησης πετρελαίου λόγω της παγκόσμιας εξάπλωσης του COVID19.

Στην πραγματικότητα, η ζήτηση πετρελαίου στο 2ο τρίμηνο του 2020 αναθεωρήθηκε προς τα κάτω κατά σχεδόν 12 mb σε ετήσια βάση, με το 60% της απώλειας να προέρχεται από τα καύσιμα μεταφοράς, κυρίως την βενζίνη και τα αεροπορικά καύσιμα.

Τα μέτρα περιορισμού του ιού που έχουν επιβάλει οι κυβερνήσεις έχουν συμπεριλάβει εκτεταμένα lockdowns, ταξιδιωτικούς περιορισμούς και κοινωνικές αποστάσεις, που επηρεάζουν σήμερα πάνω από το 40% του παγκόσμιου   πληθυσμού.

Μέχρι στιγμής, αυτοί οι περιορισμοί έχουν οδηγήσει στην πτώση της κατανάλωσης καυσίμων, στην δημιουργία μεγάλων αποθεμάτων προϊόντων έπληξε σοβαρά τις αγορές αεροπορικών καυσίμων και οδηγεί τα περιθώρια βενζίνης σε αρνητική περιοχή.

Περιορισμός περιθωρίων

Η σοβαρότητα της κατάρρευσης είναι πιθανό να οδηγήσει σε απότομη συρρίκνωση της ζήτησης πετρελαίου, ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια του 2ου τριμήνου του 2020, και να επεκταθεί στο τρίτο και τέταρτο τρίμηνο.
Στην πραγματικότητα, η συρρίκνωση προβλέπεται να φτάσει τα 12 mb / d το δεύτερο τρίμηνο, περίπου 6 mb / το τρίτο τρίμηνο και περίπου 3,5 mb / d στο τέταρτο τρίμηνο του 2020.

Οι προκλήσεις για τις αγορές προϊόντων αναμένεται να συνεχιστούν, καθώς βυθίζεται η ζήτηση και θα μπορούσε να ωθήσει περισσότερους διυλιστές να μειώσουν, ή ακόμα και να σταματήσουν, τις λειτουργίες τους λόγω δυσμενών οικονομικών, έλλειψης
χώρου αποθήκευσης προϊόντων ή μειωμένη διαθεσιμότητα προσωπικού.

Τα περιθώρια θα μπορούσαν να συνεχίσουν να υποχωρούν, σύμφωνα με τα στοιχεία για την Ασία τον Φεβρουάριο, εάν η ζήτηση δεν αυξηθεί σύντομα

Ομοίως, οι παγκόσμιες εισροές μειώθηκαν κατά 4,6 mb / d, φθάνοντας τα 76,6 mb / d, ένα πολυετές χαμηλό ρεκόρ τον Φεβρουάριο, με κινέζους διαχειριστές να είναι μάρτυρες
της μεγαλύτερης πτώσης .

Παρά τις περικοπές περίπου 20-30% στις περισσότερες μονάδες τα αποθέματα βενζίνης αυξάνονται στις παραδοσιακές εξαγωγικές αγορές των ΗΠΑ αγορές, όπως η Λατινική Αμερική, που είνα εκτός συμφωνιών παράδοσης.

Αυτό θα πιέσει περαιτέρω τις αγορές βενζίνης πριν από την περίοδο οδήγησης.

Τα διυλιστήρια των ΗΠΑ αναφέρουν ήδη μεγάλες απώλειες το πρώτο τρίμηνο του 2020.

Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, τα ευρωπαϊκά διυλιστήρια έρχονται αντιμέτωπα με τηνυπερπροσορά βενζίνης και ντίζελ λόγω της μείωσης των εισαγωγών καυσίμων από τη Δυτική Αφρική και τη Λατινική Αμερική, καθώς και τον ισχυρότερο ανταγωνισμό από τα διυλιστήρια των ΗΠΑ.

Στην Ασία,οι αγορές προϊόντων αναμένεται να παραμείνουν αδύναμες κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών καθώς η αρνητική επίπτωση του COVID-19 θα επηρεάσει τη ζήτηση πετρελαίου.

Η μετάβαση της Ινδίας προς τα καύσιμα Bharat Stage VI, αναμένεται να υποστηρίξουν τα χαμηλού θείου καύσιμα κινητήρων τα οποία πιθανότατα θα έχουν ασήμαντο αντίκτυπο στην κατανάλωση.


Η ανάκαμψη των οικονομικών και βιομηχανικών δραστηριοτήτων στην Κίνα τον Μάρτιο οδήγησε ορισμένα διυλιστήρια να αυξήσουν τη λειτουργία από τα μέσα Μαρτίου, γεγονός που υποδηλώνει ότι οι εργασίες διυλιστηρίου θα μπορούσαν να αρχίσουν να ανακάμπτουν παγκοσμίως περίπου τον Ιούνιο ή τον Ιούλιο, εφαρμόζοντας το ίδιο χρονοδιάγραμμα.

Δεδομένης αυτής της παγκόσμιας κρίσης, οι θερινές προοπτικές για τα προϊόντα προβλέπεται να υποφέρουν από βραχυπρόθεσμες περικοπές και από την αδύναμη ζήτηση κατά το επόμενο τρίμηνο, με βραδύτερη ανάκαμψη.

Σε μια προσπάθεια να μετριαστεί η τρέχουσα έντονη ανισορροπία στην παγκόσμια αγορά πετρελαίου, ο ΟΠΕΚ και οι χώρες εκτός του ΟΠΕΚ σε δύο έκτακτες υπουργικές τηλεδιασκέψεις, στις 9 και 12 Απριλίου 2020, επιβεβαίωσαν την δέσμευσή τους για μια σταθερή αγορά και συμφώνησαν να περιορίσουν τη συνολική παραγωγή αργού πετρελαίου κατά 9,7 mb / d, από την 1η Μαΐου 2020, για μια αρχική περίοδο δύο μηνών, ακολουθούμενη από προσαρμογή 7,7 mb / d έως το τέλος του έτους και 5,8 mb / d έως τις 30 Απριλίου 2022. Επιπλέον, καλωσόρισαν την έκτακτη συνάντηση των Υπουργών Ενέργειας των G20 και κάλεσαν όλες τις μεγάλες πετρελαιοπαραγωγικές χώρες να παρέχουν ανάλογες και έγκαιρες συνεισφορές στη σταθεροποίηση της αγοράς πετρελαίου.

Επίσης, όπως αναφέρει το report, θα συνεχίσουν τις κοινές προσπάθειές τους, με επικεφαλής τον ΟΠΕΚ, με στόχο την αποκατάσταση της παγκόσμιας ισορροπίας στην αγορά πετρελαίου, εν μέσω της σημερινής αβεβαιότητας και αστάθειας, προκειμένου να διασφαλιστεί η αποτελεσματική, οικονομική και ασφαλής παροχή πετρελαίου στους καταναλωτές και η δίκαιη απόδοση του επενδυμένου κεφαλαίου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου