Από το worldenergynews.gr
Στην τελική ευθεία βρίσκεται η έναρξη υλοποίησης της επένδυσης ύψους 310 εκατ. ευρώ, που προγραμματίζει η Motor Oil στα διυλιστήρια Κορίνθου για την ενίσχυση της παραγωγής βενζινών υψηλών οκτανίων και κηροζίνης.
Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, η διοίκηση του ομίλου στο χθεσινό conference call με αναλυτές για τα οικονομικά αποτελέσματα 9μηνου και τρίτου 3μηνου, επισήμανε πως..
οι πρώτες εργασίες θα ξεκινήσουν τον Ιανουάριο, καθώς έχουν διευθετηθεί έως και οι προμήθειες του απαραίτητου εξοπλισμού.
Όπως έχει ανακοινώσει ο Όμιλος, στόχος της επένδυσης είναι να να εκσυγχρονισθούν μονάδες από τις οποίες σήμερα παράγονται προϊόντα με μικρότερο περιθώριο (κατά κύριο λόγο νάφθα), ώστε μετά την αναβάθμιση να παράγουν κατά 85%- 90% βενζίνες υψηλών οκτανίων και κηροζίνη, η οποία προορίζεται για αεροπορικά καύσιμα.
Με αυτόν τον τρόπο προβλέπεται να ενισχυθεί κατά 700.000 τόνους η παραγωγή βενζινών υψηλών οκτανίων, κηροζίνης και υδρογόνου, με αντίστοιχη μείωση της παραγωγής νάφθας.
Έτσι, χάρη στη νέα επένδυση, θα επέλθει ποιοτική αναβάθμιση της παραγωγής, με τη «μετατόπισή» της προς προϊόντα με μεγαλύτερο περιθώριο, χωρίς ουσιαστικά να διαφοροποιηθούν οι συνολικές ποσότητες προϊόντων που παράγονται από τα διυλιστήρια.
Κατά το χθεσινό conference call, ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Πέτρος Τζαννετάκης, φέρεται να επισήμανε πως στο μεγαλύτερο της ποσοστό, περί το 90%, η σχετική χρηματοδοτική δαπάνη θα «αποτυπωθεί» στο CAPEX του 2020 και του 2021. Έτσι, η επίδραση στο CAPEX του 2022 θα είναι πολύ μικρή.
Στα 100 εκατ. ευρώ η επένδυση για την ηλεκτροπαραγωγική μονάδα στην Κρήτη
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο κ. Τζαννετάκης έκανε αναφορά και στο σχέδιο του Ομίλου για την εγκατάσταση στην Κρήτη μίας ηλεκτροπαραγωγικής μονάδας με καύσιμο LPG.
Όπως υπογράμμισε, αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε εξέλιξη η μελέτη σκοπιμότητας για το έργο.
Πρόσθεσε ότι οι αποφάσεις για το πρότζεκτ θα ληφθούν από τον Όμιλο στις αρχές της επόμενης χρονιάς. Επίσης, προσδιόρισε το ύψος της επένδυσης σε ένα ποσό της τάξης των 100 εκατομμυρίων.
Όσον αφορά την πρόσφατη είσοδο του Ομίλου στις ΑΠΕ, ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος τόνισε ότι προετοιμάζονται κινήσεις για την ενίσχυση του χαρτοφυλακίου σε μονάδες ανανεώσιμων πηγών.
Η προσθήκη πάντως νέας εγκατεστημένης ισχύος θα γίνει μέσω μικρών έργων.
Έτοιμη η Motor Oil για τον ΙΜΟ 2020
Ο κ. Τζαννετάκης φέρεται επίσης να επισήμανε πως ο Όμιλος θα είναι έτοιμος για την εφαρμογή του νέου κανονισμού για τα ναυτιλιακά καύσιμα, γνωστού ως ΙΜΟ 2020, στις αρχές του χρόνου.
Μάλιστα, παρατήρησε πως θα μπορούσε ήδη να διαθέσει ήδη καύσιμα μειουμένου θείου, για τα οποία ωστόσο αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει ζήτηση.
Σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα, ανέφερε πως η Motor Oil παρουσίασε ισχυρές πωλήσεις τόσο από τη δραστηριότητα του διυλιστηρίου όσο και από την εμπορία, μέσα σε ένα περιβάλλον που χαρακτηρίστηκε από έντονη ρευστότητα των διεθνών τιμών πετρελαίου, αλλά και των περιθωρίων διύλισης.
Μάλιστα, όπως τόνισε, το ύψος στο οποίο κινήθηκαν οι πωλήσεις στο τρίτο τρίμηνο του 2019 (3,776 εκατ. τόνοι), αποτελεί επίδοση-ρεκόρ για τρίτο τρίμηνο έτους.
Στην τελική ευθεία βρίσκεται η έναρξη υλοποίησης της επένδυσης ύψους 310 εκατ. ευρώ, που προγραμματίζει η Motor Oil στα διυλιστήρια Κορίνθου για την ενίσχυση της παραγωγής βενζινών υψηλών οκτανίων και κηροζίνης.
Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, η διοίκηση του ομίλου στο χθεσινό conference call με αναλυτές για τα οικονομικά αποτελέσματα 9μηνου και τρίτου 3μηνου, επισήμανε πως..
οι πρώτες εργασίες θα ξεκινήσουν τον Ιανουάριο, καθώς έχουν διευθετηθεί έως και οι προμήθειες του απαραίτητου εξοπλισμού.
Όπως έχει ανακοινώσει ο Όμιλος, στόχος της επένδυσης είναι να να εκσυγχρονισθούν μονάδες από τις οποίες σήμερα παράγονται προϊόντα με μικρότερο περιθώριο (κατά κύριο λόγο νάφθα), ώστε μετά την αναβάθμιση να παράγουν κατά 85%- 90% βενζίνες υψηλών οκτανίων και κηροζίνη, η οποία προορίζεται για αεροπορικά καύσιμα.
Με αυτόν τον τρόπο προβλέπεται να ενισχυθεί κατά 700.000 τόνους η παραγωγή βενζινών υψηλών οκτανίων, κηροζίνης και υδρογόνου, με αντίστοιχη μείωση της παραγωγής νάφθας.
Έτσι, χάρη στη νέα επένδυση, θα επέλθει ποιοτική αναβάθμιση της παραγωγής, με τη «μετατόπισή» της προς προϊόντα με μεγαλύτερο περιθώριο, χωρίς ουσιαστικά να διαφοροποιηθούν οι συνολικές ποσότητες προϊόντων που παράγονται από τα διυλιστήρια.
Κατά το χθεσινό conference call, ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Πέτρος Τζαννετάκης, φέρεται να επισήμανε πως στο μεγαλύτερο της ποσοστό, περί το 90%, η σχετική χρηματοδοτική δαπάνη θα «αποτυπωθεί» στο CAPEX του 2020 και του 2021. Έτσι, η επίδραση στο CAPEX του 2022 θα είναι πολύ μικρή.
Στα 100 εκατ. ευρώ η επένδυση για την ηλεκτροπαραγωγική μονάδα στην Κρήτη
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο κ. Τζαννετάκης έκανε αναφορά και στο σχέδιο του Ομίλου για την εγκατάσταση στην Κρήτη μίας ηλεκτροπαραγωγικής μονάδας με καύσιμο LPG.
Όπως υπογράμμισε, αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε εξέλιξη η μελέτη σκοπιμότητας για το έργο.
Πρόσθεσε ότι οι αποφάσεις για το πρότζεκτ θα ληφθούν από τον Όμιλο στις αρχές της επόμενης χρονιάς. Επίσης, προσδιόρισε το ύψος της επένδυσης σε ένα ποσό της τάξης των 100 εκατομμυρίων.
Όσον αφορά την πρόσφατη είσοδο του Ομίλου στις ΑΠΕ, ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος τόνισε ότι προετοιμάζονται κινήσεις για την ενίσχυση του χαρτοφυλακίου σε μονάδες ανανεώσιμων πηγών.
Η προσθήκη πάντως νέας εγκατεστημένης ισχύος θα γίνει μέσω μικρών έργων.
Έτοιμη η Motor Oil για τον ΙΜΟ 2020
Ο κ. Τζαννετάκης φέρεται επίσης να επισήμανε πως ο Όμιλος θα είναι έτοιμος για την εφαρμογή του νέου κανονισμού για τα ναυτιλιακά καύσιμα, γνωστού ως ΙΜΟ 2020, στις αρχές του χρόνου.
Μάλιστα, παρατήρησε πως θα μπορούσε ήδη να διαθέσει ήδη καύσιμα μειουμένου θείου, για τα οποία ωστόσο αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει ζήτηση.
Σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα, ανέφερε πως η Motor Oil παρουσίασε ισχυρές πωλήσεις τόσο από τη δραστηριότητα του διυλιστηρίου όσο και από την εμπορία, μέσα σε ένα περιβάλλον που χαρακτηρίστηκε από έντονη ρευστότητα των διεθνών τιμών πετρελαίου, αλλά και των περιθωρίων διύλισης.
Μάλιστα, όπως τόνισε, το ύψος στο οποίο κινήθηκαν οι πωλήσεις στο τρίτο τρίμηνο του 2019 (3,776 εκατ. τόνοι), αποτελεί επίδοση-ρεκόρ για τρίτο τρίμηνο έτους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου