Δευτέρα 14 Οκτωβρίου 2019

Σε νέα ρότα έβαλαν τη Jetoil οι νέοι ιδιοκτήτες της Centracore - 420 εκατ. ευρώ τζίρος στην πρώτη εταιρική χρήση

Από το energypress.gr
Στην ανάκτηση περίπου του 15% των πρατηρίων που ήλεγχε πριν την κρίση και το σχέδιο διάσωσης, έχει προχωρήσει η ιστορική εταιρεία καυσίμων Jetoil, η οποία πλέον έχει περάσει στον έλεγχο της Αυστριακής εταιρείας Centracore. Σύμφωνα με πηγές της εταιρείας, η Jetoil έχει σήμερα συνολικά 83 πρατήρια DODO (dealer owned, dealer operated) κυρίως στη Β. Ελλάδα αλλά και στη Θεσσαλία, την Ήπειρο και τη Στερεά. Υπενθυμίζεται ότι..
όταν η εταιρεία αντιμετώπισε την μεγάλη κρίση το καλοκαίρι του 2016 με τις τραγικές συνέπειες και το θάνατο του ιδρυτή της Ν. Μαμιδάκη, είχε φτάσει να ελέγχει μόλις 35 πρατήρια. 

Στο διάστημα που μεσολάβησε, ως γνωστόν η Jetoil πέρασε στον έλεγχο της Centracore αφού το 2018 εγκρίθηκε το σχέδιο διάσωσης με είσοδο στρατηγικού επενδυτή που ανέλαβε τις υποχρεώσεις με μερικό “κούρεμα”.  Η εταιρεία trading με έδρα τη Βιέννη έχει μετόχους την Λουξεμβουργιανή UFG Europe Holding ( 80,1%) στην οποία μετέχουν private equity funds και την πετρελαϊκή Rosneft (19,9%).

Σημειώνεται ότι ο νέος μέτοχος έχει καταβάλει εκτός από το τίμημα των 107 εκατ. ευρώ, ακόμη 10 εκατ. ευρώ που αφορούν σε επενδύσεις για την αναβάθμιση των αποθηκευτικών εγκαταστάσεων στο Καλοχώρι Θεσσαλονίκης. Στο διάστημα του ενός περίπου έτους που η Jetoil πέρασε στον έλεγχο του νέου μετόχου η εταιρεία έχει αυξήσει τις πωλήσεις της όχι μόνο εντός της ελληνικής αγοράς αλλά και εκτός αφού κάνει αξιοσημείωτους τζίρους εξαγωγών. Η πρώτη εταιρική χρήση υπό το νέο ιδιοκτησιακό καθεστώς, έκλεισε σύμφωνα με πληροφορίες με πωλήσεις ύψους 420 εκατ. ευρώ, με τη νέα Jetoil να διακινεί περί τους 350 χιλ. μετρικούς τόνους. Μέσα στον πρώτο χρόνο δηλαδή κατάφερε να πετύχει το 35% του στόχου του business plan της εξυγίανσης που προβλέπει πωλήσεις 1 εκατ. κυβικά ή αλλιώς μερίδιο της τάξης του 10% στην εγχώρια αγορά (περιλαμβανομένων των εξαγωγών).

Άλλωστε ο στρατηγικός επενδυτής, διαθέτοντας πρόσβαση σε ρωσικά διυλιστήρια, δεν έχει κρύψει ότι ένας από τους βασικούς λόγους που επένδυσε στην Ελλάδα και τη Jetoil ήταν η προοπτική να κάνει trading στις αγορές των Βαλκανίων.

Να αναφερθεί τέλος ότι η άδεια εμπορίας για το διάδοχο σχήμα που ανέλαβε τις τύχες του ιστορικού σήματος της ελληνικής αγοράς καυσίμων εξασφάλισε την άδεια εμπορίας τον Ιούλιο του 2018.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου