Από το energypress.gr
Αυτήν την περίοδο σχεδόν όλα τα διυλιστήρια δέχονται ισχυρές πιέσεις στην κερδοφορία τους λόγω της σημαντικής πτώσεις των περιθωρίων. Όλα πλην των μονάδων των Ελληνικών Πετρελαίων τα οποία στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου έχουν ένα στρατηγικό πλεονέκτημα, διαθέτοντας στην αγορά τα νέα ναυτιλιακά καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο αλλά και τα συμβατικά ναυτιλιακά καύσιμα για τα πλοία στα οποία..
έχουν τοποθετηθεί scrubbers. Η δυνατότητα παραγωγής όλης της γκάμας των καυσίμων και η ευελιξία που σήμερα επιδεικνύουν τα ΕΛΠΕ είναι αποτέλεσμα των στρατηγικών αποφάσεων που ελήφθησαν το 2006 για την αναβάθμιση του διυλιστηρίου της Ελευσίνας.
Αυτήν την περίοδο ωστόσο βρίσκεται σε εξέλιξη και ένας νέος μετασχηματισμός, που έχει ως στόχο μακροπρόθεσμα τα Ελληνικά Πετρέλαια να έχουν μακροπρόθεσμη προοπτική ακόμη και όταν η οικονομία προσαρμοστεί στο περιβάλλον των ουδέτερων εκπομπών άνθρακα. Ο μετασχηματισμός αυτός περιλαμβάνει την αύξηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, την ενίσχυση της θέσης στην αγορά ηλεκτρισμού αλλά και την ακόμη πιο δυναμική παρουσία στην αγορά του φυσικού αερίου.
Παράλληλα στη διύλιση υλοποιούνται αυτή τη στιγμή επενδύσεις που ανεβάζουν κατηγορία τα ΕΛΠΕ με στόχο από εύρος κερδοφορίας από τα επίπεδα των 700 - 800 εκατ. ευρώ, στο 1 δισ. ευρώ.
Στις ΑΠΕ τα ΕΛΠΕ αναμένεται να κινηθούν με πιο γρήγορο ρυθμό και έχουν ως στόχο σε διάστημα 24 μηνών να έχουν σε λειτουργία 600MW. Μάλιστα στον επόμενο διαγωνισμό σκοπεύουν να κατέβουν το Φεβρουάριο με 460MW.
Σε ό,τι αφορά το φυσικό αέριο, το δεδομένο είναι ότι ο όμιλος ΕΛΠΕ έχει άμεσο ενδιαφέρον για την αποκρατικοποίηση της ΔΕΠΑ. Αναμένεται να συμμετάσχει στο διαγωνισμό, είτε αποκτώντας το σύνολο των μετοχών και το μάνατζμεντ, είτε πουλώντας το μερίδιο 35% που σήμερα κατέχει. Σε κάθε περίπτωση τα ΕΛΠΕ θέλουν ξεκάθαρο τοπίο. Απομένει μάλιστα να διευκρινιστούν οι προθέσεις και του συνεταίρου του ομίλου στην αγορά ηλεκτρισμού Edison, προκειμένου να αποφασιστεί εάν στο διαγωνισμό για τη ΔΕΠΑ τα ΕΛΠΕ θα κατέβουν μέσω της Elpedison.
Αντίθετα, έχει ληφθεί απόφαση για πώληση της συμμετοχής στα δίκτυα διανομής, όπου αναμένονται και σημαντικά έσοδα.
Στον ηλεκτρισμό, μέχρι το καλοκαίρι αναμένεται η τελική επενδυτική απόφαση για την κατασκευή της νέας μονάδας, που θα συναρτηθεί από την πρόοδο της υλοποίησης του target model αλλά και από το δέσμευση της πολιτείας στο πρόγραμμα της απολιγνιτοποίησης.
Τἐλος σε ό,τι αφορά την έρευνα και παραγωγή η πρώτη γεώτρηση αναμένεται να γίνει στον Πατραϊκό στα τέλη του 2020 την ίδια στιγμή που προχωρούν οι σεισμικές στα υπόλοιπα οικόπεδα
Αυτήν την περίοδο σχεδόν όλα τα διυλιστήρια δέχονται ισχυρές πιέσεις στην κερδοφορία τους λόγω της σημαντικής πτώσεις των περιθωρίων. Όλα πλην των μονάδων των Ελληνικών Πετρελαίων τα οποία στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου έχουν ένα στρατηγικό πλεονέκτημα, διαθέτοντας στην αγορά τα νέα ναυτιλιακά καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο αλλά και τα συμβατικά ναυτιλιακά καύσιμα για τα πλοία στα οποία..
έχουν τοποθετηθεί scrubbers. Η δυνατότητα παραγωγής όλης της γκάμας των καυσίμων και η ευελιξία που σήμερα επιδεικνύουν τα ΕΛΠΕ είναι αποτέλεσμα των στρατηγικών αποφάσεων που ελήφθησαν το 2006 για την αναβάθμιση του διυλιστηρίου της Ελευσίνας.
Αυτήν την περίοδο ωστόσο βρίσκεται σε εξέλιξη και ένας νέος μετασχηματισμός, που έχει ως στόχο μακροπρόθεσμα τα Ελληνικά Πετρέλαια να έχουν μακροπρόθεσμη προοπτική ακόμη και όταν η οικονομία προσαρμοστεί στο περιβάλλον των ουδέτερων εκπομπών άνθρακα. Ο μετασχηματισμός αυτός περιλαμβάνει την αύξηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, την ενίσχυση της θέσης στην αγορά ηλεκτρισμού αλλά και την ακόμη πιο δυναμική παρουσία στην αγορά του φυσικού αερίου.
Παράλληλα στη διύλιση υλοποιούνται αυτή τη στιγμή επενδύσεις που ανεβάζουν κατηγορία τα ΕΛΠΕ με στόχο από εύρος κερδοφορίας από τα επίπεδα των 700 - 800 εκατ. ευρώ, στο 1 δισ. ευρώ.
Στις ΑΠΕ τα ΕΛΠΕ αναμένεται να κινηθούν με πιο γρήγορο ρυθμό και έχουν ως στόχο σε διάστημα 24 μηνών να έχουν σε λειτουργία 600MW. Μάλιστα στον επόμενο διαγωνισμό σκοπεύουν να κατέβουν το Φεβρουάριο με 460MW.
Σε ό,τι αφορά το φυσικό αέριο, το δεδομένο είναι ότι ο όμιλος ΕΛΠΕ έχει άμεσο ενδιαφέρον για την αποκρατικοποίηση της ΔΕΠΑ. Αναμένεται να συμμετάσχει στο διαγωνισμό, είτε αποκτώντας το σύνολο των μετοχών και το μάνατζμεντ, είτε πουλώντας το μερίδιο 35% που σήμερα κατέχει. Σε κάθε περίπτωση τα ΕΛΠΕ θέλουν ξεκάθαρο τοπίο. Απομένει μάλιστα να διευκρινιστούν οι προθέσεις και του συνεταίρου του ομίλου στην αγορά ηλεκτρισμού Edison, προκειμένου να αποφασιστεί εάν στο διαγωνισμό για τη ΔΕΠΑ τα ΕΛΠΕ θα κατέβουν μέσω της Elpedison.
Αντίθετα, έχει ληφθεί απόφαση για πώληση της συμμετοχής στα δίκτυα διανομής, όπου αναμένονται και σημαντικά έσοδα.
Στον ηλεκτρισμό, μέχρι το καλοκαίρι αναμένεται η τελική επενδυτική απόφαση για την κατασκευή της νέας μονάδας, που θα συναρτηθεί από την πρόοδο της υλοποίησης του target model αλλά και από το δέσμευση της πολιτείας στο πρόγραμμα της απολιγνιτοποίησης.
Τἐλος σε ό,τι αφορά την έρευνα και παραγωγή η πρώτη γεώτρηση αναμένεται να γίνει στον Πατραϊκό στα τέλη του 2020 την ίδια στιγμή που προχωρούν οι σεισμικές στα υπόλοιπα οικόπεδα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου