Από το energypress.gr
Σε γερή δοκιμασία μπαίνει η εγχώρια αγορά των πετρελαιοειδών εξαιτίας του εμπορικού πολέμου Σαουδικής Αραβίας – Ρωσίας και της αύξησης των κρουσμάτων του κορονοϊού.
Σύμφωνα με στελέχη των ελληνικών διυλιστηρίων το κραχ των διεθνών αγορών την περασμένη Δευτέρα με την βουτιά κατά 30% του πετρελαίου Μπρεντ προκάλεσε αναμφίβολα μεγάλη ζημιά στα αποθέματα πετρελαιοειδών..
που έχουν οι επιχειρήσεις. Κι αυτό καθώς είχαν αγοραστεί σε τιμές υψηλότερες από τα τωρινά επίπεδα.
Πάντως, οι ίδιοι αρμόδιοι παράγοντες σημειώνουν και τις ευκαιρίες που ανοίγουν οι αναταράξεις στην αγορά του μαύρου χρυσού. Η πτώση των τιμών δίνει τη δυνατότητα στην προμήθεια πρώτων υλών με χαμηλό κόστος και χωρίς την απαίτηση υψηλών κεφαλαίων κίνησης. Άρα με τον τρόπο αυτό μειώνονται σημαντικά μέρη του λειτουργικού κόστους.
Ωστόσο, η μεγάλη ανησυχία τόσο των διυλιστηρίων όσο και των εταιριών εμπορίας πετρελαιοειδών είναι η πορεία της ζήτησης, της κατανάλωσης καυσίμων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, εταιρίες εμπορίας πετρελαιοειδών διαπιστώνουν από το περασμένο Σαββατοκύριακο μείωση στη ζήτηση βενζίνης και ντίζελ εξαιτίας των περιορισμών των μετακινήσεων των πολιτών. Οι εκτιμήσεις θέλουν αυτή η τάση να συνεχίζεται και να εντείνεται μετά και τις τελευταίες αποφάσεις για προληπτικά μέτρα, όπως το κλείσιμο των σχολείων.
Τα διυλιστήρια υποστηρίζουν ότι στο πρώτο δίμηνο του έτους η ζήτηση καυσίμων ήταν στα ίδια με τα περσινά επίπεδα, ενώ για τον μήνα Μάρτιο τα πρώτα σημάδια δείχνουν πτώση μια και πολλές αεροπορικές εταιρίες ακυρώνουν αεροπορικές πτήσεις.
Ο φόβος της αγοράς είναι η επιδείνωση της κατάστασης από τον Μάιο κι έπειτα, όταν πια ξεκινά και η τουριστική σεζόν.
Εν κατακλείδι, οι φορείς της αγοράς υγρών καυσίμων κάνουν λόγο για αβεβαιότητα στις μελλοντικές εκτιμήσεις τόσο εξαιτίας της πορείας που θα έχει ο κορονοϊός όσο και της κόντρας ανάμεσα στις πετρελαιοπαραγωγούς χώρες της Σαουδικής Αραβίας και της Ρωσίας.
Πάντως ενδεικτική της κατάστασης στην αγορά των πετρελαιοειδών είναι και η τελευταία παρέμβαση του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας, ο οποίος εκτίμησε πως το 2020 η κατανάλωση πετρελαιοειδών προϊόντων θα είναι πτωτική. Κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά μετά το 2009
Σε γερή δοκιμασία μπαίνει η εγχώρια αγορά των πετρελαιοειδών εξαιτίας του εμπορικού πολέμου Σαουδικής Αραβίας – Ρωσίας και της αύξησης των κρουσμάτων του κορονοϊού.
Σύμφωνα με στελέχη των ελληνικών διυλιστηρίων το κραχ των διεθνών αγορών την περασμένη Δευτέρα με την βουτιά κατά 30% του πετρελαίου Μπρεντ προκάλεσε αναμφίβολα μεγάλη ζημιά στα αποθέματα πετρελαιοειδών..
που έχουν οι επιχειρήσεις. Κι αυτό καθώς είχαν αγοραστεί σε τιμές υψηλότερες από τα τωρινά επίπεδα.
Πάντως, οι ίδιοι αρμόδιοι παράγοντες σημειώνουν και τις ευκαιρίες που ανοίγουν οι αναταράξεις στην αγορά του μαύρου χρυσού. Η πτώση των τιμών δίνει τη δυνατότητα στην προμήθεια πρώτων υλών με χαμηλό κόστος και χωρίς την απαίτηση υψηλών κεφαλαίων κίνησης. Άρα με τον τρόπο αυτό μειώνονται σημαντικά μέρη του λειτουργικού κόστους.
Ωστόσο, η μεγάλη ανησυχία τόσο των διυλιστηρίων όσο και των εταιριών εμπορίας πετρελαιοειδών είναι η πορεία της ζήτησης, της κατανάλωσης καυσίμων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, εταιρίες εμπορίας πετρελαιοειδών διαπιστώνουν από το περασμένο Σαββατοκύριακο μείωση στη ζήτηση βενζίνης και ντίζελ εξαιτίας των περιορισμών των μετακινήσεων των πολιτών. Οι εκτιμήσεις θέλουν αυτή η τάση να συνεχίζεται και να εντείνεται μετά και τις τελευταίες αποφάσεις για προληπτικά μέτρα, όπως το κλείσιμο των σχολείων.
Τα διυλιστήρια υποστηρίζουν ότι στο πρώτο δίμηνο του έτους η ζήτηση καυσίμων ήταν στα ίδια με τα περσινά επίπεδα, ενώ για τον μήνα Μάρτιο τα πρώτα σημάδια δείχνουν πτώση μια και πολλές αεροπορικές εταιρίες ακυρώνουν αεροπορικές πτήσεις.
Ο φόβος της αγοράς είναι η επιδείνωση της κατάστασης από τον Μάιο κι έπειτα, όταν πια ξεκινά και η τουριστική σεζόν.
Εν κατακλείδι, οι φορείς της αγοράς υγρών καυσίμων κάνουν λόγο για αβεβαιότητα στις μελλοντικές εκτιμήσεις τόσο εξαιτίας της πορείας που θα έχει ο κορονοϊός όσο και της κόντρας ανάμεσα στις πετρελαιοπαραγωγούς χώρες της Σαουδικής Αραβίας και της Ρωσίας.
Πάντως ενδεικτική της κατάστασης στην αγορά των πετρελαιοειδών είναι και η τελευταία παρέμβαση του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας, ο οποίος εκτίμησε πως το 2020 η κατανάλωση πετρελαιοειδών προϊόντων θα είναι πτωτική. Κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά μετά το 2009
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου