Από το energia.gr
Παρότι αμφισβητούνται οι δυνατότητες που μπορεί να προσφέρει στην προσπάθεια να μεταβούμε σε ένα μέλλον χωρίς άνθρακα η χρήση του υδρογόνου αρχίζει να κερδίζει έδαφος στους τομείς της κινητικότητας, των μεταφορών, της ναυτιλίας, της ενέργειας και της βιομηχανικής μεταποίησης.
Σύμφωνα με διεθνείς αναλυτές η παραγωγή υδρογόνου αυξήθηκε από περίπου 40 εκατομμύρια τόνους το 2005 σε..
περίπου 60 εκατομμύρια τόνους σήμερα. Το 2017, η παγκόσμια αγορά παραγωγής υδρογόνου υπολογίστηκε σε 103 δισ. δολάρια και αναμένεται να φθάσει τα 207 δισ. δολάρια μέχρι το 2026, γεγονός που υποδηλώνει ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 8,1%. Με δεδομένες αυτές τις προσδοκίες ανάπτυξης, η Επιτροπή Μεταβατικής Ενέργειας (ETC) εκτιμά ότι μέχρι το 2050 η παραγωγή θα φθάσει τους 425 εκατομμύρια έως 650 εκατομμύρια τόνους ετησίως.
Τον ισχυρισμό ότι η χρήση υδρογόνου θα ενισχυθεί στους προαναφερόμενους τομείς ενισχύει η ανάγκη να μειωθούν οι εκπομπές ρύπων. Για παράδειγμα, κατά μέσο όρο, περίπου το 60% της ενέργειας που χρησιμοποιείται σε ένα ανθρακωρυχείο σχετίζεται με τη μετακίνηση υλικών. Οι βιομηχανικές εκπομπές που παράγονται επί τόπου αντιπροσωπεύουν το 28% των παγκόσμιων εκπομπών, ενώ ένα επιπλέον 16% απελευθερώνεται κατά τη διάρκεια των μετακινήσεων των εμπορευμάτων. Εάν το υδρογόνο πρόκειται να αποτελέσει μέρος της λύσης, τότε σίγουρα θα χρειαστεί η παραγωγή πολύ περισσότερων από των σημερινών 60 εκατομμύριων τόνων.
Με φόντο τις εξελίξεις αυτές ο μεγαλύτερος όμιλος βιομηχανικών αερίων στον κόσμο, Linde, δήλωσε ότι έχει αποκτήσει μερίδιο 10% στον ελβετικό παραγωγό υδρογόνου Hydrospider. Η Linde, σύμφωνα με ξένα ΜΜΕ θα φέρει την πλούσια εμπειρία της στην κατασκευή και λειτουργία μονάδων ηλεκτρολύσεως και θα συμβάλει επίσης στην οικονομική και ασφαλή λειτουργία των εγκαταστάσεων. Η εταιρεία που εδρεύει στην Ιρλανδία δήλωσε ότι θα υποστηρίξει επίσης την Hydrospider στον αποτελεσματικό ανεφοδιασμό των σταθμών με υδρογόνο. Το υδρογόνο που παράγεται από την Hydrospider θα χρησιμοποιηθεί για την τροφοδοσία των πρώτων 50 από τα 1.600 ηλεκτρικά φορτηγά, τα οποία θα λειτουργούν με κυψέλες καυσίμου. Η Hyundai και η H2 Energy επιδιώκουν να βρίσκονται στους ελβετικούς δρόμους έως το 2025.
Αλλά και στην Κίνα παρατηρήθηκαν σημαντικές εξελίξεις, καθώς η εγκατεστημένη δυναμικότητα των κυψελών καυσίμου υδρογόνου της Κίνας αυξήθηκε κατά 642,6% τους πρώτους επτά μήνες του τρέχοντος έτους, παρά την απόσυρση των ενισχύσεων από τον τομέα των νέων ενεργειακών οχημάτων (NEV), σύμφωνα με στοιχεία της βιομηχανίας. Μάλιστα, η παραγωγή και οι πωλήσεις των οχημάτων κυψελών καυσίμου υδρογόνου αυξήθηκαν 8,8 φορές και 10,1 φορές αντίστοιχα. Βέβαια, οι κυψέλες καυσίμου υδρογόνου εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται κυρίως για την τροφοδοσία λεωφορείων και οχημάτων ειδικού σκοπού αντί για επιβατικά αυτοκίνητα, λόγω του υψηλού κόστους και της έλλειψης εγκαταστάσεων τεχνικής υποστήριξης, όπως οι σταθμοί υδρογόνου.
Παρότι αμφισβητούνται οι δυνατότητες που μπορεί να προσφέρει στην προσπάθεια να μεταβούμε σε ένα μέλλον χωρίς άνθρακα η χρήση του υδρογόνου αρχίζει να κερδίζει έδαφος στους τομείς της κινητικότητας, των μεταφορών, της ναυτιλίας, της ενέργειας και της βιομηχανικής μεταποίησης.
Σύμφωνα με διεθνείς αναλυτές η παραγωγή υδρογόνου αυξήθηκε από περίπου 40 εκατομμύρια τόνους το 2005 σε..
περίπου 60 εκατομμύρια τόνους σήμερα. Το 2017, η παγκόσμια αγορά παραγωγής υδρογόνου υπολογίστηκε σε 103 δισ. δολάρια και αναμένεται να φθάσει τα 207 δισ. δολάρια μέχρι το 2026, γεγονός που υποδηλώνει ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 8,1%. Με δεδομένες αυτές τις προσδοκίες ανάπτυξης, η Επιτροπή Μεταβατικής Ενέργειας (ETC) εκτιμά ότι μέχρι το 2050 η παραγωγή θα φθάσει τους 425 εκατομμύρια έως 650 εκατομμύρια τόνους ετησίως.
Τον ισχυρισμό ότι η χρήση υδρογόνου θα ενισχυθεί στους προαναφερόμενους τομείς ενισχύει η ανάγκη να μειωθούν οι εκπομπές ρύπων. Για παράδειγμα, κατά μέσο όρο, περίπου το 60% της ενέργειας που χρησιμοποιείται σε ένα ανθρακωρυχείο σχετίζεται με τη μετακίνηση υλικών. Οι βιομηχανικές εκπομπές που παράγονται επί τόπου αντιπροσωπεύουν το 28% των παγκόσμιων εκπομπών, ενώ ένα επιπλέον 16% απελευθερώνεται κατά τη διάρκεια των μετακινήσεων των εμπορευμάτων. Εάν το υδρογόνο πρόκειται να αποτελέσει μέρος της λύσης, τότε σίγουρα θα χρειαστεί η παραγωγή πολύ περισσότερων από των σημερινών 60 εκατομμύριων τόνων.
Με φόντο τις εξελίξεις αυτές ο μεγαλύτερος όμιλος βιομηχανικών αερίων στον κόσμο, Linde, δήλωσε ότι έχει αποκτήσει μερίδιο 10% στον ελβετικό παραγωγό υδρογόνου Hydrospider. Η Linde, σύμφωνα με ξένα ΜΜΕ θα φέρει την πλούσια εμπειρία της στην κατασκευή και λειτουργία μονάδων ηλεκτρολύσεως και θα συμβάλει επίσης στην οικονομική και ασφαλή λειτουργία των εγκαταστάσεων. Η εταιρεία που εδρεύει στην Ιρλανδία δήλωσε ότι θα υποστηρίξει επίσης την Hydrospider στον αποτελεσματικό ανεφοδιασμό των σταθμών με υδρογόνο. Το υδρογόνο που παράγεται από την Hydrospider θα χρησιμοποιηθεί για την τροφοδοσία των πρώτων 50 από τα 1.600 ηλεκτρικά φορτηγά, τα οποία θα λειτουργούν με κυψέλες καυσίμου. Η Hyundai και η H2 Energy επιδιώκουν να βρίσκονται στους ελβετικούς δρόμους έως το 2025.
Αλλά και στην Κίνα παρατηρήθηκαν σημαντικές εξελίξεις, καθώς η εγκατεστημένη δυναμικότητα των κυψελών καυσίμου υδρογόνου της Κίνας αυξήθηκε κατά 642,6% τους πρώτους επτά μήνες του τρέχοντος έτους, παρά την απόσυρση των ενισχύσεων από τον τομέα των νέων ενεργειακών οχημάτων (NEV), σύμφωνα με στοιχεία της βιομηχανίας. Μάλιστα, η παραγωγή και οι πωλήσεις των οχημάτων κυψελών καυσίμου υδρογόνου αυξήθηκαν 8,8 φορές και 10,1 φορές αντίστοιχα. Βέβαια, οι κυψέλες καυσίμου υδρογόνου εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται κυρίως για την τροφοδοσία λεωφορείων και οχημάτων ειδικού σκοπού αντί για επιβατικά αυτοκίνητα, λόγω του υψηλού κόστους και της έλλειψης εγκαταστάσεων τεχνικής υποστήριξης, όπως οι σταθμοί υδρογόνου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου