Από το worldenergynews.gr
Σε κομβικό σημείο βρίσκεται ο διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ για την πώληση του 50,1% των Ελληνικών Πετρελαίων.
Επί του παρόντος όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά, αλλά όπως φαίνεται εντός του Νοεμβρίου θα έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο είτε με την πρόσκληση των υποψήφιων επενδυτών να υποβάλουν δεσμευτικές προσφορές έως το τέλος του μήνα είτε με το να κηρυχθεί άγονος διαγωνισμός.
Κεντρικό ρόλο για τη λήψη των όποιων αποφάσεων θα έχει..
η αναμενόμενη απόφαση της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς για το εάν ο υποψήφιος αγοραστής του 50,1% θα κληθεί να υποβάλει δημόσια προσφορά για την εξαγορά και των μετοχών του ομίλου που βρίσκονται σε διασπορά.
Πρόκειται για ένα ζήτημα που ταλανίζει το συγκεκριμένο διαγωνισμό από την έναρξη του αφού υπήρχαν αντικρουόμενες νομικές γνωματεύσεις με το ΤΑΙΠΕΔ να επιλέγει την άποψη των νομικών του συμβούλων, που λέει ότι ο υποψήφιος αγοραστής δεν υποχρεούται σε δημόσια προσφορά εφόσον πρόκειται για ιδιωτικοποίηση.
Μετά την εκδήλωση του αρχικού ενδιαφέροντος και την επιλογή για τη δεύτερη φάση του διαγωνισμού της Glencore Energy και της Vitol Holding, το ζήτημα της υποχρέωσης για δημόσια προσφορά τον αγοραστή του 50,1% ανακίνησε το Σωματείο των εργαζομένων στα ΕΛΠΕ καταθέτοντας σχετική αναφορά στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς.
Έτσι πλέον το ΤΑΙΠΕΔ αναμένει την απόφαση της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς επί του θέματος, ενώ σύμφωνα με ορισμένες πληροφορίες, υπάρχει νομική διχογνωμία και εντός της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς.
Από την απόφαση της Επιτροπής θα εξαρτηθεί εάν το ΤΑΙΠΕΔ θα καλέσει του δυο υποψηφίους να υποβάλουν δεσμευτικές προσφορές έως το τέλος Νοεμβρίου ή θα κηρύξει άγονο το διαγωνισμό.
Σκέψεις για νομοθετική ρύθμιση
Παράλληλα εξετάζονται σενάρια για νομοθετική ρύθμιση, την οποία φέρεται να επεξεργάζεται το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας για να ξεπεραστούν τα νομικά, προσκόμματα.
Πάντως σε περίπτωση που απαιτηθεί από τον υποψήφιο επενδυτή να υποβάλει δημόσια προσφορά υπολογίζεται ότι αυτό θα σημάνει επιπλέον κόστος της τάξης των 300 εκατ. ευρώ για το 20% του μετοχικού κεφαλαίου των ΕΛΠΕ που βρίσκεται στη διασπορά, αφού το ελληνικό Δημόσιο και η Paneuropean και μετά την πώληση του 50,1% θα συνεχίσουν να κατέχουν από περίπου 15% ο καθένας.
Σε ότι αφορά την εξεταζόμενη νομοθετική ρύθμιση ο νομικός σύμβουλος των εργαζομένων των ΕΛΠΕ Κώστας Τοκατλίδης υποστηρίζει ότι δεν θα λύσει το πρόβλημα, αφού ο νόμος περί της δημόσιας προσφοράς αποτελεί ενσωμάτωση στο εθνικό δίκαιο ευρωπαϊκής οδηγίας.
Συγκεκριμένα σημειώνει ότι «η οδηγία της ΕΕ αποτελεί δεσμευτικό μέτρο και τροποποιείται μόνο με νέα οδηγία από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Έχει αυξημένη τυπική ισχύ και ακόμη και αν τροποποιηθεί η ελληνική νομοθεσία, αυτό δεν λύνει το ζήτημα κύρους, εάν η ελληνική νομοθεσία δεν είναι συμβατή με την οδηγία της ΕΕ. Μάλιστα εάν το ελληνικό θεσμικό πλαίσιο αλλάξει με τρόπο μη συμβατό προς το δίκαιο της ΕΕ, τότε θα αντιβαίνει και πάλι στο ευρωπαϊκό Δίκαιο όπως συμβαίνει και τώρα που δεν έχει τροποποιηθεί. Η ελληνική πλευρά μπορεί να κάνει απλώς κάποιες παρεμβάσεις τεχνικής φύσεως σε επιμέρους θέματα, αλλά όχι να μεταβάλει τους εφαρμοστέους κανόνες που είναι ευρωπαϊκής προέλευσης».
Σε κομβικό σημείο βρίσκεται ο διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ για την πώληση του 50,1% των Ελληνικών Πετρελαίων.
Επί του παρόντος όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά, αλλά όπως φαίνεται εντός του Νοεμβρίου θα έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο είτε με την πρόσκληση των υποψήφιων επενδυτών να υποβάλουν δεσμευτικές προσφορές έως το τέλος του μήνα είτε με το να κηρυχθεί άγονος διαγωνισμός.
Κεντρικό ρόλο για τη λήψη των όποιων αποφάσεων θα έχει..
η αναμενόμενη απόφαση της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς για το εάν ο υποψήφιος αγοραστής του 50,1% θα κληθεί να υποβάλει δημόσια προσφορά για την εξαγορά και των μετοχών του ομίλου που βρίσκονται σε διασπορά.
Πρόκειται για ένα ζήτημα που ταλανίζει το συγκεκριμένο διαγωνισμό από την έναρξη του αφού υπήρχαν αντικρουόμενες νομικές γνωματεύσεις με το ΤΑΙΠΕΔ να επιλέγει την άποψη των νομικών του συμβούλων, που λέει ότι ο υποψήφιος αγοραστής δεν υποχρεούται σε δημόσια προσφορά εφόσον πρόκειται για ιδιωτικοποίηση.
Μετά την εκδήλωση του αρχικού ενδιαφέροντος και την επιλογή για τη δεύτερη φάση του διαγωνισμού της Glencore Energy και της Vitol Holding, το ζήτημα της υποχρέωσης για δημόσια προσφορά τον αγοραστή του 50,1% ανακίνησε το Σωματείο των εργαζομένων στα ΕΛΠΕ καταθέτοντας σχετική αναφορά στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς.
Έτσι πλέον το ΤΑΙΠΕΔ αναμένει την απόφαση της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς επί του θέματος, ενώ σύμφωνα με ορισμένες πληροφορίες, υπάρχει νομική διχογνωμία και εντός της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς.
Από την απόφαση της Επιτροπής θα εξαρτηθεί εάν το ΤΑΙΠΕΔ θα καλέσει του δυο υποψηφίους να υποβάλουν δεσμευτικές προσφορές έως το τέλος Νοεμβρίου ή θα κηρύξει άγονο το διαγωνισμό.
Σκέψεις για νομοθετική ρύθμιση
Παράλληλα εξετάζονται σενάρια για νομοθετική ρύθμιση, την οποία φέρεται να επεξεργάζεται το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας για να ξεπεραστούν τα νομικά, προσκόμματα.
Πάντως σε περίπτωση που απαιτηθεί από τον υποψήφιο επενδυτή να υποβάλει δημόσια προσφορά υπολογίζεται ότι αυτό θα σημάνει επιπλέον κόστος της τάξης των 300 εκατ. ευρώ για το 20% του μετοχικού κεφαλαίου των ΕΛΠΕ που βρίσκεται στη διασπορά, αφού το ελληνικό Δημόσιο και η Paneuropean και μετά την πώληση του 50,1% θα συνεχίσουν να κατέχουν από περίπου 15% ο καθένας.
Σε ότι αφορά την εξεταζόμενη νομοθετική ρύθμιση ο νομικός σύμβουλος των εργαζομένων των ΕΛΠΕ Κώστας Τοκατλίδης υποστηρίζει ότι δεν θα λύσει το πρόβλημα, αφού ο νόμος περί της δημόσιας προσφοράς αποτελεί ενσωμάτωση στο εθνικό δίκαιο ευρωπαϊκής οδηγίας.
Συγκεκριμένα σημειώνει ότι «η οδηγία της ΕΕ αποτελεί δεσμευτικό μέτρο και τροποποιείται μόνο με νέα οδηγία από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Έχει αυξημένη τυπική ισχύ και ακόμη και αν τροποποιηθεί η ελληνική νομοθεσία, αυτό δεν λύνει το ζήτημα κύρους, εάν η ελληνική νομοθεσία δεν είναι συμβατή με την οδηγία της ΕΕ. Μάλιστα εάν το ελληνικό θεσμικό πλαίσιο αλλάξει με τρόπο μη συμβατό προς το δίκαιο της ΕΕ, τότε θα αντιβαίνει και πάλι στο ευρωπαϊκό Δίκαιο όπως συμβαίνει και τώρα που δεν έχει τροποποιηθεί. Η ελληνική πλευρά μπορεί να κάνει απλώς κάποιες παρεμβάσεις τεχνικής φύσεως σε επιμέρους θέματα, αλλά όχι να μεταβάλει τους εφαρμοστέους κανόνες που είναι ευρωπαϊκής προέλευσης».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου