Από το naftemporiki.gr
Οι υπουργοί Περιβάλλοντος των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης συμφώνησαν την Πέμπτη να μειώσουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τα φορτηγά και τα λεωφορεία κατά 30% μέχρι το 2030, σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2019, όπως ανακοίνωσε η αυστριακή προεδρία. Η απόφαση κάνει επίσης λόγο για τη δυνατότητα επανεξέτασης του μέτρου το 2022, σύμφωνα με το Reuters.
Τα φορτηγά αντιπροσωπεύουν σχεδόν το ένα τέταρτο των εκπομπών που σχετίζονται με τις μεταφορές στην Ευρώπη, η οποία δε..
διαθέτει ακόμη όρια εκπομπών για βαρέα οχήματα, όπως οι ΗΠΑ, η Κίνα, η Ιαπωνία και ο Καναδάς.
Η συμφωνία των υπουργών επιτεύχθηκε μετά από συμβιβασμό μεταξύ της Γερμανίας, η οποία διαθέτει τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη, και ομάδας άλλων χωρών, όπως η Σουηδία, οι οποίες πίεζαν για ακόμη πιο μεγάλες περικοπές.
Το Συμβούλιο πρέπει στη συνέχεια να διαπραγματευτεί με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, το οποίο επίσης προτιμά έναν πιο φιλόδοξο στόχο για το 2030, ύψους 35%. Η μείωση των εκπομπών θα είναι σε πρώτη φάση 15% έως το 2025, με την Ευρωβουλή να πιέζει για 20%. Αντίθετα, η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων ασκεί πιέσεις για πολύ χαμηλότερους στόχους μείωσης για τα φορτηγά, 7% έως το 2025 και 16% έως το 2030, επικαλούμενη τη δυσκολία ηλεκτροδότησης στου στόλου φορτηγών, ειδικά για μεγάλες αποστάσεις. Η Volkswagen προειδοποίησε ότι τα νέα όρια θα μπορούσαν να κοστίσουν δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας.
Ο τομέας των μεταφορών είναι ένας από τους ελάχιστους όπου εξακολουθούν να αυξάνονται οι εκπομπές, δυσχεραίνοντας το συνολικό στόχο της ΕΕ να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου τουλάχιστον κατά 40% μέχρι το 2030, σε σχέση με τα επίπεδα του 1990.
Οι υπουργοί Περιβάλλοντος των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης συμφώνησαν την Πέμπτη να μειώσουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τα φορτηγά και τα λεωφορεία κατά 30% μέχρι το 2030, σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2019, όπως ανακοίνωσε η αυστριακή προεδρία. Η απόφαση κάνει επίσης λόγο για τη δυνατότητα επανεξέτασης του μέτρου το 2022, σύμφωνα με το Reuters.
Τα φορτηγά αντιπροσωπεύουν σχεδόν το ένα τέταρτο των εκπομπών που σχετίζονται με τις μεταφορές στην Ευρώπη, η οποία δε..
διαθέτει ακόμη όρια εκπομπών για βαρέα οχήματα, όπως οι ΗΠΑ, η Κίνα, η Ιαπωνία και ο Καναδάς.
Η συμφωνία των υπουργών επιτεύχθηκε μετά από συμβιβασμό μεταξύ της Γερμανίας, η οποία διαθέτει τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη, και ομάδας άλλων χωρών, όπως η Σουηδία, οι οποίες πίεζαν για ακόμη πιο μεγάλες περικοπές.
Το Συμβούλιο πρέπει στη συνέχεια να διαπραγματευτεί με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, το οποίο επίσης προτιμά έναν πιο φιλόδοξο στόχο για το 2030, ύψους 35%. Η μείωση των εκπομπών θα είναι σε πρώτη φάση 15% έως το 2025, με την Ευρωβουλή να πιέζει για 20%. Αντίθετα, η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων ασκεί πιέσεις για πολύ χαμηλότερους στόχους μείωσης για τα φορτηγά, 7% έως το 2025 και 16% έως το 2030, επικαλούμενη τη δυσκολία ηλεκτροδότησης στου στόλου φορτηγών, ειδικά για μεγάλες αποστάσεις. Η Volkswagen προειδοποίησε ότι τα νέα όρια θα μπορούσαν να κοστίσουν δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας.
Ο τομέας των μεταφορών είναι ένας από τους ελάχιστους όπου εξακολουθούν να αυξάνονται οι εκπομπές, δυσχεραίνοντας το συνολικό στόχο της ΕΕ να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου τουλάχιστον κατά 40% μέχρι το 2030, σε σχέση με τα επίπεδα του 1990.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου