Κυριακή 27 Ιανουαρίου 2019

Έκτακτη Επικαιρότητα: Η Γερμανία ανακοίνωσε πότε ΔΕΝ θα κλείσει τα ανθρακικά της εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής.


Από το greeklignite.blogspot.com
Η Γερμανία θα χάσει με σιγουριά τους κλιματικούς της στόχους για το 2020 κι έχει ανακοινώσει πως "σκοπεύει" να τους πετύχει με λίγα χρόνια καθυστέρηση. Οι στόχοι για το 2030 και τα επόμενα χρόνια μέχρι το 2050 είναι πολύ πιο φιλόδοξοι κι απαιτητικοί κι αν η Γερμανία δεν πέτυχε τους στόχους του 2020 παραμένει άγνωστο με ποιο τρόπο θα τα καταφέρει στο μέλλον. Έτσι πέρυσι σχημάτισαν μια ευρεία Ομάδα Εργασίας, την οποία ονόμασαν "Kommission „Wachstum, Strukturwandel und Beschäftigung“ - Επιτροπή "Ανάπτυξη, διαρθρωτικές αλλαγές και απασχόληση"" και της ανέθεσαν να εξετάσει τρόπους επίτευξης των στόχων.

Ανάμεσα σ' αυτά που θα έπρεπε να εξετάσει η Επιτροπή ήταν να..
προτείνει και μια χρονολογία στην οποία θα μπορούσε να ολοκληρωθεί η ηλεκτροπαραγωγή με άνθρακα. Για το λόγο αυτό και λόγω της σπουδαιότητας της ανθρακικής ηλεκτροπαραγωγής για τη Γερμανική οικονομία, η Επιτροπή ονομάστηκε και "Kohlekommission - Επιτροπή άνθρακα".

Μετά από μαραθώνιες συνεδριάσεις, που χρειάστηκαν πολλούς μήνες και μετά από παρέμβαση της Μέρκελ πριν λίγες ημέρες, χθες, 26/1/2019, η "Επιτροπή άνθρακα" έδωσε στη δημοσιότητα την τελική της έκθεση. Απ' τα 28 επίσημα μέλη, τα 27 ψήφισαν υπέρ και κατά ψήφισε η εκπρόσωπος των χωριών της λιγνιτοπαραγωγού περιοχής της Λουσατίας. 



Η έκθεση είναι ένα μακροσκελές κείμενο 336 σελίδων, φυσικά στα Γερμανικά, όρεξη να 'χετε να διαβάζετε. Μπορείτε να το κατεβάσετε από εδώ. Η ουσία είναι πως η Επιτροπή προτείνει ...
ως τελική χρονολογία εξόδου του άνθρακα απ' τη Γερμανική ηλεκτροπαραγωγή το 2038 (ή και το 2035 εάν οι συνθήκες το επιτρέπουν, αυτό πρέπει να εξεταστεί το 2032), αλλά "Das Abschlussdatum für die Kohleverstromung sollte im Jahr 2026 und 2029 einer umfassenden Überprüfung durch ein unabhängiges Expertengremium hinsichtlich der Auswirkungen auf die Erreichung der Klimaziele, der Entwicklung der Strompreise und der Versorgungssicherheit, der Beschäftigung, der strukturpolitischen Ziele und der realisierten strukturpolitischen Maßnahmen sowie der regionalen Wertschöpfung unterzogen und gegebenenfalls angepasst werden (vgl. Kapitel 6). Ein gegebenenfalls notwendiger Eingriff in Eigentumsrechte ist in diesem Zusammenhang ebenfalls zu berücksichtigen - η τελική ημερομηνία για την ολοκλήρωση της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με άνθρακα πρέπει να αναθεωρηθεί διεξοδικά από ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες κατά τα έτη 2026 και 2029 όσον αφορά την επίτευξη των κλιματικών στόχων, την εξέλιξη των τιμών ενέργειας, την ασφάλεια εφοδιασμού, τα στοιχεία για την απασχόληση και την οικονομική κατάσταση στις λιγνιτικές περιοχές, και θα πρέπει να προσαρμόζεται εάν είναι απαραίτητο". 

Μετά και την τελευταία διατύπωση, πλέον μπορούμε να είμαστε σίγουροι: με βάση τις μέχρι τώρα επιδόσεις τους στην επίτευξη στόχων, το 2040 η Γερμανία θα εξακολουθεί να έχει ηλεκτροπαραγωγή τόσο από το δικό της λιγνίτη, το δικό της μαύρο χρυσό, απ' τις υπερσύγχρονες μονάδες που κατασκεύασε μέχρι το 2012 όσο κι από λιθάνθρακα, από εργοστάσια που ακόμα έχει υπό κατασκευή.  Κι αυτό προφανώς ανοίγει το δρόμο να συνεχιστεί η εκμετάλλευση των δικών μας κοιτασμάτων λιγνίτη στα ήδη υπάρχοντα ανοικτά λιγνιτωρυχεία και η ηλεκτροπαραγωγή απ' τους υπάρχοντες λιγνιτικούς ΑΗΣ, παρατείνοντας τη λειτουργία τους μέχρι την αρχικά προγραμματισμένη διάρκεια ζωής τους. Αλλά μπορείτε να είστε σίγουροι πως το κυρίαρχο Ελληνικό πολιτικό σύστημα θα συνεχίσει να προσπαθεί να μας ηλεκτροδοτεί με φυσικό αέριο ... 

Για να μην μπερδευόμαστε, η έξοδος απ' την ανθρακική ηλεκτροπαραγωγή δεν είναι στρωμένη με ροδοπέταλα, συνεπάγεται μεγάλο οικονομικό κόστος, μεγάλο ακόμα και για τη Γερμανία: μετά τη συνάντηση της Μέρκελ με την Επιτροπή και μετά την κοινή έκθεση των εκπροσώπων της Βιομηχανίας, των Επιμελητηρίων και των εργοδοτών, η Επιτροπή είπε πως προκειμένου να αποκατασταθεί η οικονομία, που θα διαταραχθεί στις λιγνιτοπαραγωγές περιοχές, η ομοσπονδιακή κυβέρνηση θα πρέπει να επενδύσει σε υποδομές, να μετακινήσει αρχές και έρευνα και να προωθήσει τις επιχειρήσεις. Τα μέτρα θα πρέπει να κωδικοποιηθούν με νόμο, οι βασικές αρχές θα πρέπει να υπάρχουν ήδη στα τέλη Απριλίου. Μια ειδική συνθήκη θα αποσκοπεί στη δέσμευση των μελλοντικών ομοσπονδιακών κυβερνήσεων. 

Κόστος από την πλευρά της Επιτροπής: 1,3 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως σε διάστημα 20 ετών. Επιπλέον, τα λιγνιτοπαραγωγά κρατίδια πρέπει να λάβουν 0,7 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως, τα οποία δεν συνδέονται με έργα. Επιπλέον, θα προστεθεί ένα ειδικό πρόγραμμα χρηματοδότησης και ένα πρόγραμμα έκτακτης ανάγκης ύψους 1,5 δισεκατομμυρίων ευρώ, το οποίο προβλέπεται ήδη στον ομοσπονδιακό προϋπολογισμό μέχρι το 2021, για τη βελτίωση των μεταφορών. Το συνολικό κόστος αναμένεται να ξεπεράσει τα 40 δισεκατομμύρια ευρώ και φυσικά δεν σχετίζεται με μέτρα αποκατάστασης του περιβάλλοντος στις περιοχές ορυχείων και σταθμών, τις σχετικές υποχρεώσεις υπέχουν μόνο οι αντίστοιχες επιχειρήσεις. Δεν σχετίζεται επίσης με το κόστος νέων εργοστασίων ηλεκτροπαραγωγής με φυσικό αέριο, που θα είναι απολύτως απαραίτητα. Λεφτά, υπάρχουν!

Η απόφαση της Επιτροπής δεν είναι δεσμευτική για την κυβέρνηση και ήδη υπάρχουν αντιδράσεις. Οπότε θα περιμένουμε να δούμε τι τελικά θα νομοθετηθεί. Άλλωστε η Μέρκελ διανύει την τελευταία της θητεία κι αυτό καθιστά τις βουλές της ανεξιχνίαστες

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου