Από το autogreeknews.gr
Το φίλτρο σωματιδίων πετρελαίου ή αλλιώς ή αλλιώς αιθαλοπαγίδες ή το γνωστό και ως DPF (Diesel Particulate Filter) υπάρχει σε όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα με κινητήρες πετρελαίου, ενώ πλέον και στους βενζίνης τοποθετείται το φίλτρο σωματιδίων βενζίνης (Gasoline Particulate Filter).
Σκοπός του DPF είναι να αφαιρεί την αιθάλη που..
εκπέμπεται από τα καυσαέρια που εκπέμπονται από τον κινητήρα πετρελαίου. Το σύστημα DPF καίει αυτόματα (οξείδωση) και αφαιρεί τη συσσωρευμένη αιθάλη, ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης. Με άλλα λόγια, η ενεργή καύση από το σύστημα ελέγχου κινητήρα και την υψηλή θερμοκρασία καυσαερίων που προκαλείται από τις συνθήκες κανονικής/υψηλής οδήγησης καίει και απομακρύνει τη συσσωρευμένη αιθάλη.
Ωστόσο, αν το αυτοκίνητο οδηγείται με χαμηλή ταχύτητα για μεγάλο χρονικό διάστημα, η συσσωρευμένη αιθάλη μπορεί να μην απομακρυνθεί αυτόματα εξαιτίας της χαμηλής θερμοκρασίας των καυσαερίων. Ειδικά σε αυτή την περίπτωση, η ποσότητα αιθάλης είναι εκτός ορίου ανίχνευσης, η διαδικασία οξείδωσης αιθάλης από το σύστημα ελέγχου κινητήρα μπορεί να μην συμβεί και μπορεί να αναβοσβήνει η ενδεικτική λυχνία βλάβης.
Όταν αναβοσβήνει η ενδεικτική λυχνία βλάβης, μπορεί να σταματήσει να αναβοσβήνει, οδηγώντας το αυτοκίνητο με περισσότερο από 60 χλμ./ώρα σε ανοιχτό δρόμο και για αρκετά λεπτά, έτσι ώστε να ξεμπουκώσει.
Αν η ενδεικτική λυχνία βλάβης συνεχίσει να αναβοσβήνει, παρά τη διαδικασία της αναγέννησης του φίλτρου DPF, τότε καλό είναι να πάτε να το ελέγξετε σε ένα συνεργείο. Αν συνεχίσετε να οδηγείτε με την ενδεικτική λυχνία βλάβης να αναβοσβήνει για μεγάλη διάρκεια, το σύστημα DPF μπορεί να υποστεί ζημιά και να χειροτερέψει η κατανάλωση του πετρελαίου.
Αν χρησιμοποιείτε πετρέλαιο που περιλαμβάνει υψηλά επίπεδα θείου (περισσότερο από 50 ppm θείου) και απροσδιόριστα πρόσθετα, μπορεί να προκληθεί ζημιά στο σύστημα DPF και να εκλυθεί λευκός καπνός
Το φίλτρο σωματιδίων πετρελαίου ή αλλιώς ή αλλιώς αιθαλοπαγίδες ή το γνωστό και ως DPF (Diesel Particulate Filter) υπάρχει σε όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα με κινητήρες πετρελαίου, ενώ πλέον και στους βενζίνης τοποθετείται το φίλτρο σωματιδίων βενζίνης (Gasoline Particulate Filter).
Σκοπός του DPF είναι να αφαιρεί την αιθάλη που..
εκπέμπεται από τα καυσαέρια που εκπέμπονται από τον κινητήρα πετρελαίου. Το σύστημα DPF καίει αυτόματα (οξείδωση) και αφαιρεί τη συσσωρευμένη αιθάλη, ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης. Με άλλα λόγια, η ενεργή καύση από το σύστημα ελέγχου κινητήρα και την υψηλή θερμοκρασία καυσαερίων που προκαλείται από τις συνθήκες κανονικής/υψηλής οδήγησης καίει και απομακρύνει τη συσσωρευμένη αιθάλη.
Ωστόσο, αν το αυτοκίνητο οδηγείται με χαμηλή ταχύτητα για μεγάλο χρονικό διάστημα, η συσσωρευμένη αιθάλη μπορεί να μην απομακρυνθεί αυτόματα εξαιτίας της χαμηλής θερμοκρασίας των καυσαερίων. Ειδικά σε αυτή την περίπτωση, η ποσότητα αιθάλης είναι εκτός ορίου ανίχνευσης, η διαδικασία οξείδωσης αιθάλης από το σύστημα ελέγχου κινητήρα μπορεί να μην συμβεί και μπορεί να αναβοσβήνει η ενδεικτική λυχνία βλάβης.
Όταν αναβοσβήνει η ενδεικτική λυχνία βλάβης, μπορεί να σταματήσει να αναβοσβήνει, οδηγώντας το αυτοκίνητο με περισσότερο από 60 χλμ./ώρα σε ανοιχτό δρόμο και για αρκετά λεπτά, έτσι ώστε να ξεμπουκώσει.
Αν η ενδεικτική λυχνία βλάβης συνεχίσει να αναβοσβήνει, παρά τη διαδικασία της αναγέννησης του φίλτρου DPF, τότε καλό είναι να πάτε να το ελέγξετε σε ένα συνεργείο. Αν συνεχίσετε να οδηγείτε με την ενδεικτική λυχνία βλάβης να αναβοσβήνει για μεγάλη διάρκεια, το σύστημα DPF μπορεί να υποστεί ζημιά και να χειροτερέψει η κατανάλωση του πετρελαίου.
Αν χρησιμοποιείτε πετρέλαιο που περιλαμβάνει υψηλά επίπεδα θείου (περισσότερο από 50 ppm θείου) και απροσδιόριστα πρόσθετα, μπορεί να προκληθεί ζημιά στο σύστημα DPF και να εκλυθεί λευκός καπνός
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου