Από το energypress.gr
Μεγάλες αναταράξεις έχει προκαλέσει η κατρακύλα των διεθνών τιμών του αργού πετρελαίου με σημαντικές επιπτώσεις στα ελληνικά διυλιστήρια και την εγχώρια εμπορία πετρελαίου αλλά το κυριότερο με αδυναμία πρόβλεψης ακόμη και βραχυπρόθεσμα της κατάστασης στις αγορές.
Τα ΕΛ.ΠΕ και η Motor Oil δοκιμάζονται από την πτώση του μπρεντ στα επίπεδα των 30 δολαρίων το βαρέλι. Κάτι που φαίνεται..
και από τις τιμές πώλησης του προϊόντος της αμόλυβδης 95 οκτανίων προς τις εταιρίες εμπορίας πετρελαιοειδών. Μετά από πολλά χρόνια αυτές έπεσαν κάτω από το 1.000 ευρώ ανά κυβικό μέτρο (συμπεριλαμβανομένων φόρων τελών και προ ΦΠΑ). Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων η πτώση αυτή σε σχέση με τις τιμές της «μαύρης» Δευτέρας 9 Μαρτίου είναι άνω των 100 ευρώ. Τότε ήταν που ξέσπασε η σύγκρουση Ρωσίας – Σ. Αραβίας για τις τιμές και τα επίπεδα παραγωγής, ενώ την ίδια ώρα η πανδημία του κορωνοϊού έκοβε κάθε ζήτηση στην αγορά.
Η μείωση αναμένεται να συνεχιστεί και τα μαντάτα δεν είναι και τόσο καλά από την εγχώρια κατανάλωση, αφού αυτή κινείται πτωτικά. Οι μεταφορές περιορίζονται κάθε μέρα και με πιο έντονο ρυθμό, ενώ και η μόνη διέξοδος που έχουν τα ελληνικά διυλιστήρια οι εξαγωγές δεν φαίνεται να είναι για πάντα ανοικτή αφού η ζήτηση των καυσίμων υποχωρεί διεθνώς. Για παράδειγμα το κλείσιμο των συνόρων και η περικοπή των αεροπορικών δρομολογίων.
Παράλληλα, και σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς, μία από τις αρνητικές επιπτώσεις που αντιμετωπίζουν οι δύο ενεργειακοί όμιλοι είναι και το κόστος των αποθεμάτων. Κάτι που βέβαια, μπορεί να αντισταθμιστεί ως ένα βαθμό από τις ευκαιρίες που υπάρχουν για φτηνότερη πρώτη ύλη στην παραγωγή.
Το ευτύχημα και για τους δύο ομίλους είναι πως πριν το ξέσπασμα αυτής της κρίσης είχαν προχωρήσει εγκαίρως σε μείωση του κόστους εξυπηρέτησης των δανείων τους. Ιδίως τα ΕΛ.ΠΕ τα οποία είχαν υψηλό δανεισμό. Η Motor Oil ανέκαθεν ήταν πιο συντηρητική στα οικονομικά της ανοίγματα.
Πάντως, αρμόδιοι αναλυτές, συμφωνούν στο ό,τι για το άμεσο προσεχές διάστημα είναι πολύ δύσκολο να προβλέψει κανείς την πορεία της αγοράς των πετρελαιοειδών διεθνώς κι οπότε τα δύο διυλιστήρια θα κινούνται με μεγάλη προσοχή στις επόμενες συναλλαγές τους
Μεγάλες αναταράξεις έχει προκαλέσει η κατρακύλα των διεθνών τιμών του αργού πετρελαίου με σημαντικές επιπτώσεις στα ελληνικά διυλιστήρια και την εγχώρια εμπορία πετρελαίου αλλά το κυριότερο με αδυναμία πρόβλεψης ακόμη και βραχυπρόθεσμα της κατάστασης στις αγορές.
Τα ΕΛ.ΠΕ και η Motor Oil δοκιμάζονται από την πτώση του μπρεντ στα επίπεδα των 30 δολαρίων το βαρέλι. Κάτι που φαίνεται..
και από τις τιμές πώλησης του προϊόντος της αμόλυβδης 95 οκτανίων προς τις εταιρίες εμπορίας πετρελαιοειδών. Μετά από πολλά χρόνια αυτές έπεσαν κάτω από το 1.000 ευρώ ανά κυβικό μέτρο (συμπεριλαμβανομένων φόρων τελών και προ ΦΠΑ). Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων η πτώση αυτή σε σχέση με τις τιμές της «μαύρης» Δευτέρας 9 Μαρτίου είναι άνω των 100 ευρώ. Τότε ήταν που ξέσπασε η σύγκρουση Ρωσίας – Σ. Αραβίας για τις τιμές και τα επίπεδα παραγωγής, ενώ την ίδια ώρα η πανδημία του κορωνοϊού έκοβε κάθε ζήτηση στην αγορά.
Η μείωση αναμένεται να συνεχιστεί και τα μαντάτα δεν είναι και τόσο καλά από την εγχώρια κατανάλωση, αφού αυτή κινείται πτωτικά. Οι μεταφορές περιορίζονται κάθε μέρα και με πιο έντονο ρυθμό, ενώ και η μόνη διέξοδος που έχουν τα ελληνικά διυλιστήρια οι εξαγωγές δεν φαίνεται να είναι για πάντα ανοικτή αφού η ζήτηση των καυσίμων υποχωρεί διεθνώς. Για παράδειγμα το κλείσιμο των συνόρων και η περικοπή των αεροπορικών δρομολογίων.
Παράλληλα, και σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς, μία από τις αρνητικές επιπτώσεις που αντιμετωπίζουν οι δύο ενεργειακοί όμιλοι είναι και το κόστος των αποθεμάτων. Κάτι που βέβαια, μπορεί να αντισταθμιστεί ως ένα βαθμό από τις ευκαιρίες που υπάρχουν για φτηνότερη πρώτη ύλη στην παραγωγή.
Το ευτύχημα και για τους δύο ομίλους είναι πως πριν το ξέσπασμα αυτής της κρίσης είχαν προχωρήσει εγκαίρως σε μείωση του κόστους εξυπηρέτησης των δανείων τους. Ιδίως τα ΕΛ.ΠΕ τα οποία είχαν υψηλό δανεισμό. Η Motor Oil ανέκαθεν ήταν πιο συντηρητική στα οικονομικά της ανοίγματα.
Πάντως, αρμόδιοι αναλυτές, συμφωνούν στο ό,τι για το άμεσο προσεχές διάστημα είναι πολύ δύσκολο να προβλέψει κανείς την πορεία της αγοράς των πετρελαιοειδών διεθνώς κι οπότε τα δύο διυλιστήρια θα κινούνται με μεγάλη προσοχή στις επόμενες συναλλαγές τους
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου