Από το worldenergynews.gr
Η ποιότητα του ρωσικού πετρελαίου που διοχετεύεται στη βόρεια και κεντρική Ευρώπη έχει χειροτερεύσει σημαντικά τις τελευταίες ημέρες, σύμφωνα με traders και ρώσους αξιωματούχοι, της βιομηχανίας διύλισης.
Το πετρέλαιο που διακεινείται μέσω του λιμένα της Βαλτικής Ust Luga και του αγωγού Druzhba στη Λευκορωσία, την Πολωνία, τη Γερμανία, την Ουγγαρία και την Τσεχική Δημοκρατία έχει μολυνθεί με υψηλά επίπεδα..
οργανικού χλωριούχου από τις 19 Απριλίου.
Το υλικό χρησιμοποιείται για την ενίσχυση της παραγωγής πετρελαίου, αλλά πρέπει να διαχωρίζεται από το πετρέλαιο πριν από την αποστολή καθώς μπορεί να καταστρέψει τον εξοπλισμό διύλισης.
Σύμφωνα με τους traders και αρκετές ευρωπαϊκές μεγάλες εταιρείες, τα επίπεδα οργανικού χλωρίου κυμάνθηκαν στα 150-330 μέρη ανά εκατομμύριο (ppm) αντί του ανώτατου ορίου των 10 ppm και του συνήθους επιπέδου περίπου 1-3 ppm.
Το ρωσικό υπουργείο ενέργειας επιβεβαίωσε ότι υπήρξαν προβλήματα ποιότητας και ότι το μονοπώλιο του αγωγού Transneft προσπαθούσε να διορθώσει το πρόβλημα το συντομότερο δυνατόν χωρίς όμως να δώσει κανένα χρονοδιάγραμμα.
Μια ρωσική πηγή ενέργειας που επικαλείται το Reuters δήλωσε ότι το πρόβλημα θα μπορούσε να διευθετηθεί μέχρι το τέλος της εβδομάδας.
Η μόλυνση αργού είναι σπάνια στη Ρωσία. Οι traders σημείωσαν ότι το πετρέλαιο είχε μολυνθεί τελευταία με υψηλά επίπεδα οργανικού χλωρίου πριν από περίπου 10 χρόνια, αλλά σε χαμηλότερη κλίμακα.
Αυτή τη φορά το πρόβλημα έχει γίνει τόσο μεγάλο που τα διυλιστήρια στην Πολωνία και τη Γερμανία που ανήκουν στην PKN Orlen, την BP,τ ην Total και την Shell σκέφτονται να αναστείλουν τις αγορές ρωσικού πετρελαίου κατά μήκος του αγωγού Druzhna, που αποτελεί μεγάλο μέρος των εισαγωγών τους.
Από το λιμάνι του Ust Luga, τουλάχιστον πέντε δεξαμενόπλοια με μολυσμένο αργό, που ανήκουν σε εταιρείες πετρελαιοειδών Rosneft, Surgut και Kazakh, αγοράστηκε από εμπόρους και μεγάλες εταιρείες όπως η Equinor, η Vitol, η Trafigura, η Glencore και η Total.
Οι αγοραστές έχουν υποβάλει προ-ισχυρισμούς στους ρωσικούς πωλητές πετρελαίου, αναφέροντας ότι μπορούν να ζητήσουν αποζημίωση, ανέφεραν traders.
"Οι Ρώσοι πωλητές πετρελαίου έχουν ζητήσει με τη σειρά τους εξηγήσεις από τη Transneft, αλλά μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει καμία οδηγία", ανέφερε μία από τις πηγές.
Το υπουργείο ενέργειας δήλωσε ότι συνεργάζεται με την Transneft για την επίλυση του ζητήματος, μεταξύ άλλων παρέχοντας πετρέλαιο στη Λευκορωσία μέσω εναλλακτικών διαδρομών. Δεν σχολίασε τα προβλήματα στην Πολωνία, τη Γερμανία ή το Ust Luga.
Δεν ήταν σαφές ποιος ρώσος παραγωγός προκάλεσε τη μόλυνση.
Οι traders ανέφεραν ότι η αποτυχία της Transneft να διορθώσει γρήγορα το πρόβλημα θα μπορούσε να οδηγήσει τα διυλιστήρια να σταματήσουν να αγοράζουν ρωσικό πετρέλαιο ή να αναστείλουν τις εργασίες για να καθαρίσουν αγωγούς από το ανεπιθύμητο αργό
Η ποιότητα του ρωσικού πετρελαίου που διοχετεύεται στη βόρεια και κεντρική Ευρώπη έχει χειροτερεύσει σημαντικά τις τελευταίες ημέρες, σύμφωνα με traders και ρώσους αξιωματούχοι, της βιομηχανίας διύλισης.
Το πετρέλαιο που διακεινείται μέσω του λιμένα της Βαλτικής Ust Luga και του αγωγού Druzhba στη Λευκορωσία, την Πολωνία, τη Γερμανία, την Ουγγαρία και την Τσεχική Δημοκρατία έχει μολυνθεί με υψηλά επίπεδα..
οργανικού χλωριούχου από τις 19 Απριλίου.
Το υλικό χρησιμοποιείται για την ενίσχυση της παραγωγής πετρελαίου, αλλά πρέπει να διαχωρίζεται από το πετρέλαιο πριν από την αποστολή καθώς μπορεί να καταστρέψει τον εξοπλισμό διύλισης.
Σύμφωνα με τους traders και αρκετές ευρωπαϊκές μεγάλες εταιρείες, τα επίπεδα οργανικού χλωρίου κυμάνθηκαν στα 150-330 μέρη ανά εκατομμύριο (ppm) αντί του ανώτατου ορίου των 10 ppm και του συνήθους επιπέδου περίπου 1-3 ppm.
Το ρωσικό υπουργείο ενέργειας επιβεβαίωσε ότι υπήρξαν προβλήματα ποιότητας και ότι το μονοπώλιο του αγωγού Transneft προσπαθούσε να διορθώσει το πρόβλημα το συντομότερο δυνατόν χωρίς όμως να δώσει κανένα χρονοδιάγραμμα.
Μια ρωσική πηγή ενέργειας που επικαλείται το Reuters δήλωσε ότι το πρόβλημα θα μπορούσε να διευθετηθεί μέχρι το τέλος της εβδομάδας.
Η μόλυνση αργού είναι σπάνια στη Ρωσία. Οι traders σημείωσαν ότι το πετρέλαιο είχε μολυνθεί τελευταία με υψηλά επίπεδα οργανικού χλωρίου πριν από περίπου 10 χρόνια, αλλά σε χαμηλότερη κλίμακα.
Αυτή τη φορά το πρόβλημα έχει γίνει τόσο μεγάλο που τα διυλιστήρια στην Πολωνία και τη Γερμανία που ανήκουν στην PKN Orlen, την BP,τ ην Total και την Shell σκέφτονται να αναστείλουν τις αγορές ρωσικού πετρελαίου κατά μήκος του αγωγού Druzhna, που αποτελεί μεγάλο μέρος των εισαγωγών τους.
Από το λιμάνι του Ust Luga, τουλάχιστον πέντε δεξαμενόπλοια με μολυσμένο αργό, που ανήκουν σε εταιρείες πετρελαιοειδών Rosneft, Surgut και Kazakh, αγοράστηκε από εμπόρους και μεγάλες εταιρείες όπως η Equinor, η Vitol, η Trafigura, η Glencore και η Total.
Οι αγοραστές έχουν υποβάλει προ-ισχυρισμούς στους ρωσικούς πωλητές πετρελαίου, αναφέροντας ότι μπορούν να ζητήσουν αποζημίωση, ανέφεραν traders.
"Οι Ρώσοι πωλητές πετρελαίου έχουν ζητήσει με τη σειρά τους εξηγήσεις από τη Transneft, αλλά μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει καμία οδηγία", ανέφερε μία από τις πηγές.
Το υπουργείο ενέργειας δήλωσε ότι συνεργάζεται με την Transneft για την επίλυση του ζητήματος, μεταξύ άλλων παρέχοντας πετρέλαιο στη Λευκορωσία μέσω εναλλακτικών διαδρομών. Δεν σχολίασε τα προβλήματα στην Πολωνία, τη Γερμανία ή το Ust Luga.
Δεν ήταν σαφές ποιος ρώσος παραγωγός προκάλεσε τη μόλυνση.
Οι traders ανέφεραν ότι η αποτυχία της Transneft να διορθώσει γρήγορα το πρόβλημα θα μπορούσε να οδηγήσει τα διυλιστήρια να σταματήσουν να αγοράζουν ρωσικό πετρέλαιο ή να αναστείλουν τις εργασίες για να καθαρίσουν αγωγούς από το ανεπιθύμητο αργό
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου