Από το greeklignite.blogspot.com
Η 31η Αυγούστου είναι η τελευταία ημέρα της ετήσιας παρακολούθησης 2017-18 της εξέλιξης του πάγου στη Γροιλανδία απ' το Δανέζικο Μετεωρολογικό Ινστιτούτο, απ' την 1η Σεπτεμβρίου ξεκινά η επόμενη ετήσια περίοδος 2018-2019, καθώς ξεκινά -ημερολογιακά τουλάχιστον- το φθινόπωρο στο Βόρειο ημισφαίριο.
Πριν λίγες ημέρες είχαμε δει πως η περίοδος 2017-18 ήταν μια 2η συνεχόμενη που διέψευσε πανηγυρικά τους φόβους για το λιώσιμο των πάγων και προφανώς κανένα διαπλεκόμενο μέσο, απ' αυτά που προπαγανδίζουν την κλιματική απάτη, δεν έκανε τον κόπο να σας το πει. Ούτε και φυσικά πρόκειται να σας πει ποτέ κανείς αυτό που συνέβη στις 30-31 Αυγούστου, που ήταν "το κερασάκι στην τούρτα" μιας εντυπωσιακής χρονιάς: σ' ένα ακόμα πιο εντυπωσιακό κλείσιμο, στη Γροιλανδία προστέθηκε περισσότερος..
πάγος σε ημερήσια βάση σε σχέση με όλους τους χειμερινούς μήνες! Ναι, στις 30-31 Αυγούστου περίπου 7,5 γιγατόνοι νέου πάγου προστέθηκαν σε ημερήσια βάση μέσα στο καλοκαίρι, ακριβώς στην περίοδο που πολλοί εξακολουθούν να πιστεύουν την προπαγάνδα πως οι πάγοι λιώνουν και το Βόρειο Πέρασμα θα είναι ελεύθερο στη ναυσιπλοΐα.
Έτσι κάποιοι αφελείς ξεκίνησαν με τα πλεούμενά τους να διασχίσουν το Βόρειο Πέρασμα και για άλλη μια φορά κατέληξαν να καλούν την Ακτοφυλακή και το Λιμενικό του Καναδά να τους διασώσουν:
Στις 28/8 το υπό Γαλλική σημαία και μήκους 11 μέτρων αλουμινένιο ιστιοπλοϊκό "Anahita" ξεκίνησε απ' τις δυτικές ακτές της Γροιλανδίας για να ...
διασχίσει το Βόρειο Πέρασμα κι αφού ακολούθησε την πορεία της πιο πάνω εικόνας, (από το yacht.de), κατέληξε να εγκλωβιστεί σε πάγο στη διάρκεια της νύχτας, να συνθλιβεί και να βυθιστεί. Οι 2 Αργεντινοί επιβαίνοντες αποβιβάστηκαν στον επιπλέοντα πάγο, διασώθηκαν από ελικόπτερο της Καναδικής Ακτοφυλακής 11 ώρες αργότερα και ήταν πολύ τυχεροί που δεν τους εντόπισαν οι πολικές αρκούδες. Για πλήρη περιγραφή εδώ.
Μόλις 4 μέρες νωρίτερα είχε εγκλωβιστεί στον Αρκτικό πάγο το μήκους 117 μέτρων πλοίο Akademik Ioffe, της ερευνητικής αποστολής Northwest Passage Project. Πρόκειται για πλοίο κατασκευής του 1989 της Ρωσικής Ακαδημίας Επιστημών, ειδικά κατασκευασμένο για να σπάζει τον πάγο στον Αρκτικό Ωκεανό, ωστόσο συνάντησε πολύ πάγο και, σύμφωνα με την επίσημη εκδοχή, "προσάραξε σε αχαρτογράφητο ύφαλο". Οι 126 επιβαίνοντες (102+24 πλήρωμα) διασώθηκαν από δυο παγοθραυστικά της Καναδικής Ακτοφυλακής, που επέτρεψαν στο πλοίο Akademik Sergey Vavilov της ίδιας εταιρείας να πλησιάσει και να παραλάβει τους επίδοξους Αμούδσεν. Η αποστολή αναβλήθηκε για το καλοκαίρι του 2019, οπότε αναμένεται ίσως να εγκλωβιστεί εκ νέου στους πάγους και να ψάχνει ξανά για διάσωση, κάποιοι δεν βάζουν μυαλό με τίποτα.
Μένει πλέον να δούμε πώς θα εξελιχθεί το ταξίδι του Venta Maersk, ενός ειδικά κατασκευασμένου για ταξίδι στους πάγους πανάκριβου πλοίου 42.000 τόννων, το οποίο παραδόθηκε μόλις τον Ιούλιο 2018 και μπορεί να μεταφέρει 3.596 κοντέινερ. Το μήκους 200 μέτρων πλοίο ξεκίνησε το παρθενικό του ταξίδι στις 23/8 απ' το Βλαδιβοστόκ, μεταφέροντας κατεψυγμένα ψάρια στην Αγία Πετρούπολη από την Αρκτική διαδρομή, αντί για τη συνήθη μέσω Σουέζ. Το ταξίδι είναι εντελώς πειραματικό, για τη διερεύνηση των συνθηκών μεταφοράς κοντέινερ στην Αρκτική σε συνθήκες "κλιματικής αλλαγής" και δεν πρόκειται να επαναληφθεί σύντομα. Θα γίνει χρησιμοποιώντας ειδικό καύσιμο χαμηλού θείου.
Η Αρκτική διαδρομή σήμερα μπορεί να είναι πλεύσιμη με τη βοήθεια παγοθραυστικών για περίπου 3 μήνες στο τέλος του καλοκαιριού, αλλά η συνοδεία, τα ειδικά καύσιμα, η επιπλέον ασφάλιση, οι ειδικές συνθήκες πληρώματος, κλπ, ανεβάζουν πολύ το κόστος. Η Maersk υπολόγιζε πως το πλοίο θα βρίσκεται στις 1/9 στο Βερίγγειο Πορθμό, σύμφωνα με το αρχικό πρόγραμμα του ταξιδιού ελπίζει να φθάσει στην Αγία Πετρούπολη στο τέλος Σεπτεμβρίου και καλού-κακού θα συνοδεύεται από ένα ρωσικό παγοθραυστικό. Ωστόσο, σύμφωνα με το marinetraffic έφυγε στις 28/8 23:44UTC απ' το Νοτιοκορεατικό λιμάνι Busan κι αναμένεται στο Γερμανικό λιμάνι Bremenhaven στις 22/9 12:00UTC. Η τελευταία θέση που δίνει το marintraffic είναι στις 30/8 20:26UTC νότια του Ιαπωνικού νησιού Χοκάιντο, όταν μόλις είχε περάσει τα στενά ανάμεσα Χονσού και Χοκάιντο, πλέοντας με κατεύθυνση 87 μοίρες (Β-ΒΑ) και ταχύτητα μόλις 1,5 κόμβο (2,8km/h).
Ας ελπίσουμε πως το παρθενικό ταξίδι του Venta Maersk ανάμεσα στους αρκτικούς πάγους θα έχει καλύτερη τύχη από κάποιο άλλο, που στο επίσης πολυδιαφημισμένο παρθενικό του ταξίδι έπεσε πάνω σε παγόβουνο το 1912. Η τεχνολογική εξέλιξη από τότε είναι πολύ σημαντική, αλλά με τις δυνάμεις της φύσης κανείς δεν μπορεί να παίζει εύκολα!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου