Από το worldenergynews.gr
Σε μικρή χρονική παράταση της προθεσμίας παραλαβής των προσφορών ή των αιτήσεων συμμετοχής προχώρησε η ΔΕΠΑ, στην προκήρυξη για τις προπαρασκευαστικές διαδικασίες ναυπήγησης δύο πλοίων μεταφοράς LNG, η οποία θα γίνει στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού πρότζεκτ BlueHUBS.
Η προκήρυξη αφορά στην επιλογή ναυπηγείου και τον ορισμό των πλοίων (με την εκπόνηση σχετικής έκθεσης τεχνοοικονομικής αξιολόγησης) καθώς..
και τον καθορισμό όλων των απαραίτητων τεχνικών, χρηματοοικονομικών και συμβατικών απαιτήσεων για το επιλεγμένο ναυπηγείο, με το οποίο κάθε πλοιοκτήτης θα υπογράψει σύμβαση.
Το BlueHUBS αφορά τη ναυπήγηση δύο πλοίων μεταφοράς LNG, ένα για τη ΔΕΠΑ και ένα για την NAVIGAS, τα οποία θα καταχωρηθούν στα λιμάνια του Πειραιά και της Λεμεσού αντίστοιχα, προκειμένου να δημιουργηθεί η βασική αλυσίδα εφοδιασμού για τη διανομή υγροποιημένου φυσικού αερίου σε χρήστες για τα λιμάνια του Πειραιά, του Ηρακλείου, της Λεμεσού και άλλων λιμένων της ΕΕ στην Ανατολική Μεσόγειο.
Χωρητικότητα 3.000-4.000 κ.μ.
Τα πλοία θα είναι χωρητικότητας 3.000-4.000 κ.μ. και θα πρέπει να είναι σε θέση να ανεφοδιάζονται με LNG τόσο από γειτονικούς τερματικούς σταθμούς όπως η Ρεβυθούσα στην Ελλάδα και το FSRU Βασιλικού στην Κύπρο, αλλά και από οποιοδήποτε άλλο τερματικό σταθμό με εγκαταστάσεις φόρτωσης LNG μικρής κλίμακας. Εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν το 2022.
Το πλοίο με έδρα στον Πειραιά προβλέπεται να ανεφοδιάζει σκάφη και άλλα πλωτά μέσα, συμβάλλοντας έτσι στη διείσδυση του φυσικού αερίου στη ναυτιλία ενώ παράλληλα θα σημάνει και την ενεργοποίηση της ΔΕΠΑ στο χώρο του LNG bunkering.
Η χρήση του LNG στη ναυτιλία αποτελεί την καλύτερη λύση για την αντιμετώπιση των αυστηρότερων περιβαλλοντικών απαιτήσεων που θα ισχύουν παγκοσμίως για τα ναυτιλιακά καύσιμα από τις αρχές του 2020 (MARPOL Annex VI), αλλά και νέων περιβαλλοντικών απαιτήσεων που πιθανότατα θα επιβληθούν στη συνέχεια.
Σε μικρή χρονική παράταση της προθεσμίας παραλαβής των προσφορών ή των αιτήσεων συμμετοχής προχώρησε η ΔΕΠΑ, στην προκήρυξη για τις προπαρασκευαστικές διαδικασίες ναυπήγησης δύο πλοίων μεταφοράς LNG, η οποία θα γίνει στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού πρότζεκτ BlueHUBS.
Η προκήρυξη αφορά στην επιλογή ναυπηγείου και τον ορισμό των πλοίων (με την εκπόνηση σχετικής έκθεσης τεχνοοικονομικής αξιολόγησης) καθώς..
και τον καθορισμό όλων των απαραίτητων τεχνικών, χρηματοοικονομικών και συμβατικών απαιτήσεων για το επιλεγμένο ναυπηγείο, με το οποίο κάθε πλοιοκτήτης θα υπογράψει σύμβαση.
Το BlueHUBS αφορά τη ναυπήγηση δύο πλοίων μεταφοράς LNG, ένα για τη ΔΕΠΑ και ένα για την NAVIGAS, τα οποία θα καταχωρηθούν στα λιμάνια του Πειραιά και της Λεμεσού αντίστοιχα, προκειμένου να δημιουργηθεί η βασική αλυσίδα εφοδιασμού για τη διανομή υγροποιημένου φυσικού αερίου σε χρήστες για τα λιμάνια του Πειραιά, του Ηρακλείου, της Λεμεσού και άλλων λιμένων της ΕΕ στην Ανατολική Μεσόγειο.
Χωρητικότητα 3.000-4.000 κ.μ.
Τα πλοία θα είναι χωρητικότητας 3.000-4.000 κ.μ. και θα πρέπει να είναι σε θέση να ανεφοδιάζονται με LNG τόσο από γειτονικούς τερματικούς σταθμούς όπως η Ρεβυθούσα στην Ελλάδα και το FSRU Βασιλικού στην Κύπρο, αλλά και από οποιοδήποτε άλλο τερματικό σταθμό με εγκαταστάσεις φόρτωσης LNG μικρής κλίμακας. Εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν το 2022.
Το πλοίο με έδρα στον Πειραιά προβλέπεται να ανεφοδιάζει σκάφη και άλλα πλωτά μέσα, συμβάλλοντας έτσι στη διείσδυση του φυσικού αερίου στη ναυτιλία ενώ παράλληλα θα σημάνει και την ενεργοποίηση της ΔΕΠΑ στο χώρο του LNG bunkering.
Η χρήση του LNG στη ναυτιλία αποτελεί την καλύτερη λύση για την αντιμετώπιση των αυστηρότερων περιβαλλοντικών απαιτήσεων που θα ισχύουν παγκοσμίως για τα ναυτιλιακά καύσιμα από τις αρχές του 2020 (MARPOL Annex VI), αλλά και νέων περιβαλλοντικών απαιτήσεων που πιθανότατα θα επιβληθούν στη συνέχεια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου