Από το worldenergynews.gr
Τις πιθανές συνέπειες στην εγχώρια αγορά καυσίμων από την εφαρμογή των επαπειλούμενων κυρώσεων των ΗΠΑ στο Ιράν προετοιμάζονται να αντιμετωπίσουν τα ελληνικά διυλιστήρια, ΕΛΠΕ και Μotor Oil, τα οποία καλύπτουν μέρος των αναγκών τους με ιρανικό αργό.
Τα ΕΛΠΕ εισάγουν σήμερα το από το Ιράν περίπου το 22% των αναγκών τους σε αργό, ποσότητα που όπως αναφέρουν κύκλοι του Ομίλου μπορεί να..
υποκατασταθεί από άλλους προμηθευτές.
Πέραν του Ιράν, τα ΕΛΠΕ προμηθεύονται επίσης αργό από το Ιράκ, τη Ρωσία, το Καζακστάν και δευτερευόντως από την Αίγυπτο και τη Λιβύη αλλά και traders.
Κύκλοι των ΕΛΠΕ διαβεβαιώνουν ότι τα διυλιστήρια του Ομίλου είναι σε θέση να διασφαλίσουν σε κάθε περίπτωση τόσο την επάρκεια της αγοράς σε καύσιμα όσο και τα στρατηγικά αποθέματα της χώρας σε πετρέλαιο και προϊόντα και τονίζουν τη δυνατότητα των μονάδων τους να επεξεργάζονται διαφοροποιημένους τύπους αργού.
«Σε κάθε περίπτωση εάν και εφόσον υπάρξουν συγκεκριμένα μέτρα τα ΕΛΠΕ θα συμμορφωθούν και θα τα εφαρμόσουν» τονίζουν κύκλοι της εταιρίας.
Τα ΕΛΠΕ πριν το εμπάργκο του 2012 προμηθεύονταν από το Ιράν ποσότητες που ανάλογα τη χρονιά κυμαίνονταν από 10 έως 25%.
Οι πρώτες ποσότητες ιρανικού αργού, μετά την άρση του εμπάργκο του 2012, έφτασαν στα διυλιστήρια του Ασπροπύργου τον Μάιο του 2016 στο πλαίσιο συμφωνίας που υπέγραψε στις 22 Ιανουαρίου του 2016 τα ΕΛΠΕ με την κρατική εταιρία πετρελαίου του Ιράν, ΝΙΟC.
H συμφωνία εκτός από τη συνεργασία για την προμήθεια αργού ρύθμισε και την αποπληρωμή των οφειλών των ΕΛΠΕ προς τη ΝΙΟC από παραδόσεις πριν το 2012.
Στην περίπτωση της Motor Oil, οι ποσότητες αργού που προμηθεύεται από το Ιράν αντιστοιχούν περίπου στο 10% του συνόλου των εισαγωγών της, δηλαδή σε ένα αρκετά μικρό ποσοστό των παραγγελιών της.
Επομένως, το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με τον διευρυμένο χαρτοφυλάκιο προμηθευτών με τους οποίους συνεργάζεται, σημαίνει πως θα μπορέσει να αντικαταστήσει εύκολα τις εισαγωγές αργού από τη χώρα του Περσικού Κόλπου, στην περίπτωση που παραστεί ανάγκη.
Ανησυχία για ανακοπή της ανάκαμψης της οικονομίας
Σε ότι αφορά στις τιμές των καυσίμων στην εγχώρια αγορά, η αυξητική τάση στην οποία έχουν εισέλθει το τελευταίο διάστημα αναμένεται να ενισχυθεί και να παγιωθεί για τους επόμενους μήνες, ακολουθώντας την αντίστοιχη διακύμανση της διεθνούς τιμής του πετρελαίου.
Ήδη από τις αρχές του έτους οι τιμές της βενζίνης και του ντίζελ κίνησης έχουν αυξηθεί σε ποσοστό 3%.
Συγκεκριμένα, η τιμή της αμόλυβδης στις 20 Ιανουαρίου ήταν 1,523 ευρώ το λίτρο και στις 7 Μαΐου διαμορφώθηκε στο 1,562 ευρώ το λίτρο, ενώ σε νησιωτικές περιοχές η τιμή φτάνει και το 1,85 ευρώ το λίτρο.
Η αγορά παρακολουθεί με ανησυχία την νέα κούρσα των τιμών του πετρελαίου η οποία όπως εκτιμούν θα ανακόψει την πορεία ανάκαμψης που δείχνει να έχει πάρει μετά από πολλά χρόνια συνεχούς υποχώρησης.
Η ζήτηση στις βενζίνες εμφανίζει ελαφρά αλλά σταθερά ανοδική πορεία και το πρώτο τετράμηνο του έτους κατέγραψε αύξηση 2%.
Εντυπωσιακή ήταν η αύξηση της ζήτησης στο ντίζελ κίνησης σε ποσοστό 7%, χωρίς μάλιστα να κατασκευάζονται δημόσια έργα.
Παρά την αύξηση της ζήτησης στα καύσιμα κίνησης, η αγορά έκλεισε στο τετράμηνο με αρνητικό πρόσημο, στο -7%, λόγω της υποχώρησης του πετρελαίου θέρμανσης κατά 22%.
Τις πιθανές συνέπειες στην εγχώρια αγορά καυσίμων από την εφαρμογή των επαπειλούμενων κυρώσεων των ΗΠΑ στο Ιράν προετοιμάζονται να αντιμετωπίσουν τα ελληνικά διυλιστήρια, ΕΛΠΕ και Μotor Oil, τα οποία καλύπτουν μέρος των αναγκών τους με ιρανικό αργό.
Τα ΕΛΠΕ εισάγουν σήμερα το από το Ιράν περίπου το 22% των αναγκών τους σε αργό, ποσότητα που όπως αναφέρουν κύκλοι του Ομίλου μπορεί να..
υποκατασταθεί από άλλους προμηθευτές.
Πέραν του Ιράν, τα ΕΛΠΕ προμηθεύονται επίσης αργό από το Ιράκ, τη Ρωσία, το Καζακστάν και δευτερευόντως από την Αίγυπτο και τη Λιβύη αλλά και traders.
Κύκλοι των ΕΛΠΕ διαβεβαιώνουν ότι τα διυλιστήρια του Ομίλου είναι σε θέση να διασφαλίσουν σε κάθε περίπτωση τόσο την επάρκεια της αγοράς σε καύσιμα όσο και τα στρατηγικά αποθέματα της χώρας σε πετρέλαιο και προϊόντα και τονίζουν τη δυνατότητα των μονάδων τους να επεξεργάζονται διαφοροποιημένους τύπους αργού.
«Σε κάθε περίπτωση εάν και εφόσον υπάρξουν συγκεκριμένα μέτρα τα ΕΛΠΕ θα συμμορφωθούν και θα τα εφαρμόσουν» τονίζουν κύκλοι της εταιρίας.
Τα ΕΛΠΕ πριν το εμπάργκο του 2012 προμηθεύονταν από το Ιράν ποσότητες που ανάλογα τη χρονιά κυμαίνονταν από 10 έως 25%.
Οι πρώτες ποσότητες ιρανικού αργού, μετά την άρση του εμπάργκο του 2012, έφτασαν στα διυλιστήρια του Ασπροπύργου τον Μάιο του 2016 στο πλαίσιο συμφωνίας που υπέγραψε στις 22 Ιανουαρίου του 2016 τα ΕΛΠΕ με την κρατική εταιρία πετρελαίου του Ιράν, ΝΙΟC.
H συμφωνία εκτός από τη συνεργασία για την προμήθεια αργού ρύθμισε και την αποπληρωμή των οφειλών των ΕΛΠΕ προς τη ΝΙΟC από παραδόσεις πριν το 2012.
Στην περίπτωση της Motor Oil, οι ποσότητες αργού που προμηθεύεται από το Ιράν αντιστοιχούν περίπου στο 10% του συνόλου των εισαγωγών της, δηλαδή σε ένα αρκετά μικρό ποσοστό των παραγγελιών της.
Επομένως, το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με τον διευρυμένο χαρτοφυλάκιο προμηθευτών με τους οποίους συνεργάζεται, σημαίνει πως θα μπορέσει να αντικαταστήσει εύκολα τις εισαγωγές αργού από τη χώρα του Περσικού Κόλπου, στην περίπτωση που παραστεί ανάγκη.
Ανησυχία για ανακοπή της ανάκαμψης της οικονομίας
Σε ότι αφορά στις τιμές των καυσίμων στην εγχώρια αγορά, η αυξητική τάση στην οποία έχουν εισέλθει το τελευταίο διάστημα αναμένεται να ενισχυθεί και να παγιωθεί για τους επόμενους μήνες, ακολουθώντας την αντίστοιχη διακύμανση της διεθνούς τιμής του πετρελαίου.
Ήδη από τις αρχές του έτους οι τιμές της βενζίνης και του ντίζελ κίνησης έχουν αυξηθεί σε ποσοστό 3%.
Συγκεκριμένα, η τιμή της αμόλυβδης στις 20 Ιανουαρίου ήταν 1,523 ευρώ το λίτρο και στις 7 Μαΐου διαμορφώθηκε στο 1,562 ευρώ το λίτρο, ενώ σε νησιωτικές περιοχές η τιμή φτάνει και το 1,85 ευρώ το λίτρο.
Η αγορά παρακολουθεί με ανησυχία την νέα κούρσα των τιμών του πετρελαίου η οποία όπως εκτιμούν θα ανακόψει την πορεία ανάκαμψης που δείχνει να έχει πάρει μετά από πολλά χρόνια συνεχούς υποχώρησης.
Η ζήτηση στις βενζίνες εμφανίζει ελαφρά αλλά σταθερά ανοδική πορεία και το πρώτο τετράμηνο του έτους κατέγραψε αύξηση 2%.
Εντυπωσιακή ήταν η αύξηση της ζήτησης στο ντίζελ κίνησης σε ποσοστό 7%, χωρίς μάλιστα να κατασκευάζονται δημόσια έργα.
Παρά την αύξηση της ζήτησης στα καύσιμα κίνησης, η αγορά έκλεισε στο τετράμηνο με αρνητικό πρόσημο, στο -7%, λόγω της υποχώρησης του πετρελαίου θέρμανσης κατά 22%.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου