Από το fortunegreece.com
Μεγάλες πετρελαϊκές εταιρείες εξετάζουν το ενδεχόμενο επιχειρηματικής δραστηριοποίησής τους στους σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, σύμφωνα με νέα έκθεση της δεξαμενής σκέψης Atlantic Council.
Διεθνείς πετρελαϊκές εταιρείες όπως η Shell και η ExxonMobil τσεκάρουν κατά πόσο θα είχε νόημα να εμπλακούν επιχειρηματικά με την παροχή θέσεων όπου οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων θα μπορούν να φορτίζουν τα αυτοκίνητά τους. Η εξέλιξη «φαίνεται να αποτελεί..
μέρος μιας στρατηγικής αντιστάθμισης για την κατάκτηση ενός αναδυόμενου, αν και θεωρητικά περιθωριακού, τμήματος της αγοράς», ανέφερε η έκθεση.
Ένας από τους λόγους για τους οποίους πολλαπλασιάστηκαν τα βενζινοκίνητα οχήματα ήταν η αύξηση των σταθμών ανεφοδιασμού. Εάν τα αυτοκίνητα δεν είχαν αρκετά καύσιμα, οι οδηγοί μπορούσαν να γεμίσουν το ντεπόζιτο.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν έχουν και τη μεγαλύτερη εμβέλεια. Ένα μοντέλο Tesla S 100D μπορεί να διανύσει 540 χιλιόμετρα. Το Chevrolet Bolt της General Motors έχει αυτονομία 380 χιλιομέτρων, ενώ ένα Ford Focus μόλις 185 χιλιομέτρων. Πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν εμβέλεια κάτω των 160 χιλιομέτρων. Μια τέτοια αυτονομία είναι οκ για οδήγηση σε τοπική κλίμακα, αλλά τα μεγαλύτερα ταξίδια είναι πιο απαιτητικά. Και στους οδηγούς δεν αρέσει καθόλου να βλέπουν τη βελόνα να πηγαίνει στο μηδέν χωρίς να φαίνεται πουθενά στον ορίζοντα ένας σταθμός φόρτισης.
Η μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι μια ξεκάθαρη τάση. Η Volkswagen, για παράδειγμα, σχεδιάζει να καταργήσει σταδιακά τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Κάποιος πρέπει να κρατήσει τα ηλεκτρικά οχήματα στο δρόμο – κι αυτά να είναι επαρκώς φορτισμένα ώστε να κινούνται. Δεδομένων των κερδών που αποκομίζουν οι πετρελαϊκές εταιρείες από τη βενζίνη, θα πρέπει να αντισταθμίσουν με κάποιο τρόπο την απώλεια των εσόδων αυτών.
Το ενδιαφέρον της ExxonMobil λέει πολλά, δεδομένου ότι η εταιρεία έχει υπάρξει ιδιαίτερα απαισιόδοξη ως προς την εξάπλωση των ηλεκτρικών οχημάτων.
Μεγάλες πετρελαϊκές εταιρείες εξετάζουν το ενδεχόμενο επιχειρηματικής δραστηριοποίησής τους στους σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, σύμφωνα με νέα έκθεση της δεξαμενής σκέψης Atlantic Council.
Διεθνείς πετρελαϊκές εταιρείες όπως η Shell και η ExxonMobil τσεκάρουν κατά πόσο θα είχε νόημα να εμπλακούν επιχειρηματικά με την παροχή θέσεων όπου οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων θα μπορούν να φορτίζουν τα αυτοκίνητά τους. Η εξέλιξη «φαίνεται να αποτελεί..
μέρος μιας στρατηγικής αντιστάθμισης για την κατάκτηση ενός αναδυόμενου, αν και θεωρητικά περιθωριακού, τμήματος της αγοράς», ανέφερε η έκθεση.
Ένας από τους λόγους για τους οποίους πολλαπλασιάστηκαν τα βενζινοκίνητα οχήματα ήταν η αύξηση των σταθμών ανεφοδιασμού. Εάν τα αυτοκίνητα δεν είχαν αρκετά καύσιμα, οι οδηγοί μπορούσαν να γεμίσουν το ντεπόζιτο.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν έχουν και τη μεγαλύτερη εμβέλεια. Ένα μοντέλο Tesla S 100D μπορεί να διανύσει 540 χιλιόμετρα. Το Chevrolet Bolt της General Motors έχει αυτονομία 380 χιλιομέτρων, ενώ ένα Ford Focus μόλις 185 χιλιομέτρων. Πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν εμβέλεια κάτω των 160 χιλιομέτρων. Μια τέτοια αυτονομία είναι οκ για οδήγηση σε τοπική κλίμακα, αλλά τα μεγαλύτερα ταξίδια είναι πιο απαιτητικά. Και στους οδηγούς δεν αρέσει καθόλου να βλέπουν τη βελόνα να πηγαίνει στο μηδέν χωρίς να φαίνεται πουθενά στον ορίζοντα ένας σταθμός φόρτισης.
Η μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι μια ξεκάθαρη τάση. Η Volkswagen, για παράδειγμα, σχεδιάζει να καταργήσει σταδιακά τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Κάποιος πρέπει να κρατήσει τα ηλεκτρικά οχήματα στο δρόμο – κι αυτά να είναι επαρκώς φορτισμένα ώστε να κινούνται. Δεδομένων των κερδών που αποκομίζουν οι πετρελαϊκές εταιρείες από τη βενζίνη, θα πρέπει να αντισταθμίσουν με κάποιο τρόπο την απώλεια των εσόδων αυτών.
Το ενδιαφέρον της ExxonMobil λέει πολλά, δεδομένου ότι η εταιρεία έχει υπάρξει ιδιαίτερα απαισιόδοξη ως προς την εξάπλωση των ηλεκτρικών οχημάτων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου