Από το energypress.gr
Φρένο δεν έχει η πτωτική τροχιά των πωλήσεων υγρών καυσίμων.
Τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας δείχνουν τους όγκους των προϊόντων βενζίνης, ντίζελ κίνησης και θέρμανσης να είναι συνολικά χαμηλότεροι κατά 2,8% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό χρονικό διάστημα.
Αλλά και για τον Σεπτέμβριο το πρόσημο είναι αρνητικό και για την ακρίβεια..
υποχώρησαν 3,6% σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2017.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύει το energypress για το διάστημα Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου πουλήθηκαν 5.323.528 κυβικά όταν πέρυσι το σύνολο της εγχώριας αγοράς ήταν στα 5.474.744 κυβικά. Τη μεγαλύτερη βουτιά από τα προϊόντα έκανε το πετρέλαιο θέρμανσης καθώς οι όγκοι που διακινήθηκαν ήταν λιγότεροι κατά 23,7% αφού αυτοί κατρακύλησαν στα 612.619 κυβικά έναντι 802.543 το εννιάμηνο του 2017. Για το ίδιο χρονικό διάστημα και οι βενζίνες έπεσαν κατά 1,8% καθώς πουλήθηκαν 2.343.257 κυβικά όταν πέρυσι ήταν στα 2.385.120. Από την πτώση διασώθηκαν οι όγκοι του ντίζελ κίνησης, οι οποίοι αυξήθηκαν κατά 3,5% με τις πωλήσεις να είναι υψηλότερες στα 2.367.652 κυβικά από 2.287.081 κυβικά.
Άσχημη είναι η εικόνα της αγοράς για τον Σεπτέμβριο. Στο σύνολο οι πωλήσεις ήταν λιγότερες κατά 3,6% αφού κατρακύλησαν στα 537.408 κυβικά από 557.549.
Στις επιμέρους κατηγορίες οι όγκοι των βενζινών σημείωσαν τεράστια μείωση 5,5% με αποτέλεσμα να διαμορφωθούν στα 262.328 κυβικά έναντι 277.589 τον αντίστοιχο περσινό Σεπτέμβριο. Το ντίζελ κίνησης κατέγραψε μικρότερη μείωση 1,7% αφού οι όγκοι υποχώρησαν στα 262.328 κυβικά όταν τον Σεπτέμβριο του 2017 ήταν στα 279.961.
Τα αίτια της πτώσης
Το παράδοξο με τα προαναφερόμενα στοιχεία που δημοσιεύει το energypress είναι πως οι όγκοι των καυσίμων κίνησης έπεσαν στο εννιάμηνο παρά το γεγονός του ρεκόρ που καταγράφηκε στον τουρισμό.
Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς αυτό έχει να κάνει με το γεγονός πως τελικά οι τουρίστες δεν χρησιμοποίησαν οχήματα για τις διακοπές τους στη χώρα μας, αλλά και οι Έλληνες παραθεριστές απέφυγαν τις πολλές οδικές μετακινήσεις. Πέραν αυτού του γεγονότος η όλο και μεγαλύτερη ανάπτυξη των ξενοδοχειακών μονάδων με τη μορφή «all inclusive» περιορίζει σημαντικά τις οδικές μετακινήσεις.
Ένας από τους κυριότερους επίσης λόγους των χαμηλότερων όγκων πωλήσεων είναι και οι υψηλές τιμές που σημειώθηκαν τη θερινή σεζόν στα νησιά. Η βενζίνη είχε φτάσει και σε επίπεδα των 2 ευρώ το λίτρο με αποτέλεσμα οι καταναλωτές να περικόψουν τις δαπάνες τους για μεταφορές.
Ο Σεπτέμβριος δε, είναι πιο αποκαρδιωτικός σε σχέση με τις βενζίνες αφού η πτώση του 5,5% καταδεικνύει πως η συγκεκριμένη αγορά κρατήθηκε στο εννιάμηνο, έστω και με αρνητικό πρόσημο, χάρη στον τουρισμό.
Αναφορικά με την πορεία του ντίζελ κίνησης, στελέχη των εταιριών εμπορίας πετρελαιοειδών, παρατηρούν πως η αύξηση ήταν μεν ικανοποιητική αλλά χαμηλότερη των προσδοκιών. Όπως εξηγούν η άνοδος αποδίδεται στην αύξηση των μεταφορών λόγω των περισσότερων έργων που εκτελούνται παραδοσιακά στους ανοιξιάτικους και θερινούς μήνες, ωστόσο οι βροχές περιόρισαν τις μετακινήσεις των αγροτικών οχημάτων. Οι παραγωγοί λόγω των καιρικών συνθηκών μείωσαν τις διαδρομές τους στα χωράφια.
Η μείωση των πωλήσεων στις βενζίνες οφείλεται επίσης και στους κινητήρες των αυτοκινήτων νέας γενιάς, οι οποίοι πιά καίνε λιγότερα λίτρα σε σχέση με παλαιότερα μοντέλα
Φρένο δεν έχει η πτωτική τροχιά των πωλήσεων υγρών καυσίμων.
Τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας δείχνουν τους όγκους των προϊόντων βενζίνης, ντίζελ κίνησης και θέρμανσης να είναι συνολικά χαμηλότεροι κατά 2,8% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό χρονικό διάστημα.
Αλλά και για τον Σεπτέμβριο το πρόσημο είναι αρνητικό και για την ακρίβεια..
υποχώρησαν 3,6% σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2017.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύει το energypress για το διάστημα Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου πουλήθηκαν 5.323.528 κυβικά όταν πέρυσι το σύνολο της εγχώριας αγοράς ήταν στα 5.474.744 κυβικά. Τη μεγαλύτερη βουτιά από τα προϊόντα έκανε το πετρέλαιο θέρμανσης καθώς οι όγκοι που διακινήθηκαν ήταν λιγότεροι κατά 23,7% αφού αυτοί κατρακύλησαν στα 612.619 κυβικά έναντι 802.543 το εννιάμηνο του 2017. Για το ίδιο χρονικό διάστημα και οι βενζίνες έπεσαν κατά 1,8% καθώς πουλήθηκαν 2.343.257 κυβικά όταν πέρυσι ήταν στα 2.385.120. Από την πτώση διασώθηκαν οι όγκοι του ντίζελ κίνησης, οι οποίοι αυξήθηκαν κατά 3,5% με τις πωλήσεις να είναι υψηλότερες στα 2.367.652 κυβικά από 2.287.081 κυβικά.
Άσχημη είναι η εικόνα της αγοράς για τον Σεπτέμβριο. Στο σύνολο οι πωλήσεις ήταν λιγότερες κατά 3,6% αφού κατρακύλησαν στα 537.408 κυβικά από 557.549.
Στις επιμέρους κατηγορίες οι όγκοι των βενζινών σημείωσαν τεράστια μείωση 5,5% με αποτέλεσμα να διαμορφωθούν στα 262.328 κυβικά έναντι 277.589 τον αντίστοιχο περσινό Σεπτέμβριο. Το ντίζελ κίνησης κατέγραψε μικρότερη μείωση 1,7% αφού οι όγκοι υποχώρησαν στα 262.328 κυβικά όταν τον Σεπτέμβριο του 2017 ήταν στα 279.961.
Τα αίτια της πτώσης
Το παράδοξο με τα προαναφερόμενα στοιχεία που δημοσιεύει το energypress είναι πως οι όγκοι των καυσίμων κίνησης έπεσαν στο εννιάμηνο παρά το γεγονός του ρεκόρ που καταγράφηκε στον τουρισμό.
Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς αυτό έχει να κάνει με το γεγονός πως τελικά οι τουρίστες δεν χρησιμοποίησαν οχήματα για τις διακοπές τους στη χώρα μας, αλλά και οι Έλληνες παραθεριστές απέφυγαν τις πολλές οδικές μετακινήσεις. Πέραν αυτού του γεγονότος η όλο και μεγαλύτερη ανάπτυξη των ξενοδοχειακών μονάδων με τη μορφή «all inclusive» περιορίζει σημαντικά τις οδικές μετακινήσεις.
Ένας από τους κυριότερους επίσης λόγους των χαμηλότερων όγκων πωλήσεων είναι και οι υψηλές τιμές που σημειώθηκαν τη θερινή σεζόν στα νησιά. Η βενζίνη είχε φτάσει και σε επίπεδα των 2 ευρώ το λίτρο με αποτέλεσμα οι καταναλωτές να περικόψουν τις δαπάνες τους για μεταφορές.
Ο Σεπτέμβριος δε, είναι πιο αποκαρδιωτικός σε σχέση με τις βενζίνες αφού η πτώση του 5,5% καταδεικνύει πως η συγκεκριμένη αγορά κρατήθηκε στο εννιάμηνο, έστω και με αρνητικό πρόσημο, χάρη στον τουρισμό.
Αναφορικά με την πορεία του ντίζελ κίνησης, στελέχη των εταιριών εμπορίας πετρελαιοειδών, παρατηρούν πως η αύξηση ήταν μεν ικανοποιητική αλλά χαμηλότερη των προσδοκιών. Όπως εξηγούν η άνοδος αποδίδεται στην αύξηση των μεταφορών λόγω των περισσότερων έργων που εκτελούνται παραδοσιακά στους ανοιξιάτικους και θερινούς μήνες, ωστόσο οι βροχές περιόρισαν τις μετακινήσεις των αγροτικών οχημάτων. Οι παραγωγοί λόγω των καιρικών συνθηκών μείωσαν τις διαδρομές τους στα χωράφια.
Η μείωση των πωλήσεων στις βενζίνες οφείλεται επίσης και στους κινητήρες των αυτοκινήτων νέας γενιάς, οι οποίοι πιά καίνε λιγότερα λίτρα σε σχέση με παλαιότερα μοντέλα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου