Από το greenagenda.gr
Στις τελευταίες θέσεις της Ευρώπης όσον αφορά στην κατανάλωση βιοκαυσίμων για μεταφορές βρίσκεται η Ελλάδα.
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία του τελευταίου EurObserv’ER Biofuel Barometer 2018, η κατανάλωση όλων των ειδών βιοκαυσίμων στην ΕΕ αυξήθηκε το 2017 κατά 9,2%, σε σχέση με το 2016.
Ο «βασιλιάς» είναι το βιοντίζελ με μερίδιο στην..
συνολική παραγωγή βιοκαυσίμων της τάξης του 80,7% και έπεται η βιοαιθανόλη με 18,4% και τελευταίο το βιοαέριο με 0,9%.
Η Ελλάδα καταναλώνει μόνο βιοντίζελ και το 2017 το σχετικό μέγεθος προσέγγισε τους 151.000 τόνους ισοδύναμου πετρελαίου (toe), κατατάσσοντας την χώρα μας στις τελευταίες θέσεις της λίστας των κρατών της ΕΕ με τη μεγαλύτερη αξιοποίηση βιοκαυσίμων για τις μεταφορές.
Ωστόσο από την ανάλυση του EurObserv’ER Biofuel Barometer 2018 προκύπτει μία ποιοτική παράμετρος για το βιοντίζελ στην Ελλάδα, που αφορά στη σύγκριση μεταξύ των ετών 2016 και 2017.
Ειδικότερα, το 2016 οι ποσότητες βιοντίζελ, που καταναλώθηκαν στην χώρα μας ήταν 149.000 τόνους toe, εκ των οποίων μόνο το 32,9% ήταν πιστοποιημένα παραγόμενο με κριτήριο την αειφορία.
Το 2017 η ποσότητα διαμορφώθηκε στους 151.000 toe, αλλά το ποσοστό αειφόρου παραγωγής έφτασε το 100%.
Η τάση σε Ευρωπαικό επίπεδο είναι να αυξηθεί η κατανάλωση τόσο συμβατικών, όσο και πιο εξελιγμένων βιοκαυσίμων (βιοαιθανόλης και βιοντίζελ), ενώ πλέον τηρείται το κριτήριο της αειφορίας, που έχουν θέσει σχετικές κοινοτικές οδηγίες.
Τα εξελιγμένα βιοκαύσιμα ή βιοκαύσιμα 2ης γενιάς, που παράγονται από φυτικές πρώτες ύλες, ζωικά λίπη ή μαγειρικά έλαια, εκπέμπουν στην ατμόσφαιρα (όταν καίγονται) λιγότερα αέρια του θερμοκηπίου, ενώ δεν είναι «υπεύθυνα» για αλλαγές στις χρήσεις γης εις βάρος των σοδειών για ανθρώπινη ή ζωική χρήση.
Η Ευρώπη είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός βιοντίζελ παγκοσμίως, ενώ εκτός ΕΕ οι ΗΠΑ, η Βραζιλία και η Κίνα αποτέλεσαν τους μεγαλύτερους καταναλωτές βιοκαυσίμων το 2017.
Στην ΕΕ η Γαλλία βρίσκεται στην πρώτη θέση όσον αφορά στην κατανάλωση, στην Ισπανία σημειώθηκε αύξηση κατά 15% πέρσι, ενώ η Σουηδία έχει το μεγαλύτερο ποσοστό (20,8%) χρησιμοποίησης βιοκαυσίμων στα οχήματα της.
Στις τελευταίες θέσεις της Ευρώπης όσον αφορά στην κατανάλωση βιοκαυσίμων για μεταφορές βρίσκεται η Ελλάδα.
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία του τελευταίου EurObserv’ER Biofuel Barometer 2018, η κατανάλωση όλων των ειδών βιοκαυσίμων στην ΕΕ αυξήθηκε το 2017 κατά 9,2%, σε σχέση με το 2016.
Ο «βασιλιάς» είναι το βιοντίζελ με μερίδιο στην..
συνολική παραγωγή βιοκαυσίμων της τάξης του 80,7% και έπεται η βιοαιθανόλη με 18,4% και τελευταίο το βιοαέριο με 0,9%.
Η Ελλάδα καταναλώνει μόνο βιοντίζελ και το 2017 το σχετικό μέγεθος προσέγγισε τους 151.000 τόνους ισοδύναμου πετρελαίου (toe), κατατάσσοντας την χώρα μας στις τελευταίες θέσεις της λίστας των κρατών της ΕΕ με τη μεγαλύτερη αξιοποίηση βιοκαυσίμων για τις μεταφορές.
Ωστόσο από την ανάλυση του EurObserv’ER Biofuel Barometer 2018 προκύπτει μία ποιοτική παράμετρος για το βιοντίζελ στην Ελλάδα, που αφορά στη σύγκριση μεταξύ των ετών 2016 και 2017.
Ειδικότερα, το 2016 οι ποσότητες βιοντίζελ, που καταναλώθηκαν στην χώρα μας ήταν 149.000 τόνους toe, εκ των οποίων μόνο το 32,9% ήταν πιστοποιημένα παραγόμενο με κριτήριο την αειφορία.
Το 2017 η ποσότητα διαμορφώθηκε στους 151.000 toe, αλλά το ποσοστό αειφόρου παραγωγής έφτασε το 100%.
Η τάση σε Ευρωπαικό επίπεδο είναι να αυξηθεί η κατανάλωση τόσο συμβατικών, όσο και πιο εξελιγμένων βιοκαυσίμων (βιοαιθανόλης και βιοντίζελ), ενώ πλέον τηρείται το κριτήριο της αειφορίας, που έχουν θέσει σχετικές κοινοτικές οδηγίες.
Τα εξελιγμένα βιοκαύσιμα ή βιοκαύσιμα 2ης γενιάς, που παράγονται από φυτικές πρώτες ύλες, ζωικά λίπη ή μαγειρικά έλαια, εκπέμπουν στην ατμόσφαιρα (όταν καίγονται) λιγότερα αέρια του θερμοκηπίου, ενώ δεν είναι «υπεύθυνα» για αλλαγές στις χρήσεις γης εις βάρος των σοδειών για ανθρώπινη ή ζωική χρήση.
Η Ευρώπη είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός βιοντίζελ παγκοσμίως, ενώ εκτός ΕΕ οι ΗΠΑ, η Βραζιλία και η Κίνα αποτέλεσαν τους μεγαλύτερους καταναλωτές βιοκαυσίμων το 2017.
Στην ΕΕ η Γαλλία βρίσκεται στην πρώτη θέση όσον αφορά στην κατανάλωση, στην Ισπανία σημειώθηκε αύξηση κατά 15% πέρσι, ενώ η Σουηδία έχει το μεγαλύτερο ποσοστό (20,8%) χρησιμοποίησης βιοκαυσίμων στα οχήματα της.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου