Από το energypress.gr
Αν και από τις πρώτες μέρες της νέας διακυβέρνησης ο πρωθυπουργός αλλά και η ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας έθεταν στις πρώτες προτεραιότητες των αποκρατικοποιήσεων των Ελληνικών Πετρελαίων, εντούτοις, σχεδόν έξι μήνες μετά, το χρονοδιάγραμμα της πώλησης μέρους των μετοχών του δημοσίου δεν είναι ξεκάθαρο.
Στις προγραμματικές δηλώσεις της νέας κυβέρνησης, το καλοκαίρι, τόσο ο Κυριάκος Μητσοτάκης όσο και ο υπουργός ΠΕΝ Κωστής Χατζηδάκης αναφερόμενοι..
στα προγράμματα των μεταρρυθμίσεων και ιδιωτικοποιήσεων έβαζαν ψηλά στη λίστα την πώληση μετοχών από το συνολικό 35,47% που κατέχει το ελληνικό δημόσιο στην πετρελαϊκή εταιρία. Αρχές Φθινοπώρου ο κ. Χατζηδάκης ήταν από τους πρώτους που συνιστούσε στην αγορά υπομονή για τη συγκεκριμένη πώληση. Την ίδια ταυτόχρονα περίοδο κυβερνητικές διαρροές έκαναν λόγο για μεγάλο ενδιαφέρον υποψήφιων επενδυτών χαρακτηρίζοντας την πώληση των ΕΛ.ΠΕ και του «Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών» εμβληματικές. Λίγο πριν το τέλος του περασμένου έτους η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ γνωστοποιούσε ότι ο στόχος των εσόδων 2,4 δις. ευρώ για το 2020 θα επιτευχθεί χάρη στα ΕΛ.ΠΕ, τον ΔΑΑ και τις δύο ΔΕΠΑ. Αν και το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων παρέπεμπε την πώληση των μετοχών του δημοσίου στην εισηγμένη σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα.
Χθες ο κ. Χατζηδάκης μιλώντας στο ενεργειακό συνέδριο Athens Energy Dialogues απαρίθμησε συνοπτικά τις αποκρατικοποιήσεις του τομέα του για το 2020. Τα ΕΛ.ΠΕ ήταν εκτός της λίστας. Κύκλοι του υπουργού όταν ρωτήθηκαν για το θέμα σχολίασαν πως ο κ. Χατζηδάκης από το Φθινόπωρο συνέστηνε σε όποιον τον ρωτούσε για το «πωλητήριο» στην εταιρία να μη βιάζεται.
Όπως όλα δείχνουν η διάθεση πακέτου μετοχών της εισηγμένης πάει ακόμη πιο πίσω.
Στελέχη της αγοράς αποδίδουν αυτή τη νέα μετάθεση, κάποιοι κάνουν λόγο ακόμη και για ματαίωση των σχεδίων της αποκρατικοποίησης, στην ειλημμένη απόφαση του ομίλου Λάτση (κατέχει το 45,48%) να μην πουλήσει αλλά και να μην επιθυμεί και την είσοδο κι άλλου επενδυτή στην πετρελαϊκή εταιρία. Άρα κατά τις ίδιες απόψεις, το κράτος δεν θα κέρδιζε τίποτα περισσότερο από τη διάθεση ενός μικρού ποσοστού μετοχών σε σχέση με την προηγούμενη κοινή προσπάθεια των δύο μετόχων να δώσουν μεγαλύτερο μερίδιο.
Άλλος ένας λόγος, λένε πηγές, είναι και το γεγονός ότι από τη στιγμή που εκκινήθηκαν οι διαδικασίες πώλησης των δύο ΔΕΠΑ Εμπορίας και Υποδομών, όπου τα ΕΛ.ΠΕ κατέχουν ποσοστό 35%, ήταν αναμενόμενο να πάει πιο πέρα η συγκεκριμένη ιδιωτικοποίηση.
Τέλος, δεν θα πρέπει να παραβλέπει κανείς και τις συνθήκες των διεθνών αγορών στην παρούσα φάση. Ο κ. Χατζηδάκης πάντα μιλούσε για πώληση στην κατάλληλη χρονική στιγμή και με τις καλύτερες το δυνατόν διεθνείς συνθήκες
Αν και από τις πρώτες μέρες της νέας διακυβέρνησης ο πρωθυπουργός αλλά και η ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας έθεταν στις πρώτες προτεραιότητες των αποκρατικοποιήσεων των Ελληνικών Πετρελαίων, εντούτοις, σχεδόν έξι μήνες μετά, το χρονοδιάγραμμα της πώλησης μέρους των μετοχών του δημοσίου δεν είναι ξεκάθαρο.
Στις προγραμματικές δηλώσεις της νέας κυβέρνησης, το καλοκαίρι, τόσο ο Κυριάκος Μητσοτάκης όσο και ο υπουργός ΠΕΝ Κωστής Χατζηδάκης αναφερόμενοι..
στα προγράμματα των μεταρρυθμίσεων και ιδιωτικοποιήσεων έβαζαν ψηλά στη λίστα την πώληση μετοχών από το συνολικό 35,47% που κατέχει το ελληνικό δημόσιο στην πετρελαϊκή εταιρία. Αρχές Φθινοπώρου ο κ. Χατζηδάκης ήταν από τους πρώτους που συνιστούσε στην αγορά υπομονή για τη συγκεκριμένη πώληση. Την ίδια ταυτόχρονα περίοδο κυβερνητικές διαρροές έκαναν λόγο για μεγάλο ενδιαφέρον υποψήφιων επενδυτών χαρακτηρίζοντας την πώληση των ΕΛ.ΠΕ και του «Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών» εμβληματικές. Λίγο πριν το τέλος του περασμένου έτους η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ γνωστοποιούσε ότι ο στόχος των εσόδων 2,4 δις. ευρώ για το 2020 θα επιτευχθεί χάρη στα ΕΛ.ΠΕ, τον ΔΑΑ και τις δύο ΔΕΠΑ. Αν και το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων παρέπεμπε την πώληση των μετοχών του δημοσίου στην εισηγμένη σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα.
Χθες ο κ. Χατζηδάκης μιλώντας στο ενεργειακό συνέδριο Athens Energy Dialogues απαρίθμησε συνοπτικά τις αποκρατικοποιήσεις του τομέα του για το 2020. Τα ΕΛ.ΠΕ ήταν εκτός της λίστας. Κύκλοι του υπουργού όταν ρωτήθηκαν για το θέμα σχολίασαν πως ο κ. Χατζηδάκης από το Φθινόπωρο συνέστηνε σε όποιον τον ρωτούσε για το «πωλητήριο» στην εταιρία να μη βιάζεται.
Όπως όλα δείχνουν η διάθεση πακέτου μετοχών της εισηγμένης πάει ακόμη πιο πίσω.
Στελέχη της αγοράς αποδίδουν αυτή τη νέα μετάθεση, κάποιοι κάνουν λόγο ακόμη και για ματαίωση των σχεδίων της αποκρατικοποίησης, στην ειλημμένη απόφαση του ομίλου Λάτση (κατέχει το 45,48%) να μην πουλήσει αλλά και να μην επιθυμεί και την είσοδο κι άλλου επενδυτή στην πετρελαϊκή εταιρία. Άρα κατά τις ίδιες απόψεις, το κράτος δεν θα κέρδιζε τίποτα περισσότερο από τη διάθεση ενός μικρού ποσοστού μετοχών σε σχέση με την προηγούμενη κοινή προσπάθεια των δύο μετόχων να δώσουν μεγαλύτερο μερίδιο.
Άλλος ένας λόγος, λένε πηγές, είναι και το γεγονός ότι από τη στιγμή που εκκινήθηκαν οι διαδικασίες πώλησης των δύο ΔΕΠΑ Εμπορίας και Υποδομών, όπου τα ΕΛ.ΠΕ κατέχουν ποσοστό 35%, ήταν αναμενόμενο να πάει πιο πέρα η συγκεκριμένη ιδιωτικοποίηση.
Τέλος, δεν θα πρέπει να παραβλέπει κανείς και τις συνθήκες των διεθνών αγορών στην παρούσα φάση. Ο κ. Χατζηδάκης πάντα μιλούσε για πώληση στην κατάλληλη χρονική στιγμή και με τις καλύτερες το δυνατόν διεθνείς συνθήκες
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου